Citat:
Ursprungligen postat av
endumbonde
När det gått såpass lång tid och med påfallande lite spår att följa så brukar gärningsmannen komma undan med sitt dåd.
Jag har inte koll på vilka spår som ändå finns. Men en slutsats vågar jag ändå dra. Jag tror inte att det var första gången för gärningsmannen. Jag tror att Emilie blev ett offer av en slump. Dock inte helt och hållet en slump. Hon var utvald för att hon var den person hon är. En ung söt tjej som var oskyddad och på fel plats vid fel tillfälle.
Jag tror inte att polisen kommer hitta hennes mördare bland bekanta, släkt och andra som känner henne.
Avståndet från den plats där hon försvann och den plats där hennes lik hittades säger mig att det är någon som är äldre än henne. Någon som har bil och som har lokalkännedom över ett relativt stort område, men kanske man inte ska överdriva det helt. Att köra en viss sträcka för att dumpa ett lik kan också vara lite slumpmässigt.
Tyvärr låter det som att fallet är hopplöst att utreda. Det som kan hända i framtiden är att ett annat mord går att koppla med Emilie och kanske att gärningsmannen där gör ett misstag som avslöjar honom. Ja, jag är ganska säker på att det är en man och att vi har att göra med en seriemördare.
Jag tror precis som du att fallet inte kommer att lösas, iaf inte utan att ett till mord sker som går att koppla till EM, som du skriver. Den där kontrollen av telefoner som befunnit sig i bägge områdena tycks inte ha gett någon utdelning. Och då finns det inte så mycket mer att gå på i nuläget, såvitt vi vet iaf. Hade varit en annan sak om man redan haft en misstänkt person, den skulle då unna kopplas ihop med kroppen.
Enligt den tidigare gärningsmannaprofilen så är det sannolikt att EM kände mördaren, men mer sannolikt att det är en sexmördare. Just att mördaren dumpat kroppen så långt bort skulle kunna tyda på att det är någon hon känner. Någon som absolut inte vill att kroppen ska hittas. Någon som vill dra bort uppmärksamheten från sim hemort, om det nu är samma ort som den EM bodde i.