2017-01-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Ny fråga.
Vem är Strindin? Jag har personuppgifterna så jag vet vem han är, men vem är han kopplad till Obaid?
Jag vet att jag har sagt det innan men du behöver källor och att du har denne Vi*tors personuppgifter innebär inte att personen är skyldig. Censurera, censurera, censurera, Vi*tor kan vara oskyldig och hans namn kommer kopplas till ett mord han inte har något att göra med.
Citera
2017-01-19, 15:54
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QXY
Hur "jobbar man ihjäl sig" om man inte har några inkomster?
svart
Citera
2017-01-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raezz
Du tycker inte att 95 100/år är ändå helt ok för en medelårig kvinna?
Dela den summan med 12 så kan du se om du tycker att det är en helt ok månadslön för en medelålders kvinna.
Citera
2017-01-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnitaBagg
Sjukpenning/sjukersättning är inte skattefria inkomster och på grund av sekretess kan jag inte nämna varifrån hon har fått sin inkomst.

Sjukpengar som utbetalas från F-Kassan är som sagt inte skattefria. Detsamma gäller ersättningar vid arbetslöshet.

Om man får socialbidrag vet jag inte -- är det skattefritt, dvs. registreras inte som inkomst?

För övrigt är det låga bidrag för de som lever på existensminimum, kanske 4000:- kvar per månad när det betalats hyra och busskort m.m.

Nolltaxerare sattes åt stenhårt i det gamla, normala, Sverige.
Citera
2017-01-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubrik
Jag undrade snarare hur det kommer sig att pappan inte har någon inkomst - om det skulle stämma att "men han måste ju vara sjuklig, annars är det svårförklarligt varför han nolltaxerar".

Att nolltaxera har många förklaringar.

Att vara arbetslös, ha eget sparat kapital, jobba svart, få skattefria bidrag m.m. är naturliga förklaringar till nolltaxering!
Citera
2017-01-19, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Sjukpengar som utbetalas från F-Kassan är som sagt inte skattefria. Detsamma gäller ersättningar vid arbetslöshet.

Om man får socialbidrag vet jag inte -- är det skattefritt, dvs. registreras inte som inkomst?

För övrigt är det låga bidrag för de som lever på existensminimum, kanske 4000:- kvar per månad när det betalats hyra och busskort m.m.

Nolltaxerare sattes åt stenhårt i det gamla, normala, Sverige.

Socialbidrag är skattefritt.
Normalbeloppet för en ensamstående är enligt Kronofogden ca. 56 100 kr/år.
Naturligtvis högre om man är samanboende och om man har barn.
Citera
2017-01-19, 16:23
Medlem
batman4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Det finns inget som tyder på att pappan jobbade svart. Lite mer av en trådsanning.

Kusinen sa ju att pappan jobbar hårt men han kanske menade på att hålla barnen borta från kriminalitet.

Eller så jobbade pappan men som praktikant.

Som sagt inga bevis finns på att han arbetade svart.

Ha Ha....humor! Bidragssurfning på hög nivå för MENA-patrasket.
Citera
2017-01-19, 16:30
Medlem
Citat:
Räknas inte sjukpenning/sjukersättning som inkomst? För man betalar väl skatt även på sjukpenning/sjukersättning? (Eller blandar jag ihop begreppen här?)
Korrekt det räknas som inkomst👍
Citera
2017-01-19, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ahmed kan ju haft en livförsäkring och det täcker ju begravningen där.

Tror dock familjen reser hem enellanåt, det brukar vara så. Såg en bild på Ahmed i ett flygplan från i somras, tror det var en utrikesresa om jag minns rätt. Invandrarna prioriterar sånt.
Han var på semester i Turkiet. Läs på innan du lägger ut!
Citera
2017-01-19, 16:45
Medlem
Citat:
Jag undrade snarare hur det kommer sig att pappan inte har någon inkomst - om det skulle stämma att "men han måste ju vara sjuklig, annars är det svårförklarligt varför han nolltaxerar".
Vem har sagt att din sanning är den rätta. Det finns hur många som helst som vill jobba men inte ges en chans. Vänligen tagga ner för det är så verkligheten ser ut i dagens Sverige!
Citera
2017-01-19, 16:46
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tror att de flesta föräldrar hade vittnat om deras barn mördats.

Ja, så är det såklart, men i det här fallet är det ju inte föräldrarna som är intressanta, det är ju inte de som är vittnen till mordet, eller hur? Det jag menar är de som faktiskt var vittnen till mordet.
Citera
2017-01-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Han var på semester i Turkiet. Läs på innan du lägger ut!
Och hur hade familjen råd med det? Det har ju i princip ingen inkomst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in