Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Men sluta prata skit. Det är tydligen viktigt för vissa att Lotta framställs som helhyvens. Hon använde kokain ibland men fan ta den som råkade skriva att hon knarkade ibland, då blur det ett jävla ältande om att det ska kallas något annat. Och gick inte det så ska knarkandet skyllas på Martin, att han minsann säkert tvingat henne. Hör ni inte hur vanvettigt ni låter?
Otroligt, du som påstår dig vara beteendevetare sitter och skriver att det är psykologens fel att Lotta hookar upp med dömd våldsbrottsling och hänger kvar till han slår ihjäl henne.

Oj. Här haglar det anklagelser och svordomar. :
Ja, kanske har familjen haft en önskan att minnas Lotta som en mindre komplex människa än hon (och alla vi andra med henne) var - vem kan döma dem för det? Men om vi pratar om diskussionerna här i tråden har jag förstått det som att några har undrat varför andra ältar hennes sjukskrivning, hennes träning, val av partners osv, när tråden handlar om att hon blev mördad. Det blir som att man vill lyfta fram henne som en förkastlig person - tycker inte du det?
Personligen tror jag inte att jag hade haft så mycket gemensamt med Lotta. Hon hade sina intressen, sina hang-ups, sina svaga och starka sidor. Jag ser inte henne som en helhyvens tjej och hon gjorde val som inte jag skulle ha gjort - men det gör inte henne en rakt igenom ond eller dålig person, likväl som hon inte var någon rakt igenom god människa.