2017-01-05, 19:22
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine

Får f.ö. leta upp den där ROB-ep:n på nätet snarast, intressant med Pink Floyd-cover också. Ni snackade om kommande fullängdare från bandet, vet vi nåt mer konkret om det?

I facebook-inlägget där han skrev om EPn stod det att den var en försmak från den kommande fullängdaren som skulle släppas "innan årets slut". Vi får väl tyvärr anta att det är år 2017 som avses även om det skrevs i december. Skriver på telefonen så orkar inte leta upp inlägget nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Thunderhog
Förresten vad tycker folket om amerikansk black metal? ]

Själlöst skit.
Citera
2017-01-05, 20:17
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Är Murg eller vad de heter nåt bra? Vet att det är Nordvis iaf vilket brukar garantera kvalitetsstämpel.

Riktigt jävla bra är det t.om. kolla in snarast!
Citera
2017-01-05, 22:50
Medlem
Roman Sayenko (Drudkh, Hateforest, Blood of Kingu osv) kommer med ytterligare ett projekt, denna gång under namnet Windswept.

http://decibelmagazine.com/blog/2017/1/5/windswept-ft-drudkhs-roman-sayenko-debut-epic-new-track
Citera
2017-01-06, 09:58
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Riktigt jävla bra är det t.om. kolla in snarast!

Gött!
Citera
2017-01-06, 10:08
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Mordum är ute i illavarslande tankegångar som vanligt. Uada - Devoid of light är ju lätt en av årets bästa plattor! Är väldigt spänd på vad bandet kan hitta på kommande år.
Övriga höjdarplattor från 2016:
Stilla - Skuggflock
Ill omen - Æ.thy.rift
Antaeus - Condemnation
Murg - Gudatall
Gevurah - Hallelujah
Vanhelgd - Temple of phobos
Deathspell Omega - Synarchy of molten bones

Panphage och Ash borer var inte lika bra som jag kanske hade väntat mig. Inga besvikelser men under ovannämndas nivå.

Ger överst nämnda platta min första genomlyssning, får se vart det bär av. Annars var Vanhelgd och DSO (som vanligt) riktigt bra. Aldrig hört Stilla eller Antaeus och bara lite Gevurah men taggad på att kolla upp dem. Även Panphage verkar bra av det lilla jag hört.

Grifts (verkar som allt den mannen gör blir kvalité) split med Drudkh var för övrigt jävla bra även om jag knappt lyssnat på Drudkhs sida. Lite fallna hjältar över det bandet dessvärre.
Senast redigerad av Concubine 2017-01-06 kl. 10:13.
Citera
2017-01-06, 22:20
Medlem
gronbuskes avatar
Varit dålig på att checka in här men nu är det dags.
Kan förstå att man tycker det är lite tråkigt när band hoppar på tåget och kopierar något som lyckades, men så är det alltid och ska de kopiera något är Mgla att föredra. Har vi tur är det något band som gör något bra av det.
På tal om band som kopierar stilar, är det någon som tänkte kolla in Deep Mountains kommande? Agalloch är ju tyvärr ute ur leken nu(även om de kanske redan var på nedgång), så andra måste ju fylla tomrummet nu.

Ska ta mig en titt på Windswept med nån gång, mitt lyssnande har varit lite för koncentrerat på senaste så måste hitta mer nytt.
EDIT: Kan inte hålla med om att Drudkh skulle vara fallna hjältar faktiskt, Fiery Serpent lät lovande på något sätt. Jag håller hoppet uppe.

Jag är lite Hype inför Nokturnal Mortum med, de har sällan svikit en. Den där Jurgis verkar ha fått styra lite tycker jag om man lyssnar på album teasern de la upp. Får se om det fungerar med allt österländskt de har tryckt in eller inte.

NP: UADA - Devoid of Light
Vet inte varför jag inte testat dem innan, tror jag råkade blanda ihop dem med SAOR eller nåt på namnet. Och SAOR var jag inte jätteimpad av. Känns som att detta kan bli en bra utfyllnadsskiva om man vill lyssna på Mgla men kört Exercises in Futility för mycket under veckan.
Senast redigerad av gronbuske 2017-01-06 kl. 22:28.
Citera
2017-01-07, 04:19
Medlem
Glantons avatar
NP :
Limbonic Art - Moon in the scorpio, In abhorrence dementia & Ad noctum dynasty of death.
De tre nittiotalsplattorna en efter en. Just för att de är totala jävla klassiker som vilat i sina CD-fodral för länge.....
Citera
2017-01-12, 17:21
Medlem
BrainDisorders avatar
Har herren i bandet (enmansprojektet?) Grift varit med i något annat band?
Tycker nämligen rösten låter oerhört bekant.

Grift - Cirkeln
Slutklämmen vilar fint under skinnet.
Citera
2017-01-12, 18:22
Medlem
Usernamehehes avatar
Någon som har en spotify lista med black/death metal? Har själv en lista på 2,1k låtar med mestadels metal om någon är intresserad. Kan skrapa ihop alla black/death metal låtar jag har och lägga in i en ny lista.
Citera
2017-01-12, 19:01
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Har herren i bandet (enmansprojektet?) Grift varit med i något annat band?
Tycker nämligen rösten låter oerhört bekant.

Grift - Cirkeln
Slutklämmen vilar fint under skinnet.

Arfsynd är det jag kommer ihåg från huvudet men här har du en lista iallafall http://www.metal-archives.com/artists/Perditor/16389

np: Storm of the lights bane
Citera
2017-01-17, 12:51
Medlem
Concubines avatar
Äntligen börjat lyssna på Panphage, senaste plattan, riktigt lovande. Måste väl vara samma språk som t.ex. Arckanum använder? Fornnordiska, fornsvenska eller vad det heter? Ni som har koll
Citera
2017-01-19, 19:05
Medlem
Glantons avatar
Någon som beställt från No solace?
Själv betalade jag för en Mgla-tisha i mitten av november som jag inte sett röken av än. Har mailat polackerna med frågor om ifall den modellen kanske är slut? Om det finns någon annan i samma storlek? Men bemötts av tystnad. Ignorerar dom beställningar och knarkar upp cashen kanske, som Nachtmystium-snubben gjorde.
Jaja, blir det ingen t-shirt så ska jag fultanka varenda kommande Mgla-platta och inte ge dom en krona till.

NP: Deathspell Omega - Chaining the katechon EP

Edit: Svinintressant Panphage intervju här

http://www.bardomethodology.com/articles/2017/01/18/panphage-interview/
Senast redigerad av Glanton 2017-01-19 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in