2017-01-19, 21:29
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drewdy
https://www.facebook.com/Niklassontobias?fref=ts

25 åringens facebook.
Då fick man rätt igen 😊
Var inne tidigt på raggare, wt o eventuellt pundare.
Citera
2017-01-19, 21:33
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Då fick man rätt igen 😊

Ja, vi vet ju att du känner många i de leden. Din inside info är alltid värdefull.
Citera
2017-01-19, 21:40
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Då fick man rätt igen 😊
Man kan inte utropa ett rätt i en diskussion på Flashback om man inte har skrivit något tidigare i tråden. Vad du eventuellt sitter hemma och tänker på är lite svårt att kontrollera.
Citera
2017-01-19, 21:43
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Då fick man rätt igen 😊

Vad duktig du är. Men följer man med i media så hade är man medveten om att öststats-tjyvar härjar med stölder genom manifoldern på bensinstationerna. Något nytt de kommit på. Ofta vet de när tankbilen var där och när den väntas nästa gång.

Dessa två förbrytaramatörer hade garanterat inte koll på det. Inte heller riskerna med att fylla IBC-kärl i en täckt släpkärra.
Citera
2017-01-19, 21:44
Medlem
https://m.facebook.com/christoffer.skan.3

Vissa skriver att en av dom är den killen :/
Citera
2017-01-19, 21:52
Medlem
-RW-s avatar
Det verkliga "straffet" är att faktiskt överleva brännskador av den typen. Låter på beskrivningen som att båda två kommer ångra att de föddes, varenda sekund, i många dagar framöver. Så det kan nog vara värt skattepengarna att hålla dessa vid liv om man nu tycker att slanga bensin är ett så hemskt brott.
Citera
2017-01-19, 22:21
Medlem
Vem ska betala vården av tjuvarna?
Citera
2017-01-19, 22:26
Medlem
Kanske redan nämnts, men T*ni har på sin Facebook skämtsamt (?) skrivit sig som delägare vid Ryck&Knyck AB – som i sin tur utger sig för att vara en verksamhet inriktad på strukturerad bränslestöld Icke mindre än 43 likes.
"Firmans" senaste inlägg, juni 2016: "Våran vd ( min bästa vän och företags kompanjon ) gick bort i en mycket tråkigt tragedi så jag vill härmed hedra minnet utav han."
Farlig bransch...

I allt väsentligt är det en tragedi. Kan tänka mig att de här pågarna inte såg stölderna som nåt värre än utbredd hembränning. Eftertankens kranka blekhet osv.
Citera
2017-01-19, 22:28
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiuIII
Vem ska betala vården av tjuvarna?
Bl a DU om du betalar skatt.
Citera
2017-01-19, 22:41
Medlem
BufordT.Justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ja jösses, det verkar vara professionella bränsletjuvar. Va fan, de annonserar ju liksom (utan att säga i klartext vad de säljer) på Facebook för sina jäkla bränslestölder.

Ryck & Knyck AB: https://www.facebook.com/baxaren/?pnref=about.overview
(Profilbild på två personer med blurrade ansikten som slangar diesel från en dumper, jag sparar bilden om den skulle försvinna, säg till så kan jag ladda upp den i så fall.)

Seriös firma...

Det "senaste" inlägget där (även om det är länge sedan) är ju intressant också. Kan det vara en liknande incident förra sommaren?

EDIT: Tvåa på den bollen, typ.

Om det skulle stämma, det som skrivits tidigare, att en av förövarna är delaktig i det där påhoppet på en gamling så är det i mina ögon definitivt en snabb och vacker rättvisa. Man ska helt enkelt vara lite mer ödmjuk inför livet och kanske inte leva runt och tro att man är chefen av Säffles undre värld...

Jo, det hade kanske kostat samhället några färre kronor att helt enkelt bara betala ut försäkringspengar till släpägaren (om det nu var stulet) och till ägaren av macken där bensinen stals (eller rättare sagt eldades upp!) vid en lyckad stöld men ibland kanske samhället är villigt att kosta på sig lite högre summor och istället få valuta för spenderade pengar...
Senast redigerad av BufordT.Justice 2017-01-19 kl. 23:19. Anledning: Tvåa på bollen. Justerat/utökat inlägget.
Citera
2017-01-19, 23:13
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det är en helt vanlig farmartank.

Alias IBC, Intermediate Bulk Container.
Citera
2017-01-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trickanor
Kanske redan nämnts, men T*ni har på sin Facebook skämtsamt (?) skrivit sig som delägare vid Ryck&Knyck AB – som i sin tur utger sig för att vara en verksamhet inriktad på strukturerad bränslestöld Icke mindre än 43 likes.
"Firmans" senaste inlägg, juni 2016: "Våran vd ( min bästa vän och företags kompanjon ) gick bort i en mycket tråkigt tragedi så jag vill härmed hedra minnet utav han."
Farlig bransch...

I allt väsentligt är det en tragedi. Kan tänka mig att de här pågarna inte såg stölderna som nåt värre än utbredd hembränning. Eftertankens kranka blekhet osv.
Ryck&knyck AB säger sig dock höra hemma i Älvsbyn. Det är rätt många mil från Säffle. Men det kanske är ett franchisingföretag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in