2017-01-19, 16:50
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och hur hade familjen råd med det? Det har ju i princip ingen inkomst...

Det antyds i flera inlägg att det handlar om bilmålvakter och svartjobb. Helt normalt i de kretsarna.
Citera
2017-01-19, 16:51
Medlem
Citat:
Och hur hade familjen råd med det? Det har ju i princip ingen inkomst...
Va fan angår det dig. Det kan väl vara en present. Här sitter du och är avundsjuk för han åker till Turkiet och tycker si eller så. Denna tråden handlar om ett mord fan inte om hur dem kunde åka till Turkiet! Lågt mycket lågt
Citera
2017-01-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Va fan angår det dig. Det kan väl vara en present. Här sitter du och är avundsjuk för han åker till Turkiet och tycker si eller så. Denna tråden handlar om ett mord fan inte om hur dem kunde åka till Turkiet! Lågt mycket lågt

Familjen granskas nog mer än själva mordet.
Citera
2017-01-19, 17:01
Medlem
Citat:
man är naiv om man inte begriper att det hänger samma. Hur kan folk utan pengar göra saker som kostar pengar - kan du svara på det? Svaret är att de ändå har pengar, nästa fråga är då var dessa kommer ifrån. Om de inte officiellt har pengar så är det pengar som inbringats genom mer ljusskygga verksamheter. Sådana verksamheter kan ibland leda till tråkigheter. Det finns således ett direkt och mycket intressant samband i diskrepansen mellan inkomster och utgifter.
Citera
2017-01-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Jag vet att jag har sagt det innan men du behöver källor och att du har denne Vi*tors personuppgifter innebär inte att personen är skyldig. Censurera, censurera, censurera, Vi*tor kan vara oskyldig och hans namn kommer kopplas till ett mord han inte har något att göra med.

1. Finns många Strindin. för och efternamn förekommer inte i samma tråd. Söker man på för och efternamn nu dyker han inte upp här.

2. Han är inget fromt lamm ändå så jag bryr mig inte särskilt mkt om vad han kopplas till.

3. Försent hur som helst.
Citera
2017-01-19, 17:07
Medlem
Citat:
man är naiv om man inte begriper att det hänger samma. Hur kan folk utan pengar göra saker som kostar pengar - kan du svara på det? Svaret är att de ändå har pengar, nästa fråga är då var dessa kommer ifrån. Om de inte officiellt har pengar så är det pengar som inbringats genom mer ljusskygga verksamheter. Sådana verksamheter kan ibland leda till tråkigheter. Det finns således ett direkt och mycket intressant samband i diskrepansen mellan inkomster och utgifter.
Då tycker jag att detta land med sina uråldriga lagar och paragrafer ska se till att folk inte behöver jobba svart. Kan man inte se helheten i samhällsproblem utan bara letar syndabock dvs invandrare då är man tyst och inte bevisar hur låg intelligens man sitter på
Citera
2017-01-19, 17:08
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
1. Finns många Strindin. för och efternamn förekommer inte i samma tråd. Söker man på för och efternamn nu dyker han inte upp här.

2. Han är inget fromt lamm ändå så jag bryr mig inte särskilt mkt om vad han kopplas till.

3. Försent hur som helst.

Finns ingen sådan från Malmö på Facebook iallafall så du kanske har fått fel namn?
Citera
2017-01-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnitaBagg
Socialbidrag är skattefritt.
Normalbeloppet för en ensamstående är enligt Kronofogden ca. 56 100 kr/år.
Naturligtvis högre om man är samanboende och om man har barn.

Tack för svar. I den här familjen kan man alltså tänka sig att patriarken har socialbidrag med en blygsam "årsinkomst" och därmed nolltaxerad. Modern en lika blygsam inkomst efter skatt. De får det att gå ihop genom att äta mycket macaronis med vitlök, inga utgifter för arabiska tv-kanaler, inga mobiler, ingen bil, inga kafebesök... ja, jo, Abdul, Ibrahim & andra serverar likadeles skattefria kebaber m.m. osv.

Kan Herr Patriark ha med sig några miljoner från hemlandet på ett (svenskt?) bankkonto?

Pratade med en babbe nyligen. Han ville ha hit en av sina fruar. Det skulle kosta xxx dollar sa han. Men tyvärr kunde han inte hitta rätt flyktväg så pengarna spelade ingen roll.

Jag håller f.ö. med den som skrev tidigare att ens *fördomar* om babbefolken alltid slår in.
Citera
2017-01-19, 17:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Det finns inget som tyder på att pappan jobbade svart. Lite mer av en trådsanning.

Kusinen sa ju att pappan jobbar hårt men han kanske menade på att hålla barnen borta från kriminalitet.

Eller så jobbade pappan men som praktikant.

Som sagt inga bevis finns på att han arbetade svart.
Han kan faktiskt jobba i Köpenhamn. Då taxeras han i Danmark.
Citera
2017-01-19, 17:11
Medlem
Citat:
Då tycker jag att detta land med sina uråldriga lagar och paragrafer ska se till att folk inte behöver jobba svart. Kan man inte se helheten i samhällsproblem utan bara letar syndabock dvs invandrare då är man tyst och inte bevisar hur låg intelligens man sitter på
Ursäkta en okunnig här, men vilket lagrum lutar du dig på när du säger att man måste jobba svart? Har alltid trott att det var precis tvärt om, att man måste jobba vitt. Att det rent av är förbjudet att jobba svart. Men jag har uppenbarligen haft fel hela tiden
Citera
2017-01-19, 17:14
Medlem
klempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbanken
Han är av intresse eftersom att folk i kriminella kretsar har pekat ut honom som mördaren.

Du tar en internet krigare på allvar

Tror du på jultomte oxå ?
Citera
2017-01-19, 17:18
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
JBC har tydliga problem nu, enligt Sydsvenskan.

Citat:
Flera uppgifter till polisen säger att Ahmed hade vänner med sig när han sköts.
– Men vi vet inte vem och de hör inte av sig till oss, säger JB Cederholm

Citat:
En del uppgifter säger att han kommit med bussen, men hittills har polisen inte sett honom på de övervakningsfilmer från bussarna som håller på att tittas igenom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in