2017-01-22, 23:05
Medlem
Knullkungens avatar
Artikel om händelsen.

http://nwt.se/saffle/2017/01/22/brannskadad-man-avled
Citera
2017-01-22, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-

För övrigt tycker jag de fick precis vad de förtjänade, pantade jävla tjuvpatrask

Jag tycker nog inte att man förtjänar att brinna upp bara för att man snor bensin faktiskt.

Men det verkar ju som dom gjort en del värre saker innan så det ska man ju ta med i beräkningen kanske.
Citera
2017-01-22, 23:16
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elinhelenaa1488
Jaja du tror. Livade vara upp rödingarna i tråden lilla du. Det funkade utmärkt!
Citat:
Ursprungligen postat av elinhelenaa1488
Stämmer bra det. Du står snart också i lågor, din pajas
Ska du in här och börja hota och heila nu också?

Varför? Försöker du upprätta din heder? Är du medveten om att respekten för er sjunker ännu mer när ni håller på såhär?

Ur mitt perspektiv så verkar ni totalt sinnesrubbade som har mage att hota och utpressa random människor direkt efter en händelse som denna.

Varför sitter ni ens på nätet och yrar? Borde ni inte ta hand om varandra istället?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-01-22 kl. 23:26.
Citera
2017-01-22, 23:17
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Jag tycker nog inte att man förtjänar att brinna upp bara för att man snor bensin faktiskt.

Men det verkar ju som dom gjort en del värre saker innan så det ska man ju ta med i beräkningen kanske.

Ja, som det där överfallet av den rullstolsbundna gamla tanten..!! Nu var det dock inte han som dog som var GM i det fallet.

Riktigt tragiska människor faktiskt, inte bara "pojkarna" utan även de vuxna omkring dem inkl flickvänner (och sådana som önskar att bli detta). Damp, Asberger, ADHD, amfetamin, droger, kaoz... Känner faktiskt lite för dem ändå.
Citera
2017-01-22, 23:28
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenKristnaPundern
Jaså? Så det är första gången i Svensk historia där brottslingar blivit dömda på plats utan förhör m.m?
Märkligt...
Ännu en gång påvisar det att ni antingen inte kan eller förlitar er på det svenska rättsystemet.
Men då är det rättsystemet ni har problem med, men som ni lyckats riktat mot två individer istället för hela systemet.

Behöver inte säga mer än så.

Nåväl. Ska vi vara lite formella så läste jag i deras lokalblaska att den överlevande är skäligen misstänkt för stöld och allmänfarlig vårdslöshet.
Citera
2017-01-22, 23:51
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Mig veterligen har de inte dömts sill något straff. Vad som är proppertioneligt till brottet finner du antagligen i straffsatsen för grov stöld, nog bör de allt få minst villkorlig dom för försök till grov stöld?

Vad dessa herrar har fått lida av är konsekvenserna av sitt eget agerande. Uppenbarligen var de redo att ta risken för de klirr i kassan som 2m3 bensin genererar.

Så prata inte termer straff, för det är inte utdömt ännu..

Om du begripit nåt så var det svar på karma lagens straff, som idioten pratade om.
bensinstölden i sej är antagligen bara böter.
Citera
2017-01-22, 23:55
Medlem
Kunde man ju räknat ut att det finns en Eld i denna soppa, den släkten är värsta WT-slasket.

Finns nog ingen av dom som gjort något vettigt, ett totalt slöseri med plats!

Finns några riktiga slaskfamiljer, Eld är en av de.
Citera
2017-01-23, 00:01
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Reg: Jun 2016

Ursäkta, den uppgiften missade jag. Det var orutinerat av mig faktiskt!

Reg.datumet och valet av anv.namn talar starkt för att det är "rätt" människa som finns bakom kontot. Och just årtalet 1488 är magiskt inom vit makt/nazism/högerextremism.. Gubben var med i alt. sympatiserade med NMR, vilket även hela anhanget verkar göra.

Jag kan inte se att denna "olyckshändelse" berodde på andras fel. Det var ett aktivt val gjort av grabbarna själva. Sedan kan jag i sig hålla med familjen att det var en olyckshändelse, men då i betoningen att det blev en olycka; en oväntad utgång av stöldförsöket.

Om de inte slangade upp bensin, hur kom det sig då att de vistades på tappen med ett släp där det stod dunkar på sammanlagt två kubik? Varför åkte man till denna tappen, och varifrån kom bensinen som antändes? Det är så ologiskt att kalla det för en ren olyckshändelse, när allt annat talar för att det var ett försök till stöld.
Citera
2017-01-23, 00:50
Medlem
De här närstående på facebook... både mamman, styvpappan och de yngre brudarna...

De säger hela tiden att alla dömer utan att ha fakta, men tiger lika jäkla hårt om "vad de vet" när nån frågar. De hånar folk för att de "tror på vad som står i tidningarna" men lämnar inga egna förklaringar/fakta ens på uppmaningar. Förstår de hur hjärndött det är? Jag kan inte förstå att det finns människor som är såhär pantade!
Citera
2017-01-23, 00:58
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borret
De här närstående på facebook... både mamman, styvpappan och de yngre brudarna...

De säger hela tiden att alla dömer utan att ha fakta, men tiger lika jäkla hårt om "vad de vet" när nån frågar. De hånar folk för att de "tror på vad som står i tidningarna" men lämnar inga egna förklaringar/fakta ens på uppmaningar. Förstår de hur hjärndött det är? Jag kan inte förstå att det finns människor som är såhär pantade!

Ja, man undrar ju. Vilka fakta är det som saknas? 2 personer har misslyckats med att stjäla bensin och den ene nästan brann upp och den andra ser ut som 7 svåra år.

Fullt möjligt att anläggningen är kameraövervakad och då finns aktivteterna på tape alltihop. Det får vi väl se vid rättegången. Kan vara intressant i studiesyfte att se vad som gjorde att dom klantade till det. En inte allt för vild gissning är att man försökte fylla IBCn uppifrån och ned istället för nedifrån och upp.
Med tanke på hur släpet såg ut så hann dom nog inte få i så mycket bensin innan brasan började.
Citera
2017-01-23, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Ja, man undrar ju. Vilka fakta är det som saknas? 2 personer har misslyckats med att stjäla bensin och den ene nästan brann upp och den andra ser ut som 7 svåra år.

Fullt möjligt att anläggningen är kameraövervakad och då finns aktivteterna på tape alltihop. Det får vi väl se vid rättegången. Kan vara intressant i studiesyfte att se vad som gjorde att dom klantade till det. En inte allt för vild gissning är att man försökte fylla IBCn uppifrån och ned istället för nedifrån och upp.
Med tanke på hur släpet såg ut så hann dom nog inte få i så mycket bensin innan brasan började.

Har också reagerat på att släpet inte ser så skadat ut som man föreställer sig när man hört vad som hänt. Samma med killen som överlevde, visst hans ansikte är ju inte på nåt vis vackert, men det ser inte förskräckligt ut.

Är sjukt nyfiken på deras förklaring av vad som hände och varför. Anhöringa på facebook vill ju mena på att vi inte har en aning om bakgrunden till detta. Hur lång tid behöver de på sig för att koka ihop en bra anledning och dela med sig av? Nu är jag inte i tjuvsvängen förstås, men jag kan inte komma på en enda bortförklaring till att de höll på med dylika aktiviteter...
Citera
2017-01-23, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Artikel om händelsen.

http://nwt.se/saffle/2017/01/22/brannskadad-man-avled

Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nåväl. Ska vi vara lite formella så läste jag i deras lokalblaska att den överlevande är skäligen misstänkt för stöld och allmänfarlig vårdslöshet.

Säffle-tidningen skriver

Citat:
försök till stöld och allmänfarlig vårdslöshet

Lite underligt. Om bensinen är på tjuvarnas kärra och den sedan brinner upp så borde det väl inte vara "försök till stöld"? Om bara försöker ta något så borde det man tänkt stjäla finnas kvar där det ursprungligen fanns, i bensinstationens tankar?

Och hur ska mackägaren kunna kräva ersättning för skador och bensinen om tjuvarna aldrig tog något och aldrig förstörde något enligt brottsrubriceringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in