2017-01-21, 16:40
Medlem
Finns det någon som har löst brott genom internet? Alltså någon som forskar fram allt från datorn och löser brott. Skulle vara coolt om detta har hänt tidigare. Är det någon här som gör det?
Citera
2017-01-21, 16:47
Medlem
Ett rykte går att Ahmed var kurir!
Citera
2017-01-21, 17:05
Bannlyst
Hur kan skotten försvinna?
Citera
2017-01-21, 17:08
Bannlyst
Ahmed sålde både brunt och grönt
Undra om päronen visste om det
Sen så undrar man ju om hans vänner eller familj ljuger...
Citera
2017-01-21, 17:08
Medlem
bagarn29s avatar
Hade Ahmed någon väska med sig när han blev skjuten?
Citera
2017-01-21, 17:13
Medlem
Jag blev smutskastad när jag kritiserade polisen här på fb, för några dagar sedan. Nej, blunda inte för verkligheten, den svenska poliskåren är bara ett gäng amatörer!!
Citera
2017-01-21, 17:22
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit

Dom finns säkert kvar i området antingen på marken eller i jorden.
Men har dom gått ner i marken är dom troligen omöjliga att hitta mera, det här med att Polisen kört med metalldetektor.... troligtvis finns det hundratals metall föremål där, kapsyler, mynt, spik, skruv, bildubb etc etc, så det ger nog bara en massa falsklarm
Citera
2017-01-21, 17:25
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Sen så undrar man ju om hans vänner eller familj ljuger...

Varför inte både och?
Citera
2017-01-21, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit

Skotten försvinner med ljudets hastighet....
Citera
2017-01-21, 17:36
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raezz
Jag blev smutskastad när jag kritiserade polisen här på fb, för några dagar sedan. Nej, blunda inte för verkligheten, den svenska poliskåren är bara ett gäng amatörer!!
Polisen har precis som resten av den offentliga sektorn drabbats av nedskärningar. Sjukvården, äldrevården, försvaret samt polisen. Man har nått till nivåer för saker inte längre fungerar.

Den enskilde polismannen gör så gott han kan men när det fattas resurser eller resurser går till saker som gränskontroll eller backup för ambulans eller brandkår, så blir det såhär. En del av de som bor på Rosengård skulle kanske tänka efter innan man kastar sten på brandmän eller skär sönder däcken på en polisbil.

Man vägrar vittna och till och med ljuger polisen rätt upp ansiktet när de utreder mordet på ens barn. Sedan kastar man skit på polisen för de inte klarar upp brotten.

Man väljer aktivt att leva i ett parallellsamhälle med lagar, regler som inte stämmer med majoritetssamhället sedan när saker går snett samlas man utanför stadshuset och ställer krav på politikerna.

"Förut var vi sex spaningsgrupper för grova brott och en gatulangningsgrupp. Då hade vi en funktionell bekämpning och kunde välta världen om det skulle behövas. Nu är vi bara tre spaningsgrupper och färre poliser i antal."

Källa:http://malmo.story.aftonbladet.se
Citera
2017-01-21, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raezz

Men är det här verkligen sant? Gjorde inte polisen en initial brottsplatsundersökning? Med avspärrningar, tekniker osv..?
Citera
2017-01-21, 17:45
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hade Ahmed någon väska med sig när han blev skjuten?
Det är varken bevisats eller motbevisats. Det är prat om en träninsväska av något slag men som sagt verkar vara svårt att få fram tillförlitliga uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in