2017-01-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ok, så nu var Lotta ett psykfall också?

Även om jag tycker att du verkar behöva hjälp, och trots uppmaningar inte "vet bättre" eller lär dig någonting, då du gör samma fel om och om igen här i tråden. Så skulle jag inte se det som en anledning till att du fick huvudet krossat, om så skulle ske. Det fulla ansvaret skulle givetvis ligga på GM, oavsett hur provocerande du var/är (och nej, jag säger inte att Lotta provocerade Martin).

Är vi inte överens om att Lotta hade kontakt med psykvården sen ÅRATALS tillbaka? Hon hade ätit medicin mot sin psykiska ohälsa långt innan hon träffade Martin.

Och vrid nu inte detta IGEN till vems "ansvar" mordet var. Det är absolut INGEN som har sagt något annat i tråden så det kan du släppa..

Men att Lotta var ett psykfall är helt klart. Det är också förklaringen till varför hon valde just Per, Magnus och Martin - och inte klarade av "normala" Micke utan saboterade själv det förhållandet innan det ens hade börjat på riktigt.
Citera
2017-01-20, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej, ingen kvinna i Sverige är "perfekt".

Men endast 16st kvinnor per år har ett så dåligt omdöme att de blir mördade.

Det är onödigt att generalisera dessa 16 kvinnors öde till något som kan "drabba alla kvinnor i Sverige" och lägga MILJARDER på det.

Vill fru Svartenbrandt välja herr Svartenbrandt till sin livskamrat även i framtiden då låt henne göra det. Det enda vi i så fall måste göra är att omhänderta barnen.

I Lottas fall fanns det inga barn att oroa sig för. Det var alltså upp till Lotta att välja Martin - eller låta bli.
Ingen man, är perfekt heller.
Vet inte om du någonsin varit i ett förhållande. Men det är inte EN som väljer, man väljer varandra.
Sedan var det EN som bestämde, i den här relationen. Och det var INTE Lotta.

Ni tjuter en massa om pengar?
Nog borde finnas andra svarta hål som slukar "era" skattepengar, som är mer störande än detta?
Citera
2017-01-20, 10:02
Medlem
Citat:
Hur folk ser ut, är inte av betydelse. Dessutom verkar det ju ha blivit mode att tatuera sig överallt.
Och visst finns det kriminella som blivit laglydiga medborgare och sköter sig. Hur ska man veta vem som är vem, alla säger ju att de bättrat sig, oavsett om det är sant eller ej.

Kanske inte. Men ens utseende är trots att en indikation på vilken grupp av människor man tillhör.

Om man har ansiktstatueringar då är det omöjligt att tillhöra t.ex. banktjänstemän..

Vissa kriminella klarar av en livsomställning. Men den som precis ha muckat och som direkt börjar använda narkotika och anabola finns det inte mycket hopp för.

Den som tidigare har blivit dömd för våldsbrott och direkt i relationen börjar använda våld igen - finns det inget hopp om förbättring.

Det är inte det vad någon säger som räknas. Utan vad han GÖR.
Citera
2017-01-20, 10:05
Medlem
Citat:
Ingen man, är perfekt heller.
Vet inte om du någonsin varit i ett förhållande. Men det är inte EN som väljer, man väljer varandra.
Sedan var det EN som bestämde, i den här relationen. Och det var INTE Lotta.

Ni tjuter en massa om pengar?
Nog borde finnas andra svarta hål som slukar "era" skattepengar, som är mer störande än detta?

Ingen kan välja någon mot hennes vilja.

Ingen kan bli ihop med dig - om du själv inte önskar en relation med honom.

Och återigen: det finns fler alternativ än en återfallsförbrytare eller en "perfekt" man. En normalman slår inte sin kvinna, men har kanske andra mindre smickrande karaktärsdrag.
Citera
2017-01-20, 10:12
Avslutad
Citat:
Är vi inte överens om att Lotta hade kontakt med psykvården sen ÅRATALS tillbaka? Hon hade ätit medicin mot sin psykiska ohälsa långt innan hon träffade Martin.

Och vrid nu inte detta IGEN till vems "ansvar" mordet var. Det är absolut INGEN som har sagt något annat i tråden så det kan du släppa..

Men att Lotta var ett psykfall är helt klart. Det är också förklaringen till varför hon valde just Per, Magnus och Martin - och inte klarade av "normala" Micke utan saboterade själv det förhållandet innan det ens hade börjat på riktigt.

Det är tydligen (enligt dig) en definitionsfråga vem som är ett psykfall eller inte. Psykfall för mig är en människa som inte kan vistas i möblerade rum, vara ute fritt i samhället, är en fara för andra eller sig själv, har diagnostiseras med svår psykisk sjukdom.
Inte någon som behöver psykofarmaka under en tid och är självgående. För då hade vi haft en väldig massa psykfall här i världen.

Dina kunskaper inom psykologi är obefintliga, så du är knappast man/kvinna nog att sätta epitetet psykfall på Lotta. Eller förstå/veta varför hon gick till psykolog. Inte ens psykologen visste allt, då Lotta hade svårt att öppna sig. Så hur tror du att du kan veta någonting om det?
Citera
2017-01-20, 10:12
Medlem
Citat:
Fast jag håller inte med den beskrivningen. Jag skulle inte ha haft något emot att han skulle ha fått fortsätta att sitta inne MEN. Det var ju Lotta (och Angelica) som tillät honom att "härja fritt".

Om ingen av damerna eller ingen dam överhuvudtaget visade intresset för idioten, då skulle vi slippa problematiken direkt.

Det är en väldigt enkel och helt gratis lösning. Inga FEM MILJARDER som krävs för detta.

Vad föreslår du som åtgärder för att vi ska komma åt problematiken att kvinnor ändå mördas eller misshandlas av män i nära relationer (och en del män + barn)?
Citera
2017-01-20, 10:18
Avslutad
Citat:
Kanske inte. Men ens utseende är trots att en indikation på vilken grupp av människor man tillhör.

Om man har ansiktstatueringar då är det omöjligt att tillhöra t.ex. banktjänstemän..

Vissa kriminella klarar av en livsomställning. Men den som precis ha muckat och som direkt börjar använda narkotika och anabola finns det inte mycket hopp för.

Den som tidigare har blivit dömd för våldsbrott och direkt i relationen börjar använda våld igen - finns det inget hopp om förbättring.

Det är inte det vad någon säger som räknas. Utan vad han GÖR.

Citat:
Ingen kan välja någon mot hennes vilja.

Ingen kan bli ihop med dig - om du själv inte önskar en relation med honom.

Och återigen: det finns fler alternativ än en återfallsförbrytare eller en "perfekt" man. En normalman slår inte sin kvinna, men har kanske andra mindre smickrande karaktärsdrag.

Men nu inledde de en relation, det kan vi inte göra ogjort eller ändra på. Rädda kvinnor, får du göra någon annanstans, här är det försent, tyvärr.

Hur män och kvinnor fungerar när de blir kära/attraherade i/av varandra får du skaffa egna erfarenheter av. Jag har försökt berätta, men du lyssnar inte.
Citera
2017-01-20, 10:29
Medlem
Citat:
Men nu inledde de en relation, det kan vi inte göra ogjort eller ändra på. Rädda kvinnor, får du göra någon annanstans, här är det försent, tyvärr.

Hur män och kvinnor fungerar när de blir kära/attraherade i/av varandra får du skaffa egna erfarenheter av. Jag har försökt berätta, men du lyssnar inte.

Det är ju Camilla med socionomerna som vill rädda alla svenska kvinnor från Martins i framtiden.

Det kommer de inte att lyckas med kan jag tala om redan nu.

För dessa kvinnor som slår i följe med kriminella är som sagt själva psykfall. Och där hjälper inte de 5 MILJARDERNA som ska satsas. Man blir inte frisk i skallen oavsett hur många miljarder som skulle pumpas på en.

Jag kan inte heller se varför just dessa psykfall till kvinnor skulle betraktas så värdefulla ur samhällsperspektiv att det skulle vara motiverat att satsa alla dessa miljarder på just dem.
Citera
2017-01-20, 10:34
Avslutad
Citat:
Det är ju Camilla med socionomerna som vill rädda alla svenska kvinnor från Martins i framtiden.

Det kommer de inte att lyckas med kan jag tala om redan nu.

För dessa kvinnor som slår i följe med kriminella är som sagt själva psykfall. Och där hjälper inte de 5 MILJARDERNA som ska satsas. Man blir inte frisk i skallen oavsett hur många miljarder som skulle pumpas på en.

Jag kan inte heller se varför just dessa psykfall till kvinnor skulle betraktas så värdefulla ur samhällsperspektiv att det skulle vara motiverat att satsa alla dessa miljarder på just dem.

Så, vad vill DU då?
Citera
2017-01-20, 10:40
Medlem
Citat:
Det är tydligen (enligt dig) en definitionsfråga vem som är ett psykfall eller inte. Psykfall för mig är en människa som inte kan vistas i möblerade rum, vara ute fritt i samhället, är en fara för andra eller sig själv, har diagnostiseras med svår psykisk sjukdom.
Inte någon som behöver psykofarmaka under en tid och är självgående. För då hade vi haft en väldig massa psykfall här i världen.

Dina kunskaper inom psykologi är obefintliga, så du är knappast man/kvinna nog att sätta epitetet psykfall på Lotta. Eller förstå/veta varför hon gick till psykolog. Inte ens psykologen visste allt, då Lotta hade svårt att öppna sig. Så hur tror du att du kan veta någonting om det?

Men Lotta VAR ju en fara för sig själv.

En människa utan självbevarelsedrift ÄR en fara för sig själv.

Hon saknade normalt omdöme, vilket ledde till hennes död.

Sen var hon ju inte självgående heller utan levde på andra.

Ville hon få hjälp av psykvården då borde man ha ställt krav på henne. Inte bara sjukskriva henne ytterligare en tid framöver.

Men hon utnyttjade och gynnades av det faktum att det var olika personer vid olika tillfällen. Plus att de som tog hand om hennes fall var själva så stressade att de knappt hade tid/ork att sätta sig I hennes problematik en längre tid tillbaka.

Det går inte att vara "chockad" på våren över det som hände på hösten..
Citera
2017-01-20, 10:41
Medlem
Citat:
Så, vad vill DU då?

Jag vill ha slut på ljugandet.
Citera
2017-01-20, 10:43
Avslutad
Citat:
Men Lotta VAR ju en fara för sig själv.

En människa utan självbevarelsedrift ÄR en fara för sig själv.

Hon saknade normalt omdöme, vilket ledde till hennes död.

Sen var hon ju inte självgående heller utan levde på andra.

Ville hon få hjälp av psykvården då borde man ha ställt krav på henne. Inte bara sjukskriva henne ytterligare en tid framöver.

Men hon utnyttjade och gynnades av det faktum att det var olika personer vid olika tillfällen. Plus att de som tog hand om hennes fall var själva så stressade att de knappt hade tid/ork att sätta sig I hennes problematik en längre tid tillbaka.

Det går inte att vara "chockad" på våren över det som hände på hösten..

Som sagt, det är DIN definition om vad ett "psykfall är, och får stå för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in