2017-01-20, 20:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
flashback.org[/url] org/t2802497p2
se sista inlägg tehSecretzzz sid 2 #20

(FB) Mediernas överexponering av Ahmed Obaid-mordet
Citera
2017-01-20, 20:05
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrPlupp
Jag har följt tråden skrivit någon kommentar och ja jag tycker det är tragiskt att en så ung kille ska gå förlorad men ja hade folk i sådana här stadsdelar pratat med polis så kanske detta aldrig hade hänt. Tror knappast att det är första gången denna/dessa skyttar skjuter någon så mordet skulle jag vilja skylla på boende i Rosengård just för att det är dom som ordnat upp hur det ser ut där. Men det är väl såhär dom vill ha det, deras familjemedlemmar går förlorade i våldet. Sen klaga på polis att dom inte gör sitt jobb. Ja tragiska jävla människor. Hur ska polisen kunna göra sitt jobb när medborgare inte gör det rätta?

Jag har 2 ideer om mordet och det första är att han är kriminell, han kanske har haft en tung höst med pluggandet har lite polare som drar in pengar och under jullovet så kan ju något ha hänt. Han börjar hänga med polare kanske råkar göra ett personrån bara det att dom rånar fel kille som ger igen med några skott i kroppen för att sedan skjuta han i huvudet.

2'a ja han kanske är väldigt skötsam vi vet ju inte vad hams föräldrar har för ekonomi dom kanske har multum med pengar i hemlandet det är ju inte omöjligt att dom haft företag hemma i sitt land flyttar till sverige för att leva på bidrag och lyxa till det med lite pengar dånoch då hemifrån därav klädvalet. Låt säga att han sätt eller hört något som han inte borde gjort och sen börjar prata lite för mkt för sitt eget bästa och dom kanske måste tysta han för att inte fortsätta prata.

Till alla betongungar sätt igång och prata ni är inga golare för att ni pratar och berättar vad ni vet, Ahmed var absolut inte sista som blev skjuten i Malmö så tänk såhär att får mördaren gå fri ja då kan det vara du eller en bror/syster som är på fel plats vid fel tillfälle och dennes sönderskjutna kropp som kommer synas på nästa bild.

Det är bara mina tankar.

Mvh
Menar du allavar? Vem vill vittna i en stat där polisen inte har tillräckligt med resurser att skydda sin befolkning. Själv tänker jag att ifall jag vetat ngt så hade jag absolut vittnat om jag fått vara anonym men annars aldrig riskerat mina närståendes liv tex mina bröder. Era fördomar kan ni stoppa långt in i era rövhål. Hoppas verkligen att polisen löser morden i Malmö
Citera
2017-01-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känns som detta mord kan ha varit en vändning på kriminaliteten i Malmö, mängder med folk både i orten och övriga malmö och även Sverige sluter upp i #LÄGGNERDITTVAPEN
Tidigare kriminella, ledare inom islamska förbund, politiker, svennar, invandrare har fått nog, och utalar sig och påverkar faktiskt på riktigt. Senaste veckan har det varit mycket lungt i Malmö.

"Vi har sett en helt klart annan stämning, folk pratar med varandra om problemen, den lilla klick kriminella måste påverkas och effekten kan ses redan nu, även om det är ett långsiktigt arbete"

https://www.facebook.com/groups/1361518393890566/

Säkert. Några fackeltåg sen är det löst.
Citera
2017-01-20, 20:13
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Säkert. Några fackeltåg sen är det löst.
Tydligen har det varit stor skillnad senaste veckan bara mot tidigare. Vi får se och hoppas, känns som en förändring är på gång.
Citera
2017-01-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpladdad84
Menar du allavar? Vem vill vittna i en stat där polisen inte har tillräckligt med resurser att skydda sin befolkning. Själv tänker jag att ifall jag vetat ngt så hade jag absolut vittnat om jag fått vara anonym men annars aldrig riskerat mina närståendes liv tex mina bröder. Era fördomar kan ni stoppa långt in i era rövhål. Hoppas verkligen att polisen löser morden i Malmö

Ja på riktigt menar jag allvar som person kan man tipsa anonymt, hur fan ska polisen kunna ha något att arbeta efter om ingen vill komma med något? Jag vet att det är en annan tid nu än vad det var då jag va yngre och jag har barn i Ahmeds ålder. Hur ska vi komma till lösningen på ett problem i detta landet om alla stoppar huvudet i sanden och gömmer sig.
Sen visst fan måste lagar till för att folk ska kunna få vittna anonymt för att kunna känna sig säkra.
Citera
2017-01-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpladdad84

Håller helt med.

MVH
/Beväpnad
Citera
2017-01-20, 20:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Tydligen har det varit stor skillnad senaste veckan bara mot tidigare. Vi får se och hoppas, känns som en förändring är på gång.

Förändringen måste komma inifrån om den ska bli bestående och det dröjer.

Till att börja med kan de ju ge polisen en och annan ledtråd.
Citera
2017-01-20, 20:36
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Vad snackar du för skit. En ung kille är mördad och du tycker det känns bättre...
Citera
2017-01-20, 20:55
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Förändringen måste komma inifrån om den ska bli bestående och det dröjer.

Till att börja med kan de ju ge polisen en och annan ledtråd.
Det kommer faktiskt inifrån, om man får kalla tidigare kriminella och religösa profiler från Rosengård för inifrån. Iallafall från orten
Senast redigerad av AussieRedMan 2017-01-20 kl. 20:58.
Citera
2017-01-20, 20:57
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Vad snackar du för skit. En ung kille är mördad och du tycker det känns bättre...
Lägg ner ditt skitsnack, en ung kille är mördad och det är fördjävligt. Men en förändring har förhoppningsvis börjat ske.
Citera
2017-01-20, 21:00
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Det kommer faktiskt inifrån, om man får kalla tidigare kriminella och religösa profiler från Rosengård.
Vilka religiösa profiler pratar du om? Och vilka förändringar har skett?
Citera
2017-01-20, 21:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det kommer faktiskt inifrån, om man får kalla tidigare kriminella och religösa profiler från Rosengård.

Vilken förändring pratar du om? Vilka tidigare kriminella och religiösa profiler tänker du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in