2017-01-20, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
Straffet här är inte proppertionerligt i förhållande till brottet.
Om dom överlever så är detta straff värre än döden.
Om det stämmer att en av gossarna överfallit en rullstolsbunden kvinna, anser jag att han har förtjänat sitt straff..
Citera
2017-01-20, 10:23
Medlem
25 åringens mamma har nu på sin Facebook kommenterat händelsen, så visst är det T*bi*s (T*ni) N*klass*n det rör sig om. Tragiskt för de anhöriga naturligtivs, men som sagt karma. Killen har endel på sitt samvete. Man ska inte skylla på någon men mamman kunde ju gett killen en tryggare uppfostran, hon är knappast ett helgon, missbruk & stöld etc.
Senast redigerad av drewdy 2017-01-20 kl. 10:25.
Citera
2017-01-20, 10:28
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drewdy
25 åringens mamma har nu på sin Facebook kommenterat händelsen, så visst är det T*bi*as (T*ni) N*klass*n det rör sig om. Tragiskt för de anhöriga naturligtivs, men som sagt karma. Killen har endel på sitt samvete. Man ska inte skylla på någon men mamman kunde ju gett killen en tryggare uppfostran, hon är knappast ett helgon, missbruk & stöld etc.

Vad skriver hon? Är det hennes son som hamnade i Uppsala?
Citera
2017-01-20, 10:35
Medlem
Citat:
25 åringens mamma har nu på sin Facebook kommenterat händelsen, så visst är det T*bi*s (T*ni) N*klass*n det rör sig om. Tragiskt för de anhöriga naturligtivs, men som sagt karma. Killen har endel på sitt samvete. Man ska inte skylla på någon men mamman kunde ju gett killen en tryggare uppfostran, hon är knappast ett helgon, missbruk & stöld etc.

Kan du ge exempel på vad han har på sitt samvete då? Inte hörsägen, utan sådant du VET och har belägg för. Det förändrar ju inte läget för den pyrande kraken, men om det nu ska hällas ytterligare bensin på elden ( ) så vore det rimligt om det kunde backas.
Citera
2017-01-20, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Vad skriver hon? Är det hennes son som hamnade i Uppsala?
"Kan fan inte slappna av och somna,,,blir helt galen av alla Bilder o Funderingar som är i skallen på mig,, Jag är totalt styrande av mina Mamma- Instinkter,, Detta kommer bli skitbra,,jag ger mig fan inte ,,, 😭😢😭 " Kopierat från hennes Facebook. Nej han ligger i Linköping.
Citera
2017-01-20, 11:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
"Kan fan inte slappna av och somna,,,blir helt galen av alla Bilder o Funderingar som är i skallen på mig,, Jag är totalt styrande av mina Mamma- Instinkter,, Detta kommer bli skitbra,,jag ger mig fan inte ,,, 😭😢😭 " Kopierat från hennes Facebook. Nej han ligger i Linköping.
Länk till mammans FB?
Citera
2017-01-20, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Förkastligt att du och många i tråden tänker så. Lära sig en läxa? Minst en av dom kommer troligtvis gå en ytterst smärtsam död till mötes.
Ni har samma mentalitet som de som lynchade småkriminella förr. Det äcklar mig.

Kanske skall ge fan i att försöka stjäla bensin då och betala för sig som alla andra?
Citera
2017-01-20, 11:11
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Förkastligt att du och många i tråden tänker så. Lära sig en läxa? Minst en av dom kommer troligtvis gå en ytterst smärtsam död till mötes.
Ni har samma mentalitet som de som lynchade småkriminella förr. Det äcklar mig.
Handling och konsekvens, orsak och verkan. Något som dessa gossar borde fått i sin uppfostran.
Vi får väl hoppas att andra jon lär sig något av detta.
Citera
2017-01-20, 11:26
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindyourbuiz
Kanske skall ge fan i att försöka stjäla bensin då och betala för sig som alla andra?
Varför förenklar du problemet på det sättet? Idioti.
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Handling och konsekvens, orsak och verkan. Något som dessa gossar borde fått i sin uppfostran.
Vi får väl hoppas att andra jon lär sig något av detta.
Alla människor har inte utvecklat konsekvenstänk. De är värda ett rättvist straff enligt lag, inte detta.
Citera
2017-01-20, 11:45
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vilket problem sker i kroppen vid brandskador som resulterar i att dom nu ligger i resperator?

Det är vanligt att man håller svårt skadade personer nedsövda, dels för att det kanske inte går att mildra smärtorna tillräckligt, och dels för att om man har tillräckligt svåra smärtor tillräckligt länge blir de permanenta.
Citera
2017-01-20, 11:47
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:

Alla människor har inte utvecklat konsekvenstänk. De är värda ett rättvist straff enligt lag, inte detta.
Ett av domstol utdömt straff verkar inte på vissa individer. Det är bara att titta på de som springer runt och skjuter i Malmö. Straffade flera ggr, men de slutar inte för det. De nu solbrända killarna kommer garanterat aldrig mer att försöka sno bensin. Hade polisen tagit dem in flagrante delicto så hade de åkt på några månader och sedan varit i full gång igen.
Det här var en bra lösning på ett problem.
Citera
2017-01-20, 12:01
Medlem
Citat:

Ursäkta? Det är djävligt enkelt att hålla sig från att stjäla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in