2017-01-19, 15:07
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vibbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Får lite Lisa Holm-vibbar. Motivet bara måste vara sexuellt. Något har gått snett under överfallet och de vingas mörda henne för att dölja spår, vilket bara tyder mer på nollor. En tidsfråga innan de är fast.

Det får jag också - på flera olika sätt!
Citera
2017-01-19, 15:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Vad i helvete har jag gett mig in på!!

Ingen nyhet överhuvudtaget på sidan säger du... Jag visar att det visst finns, och högst upp på framsidan dessutom... Ingen nyhet finns publicerad tidigare än idag säger någon annan... jag länkar till fem artiklar publicerade igår...

Nu inser jag att detta är något som diskuterats i flera sidor tillbaka, och att du tydligen bestämt dig för att det här är en totalt okänd händelse förutom på Island och här i tråden. Jag tänker inte stånga huvudet blodigt, peace out!
Jag har visat att det är fullt möjligt att de misstänkta männen, som uppenbarligen åkte/körde Kian, inte visste något om försvinnandet innan fartyget bordades och beordrades vända. Men jag påstår inte att de inget visste.
Citera
2017-01-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ingen nyhet från före igår.

Men du...du menar på allvar att t.ex svensk och brittisk media uppdaterar löpande om fallet, men på Island så skiter de i Birnas försvinnande? Det är ju bara ditt önsketänkande här, det verkar nästan som att du är SVARTSJUK på att en ung tjej uppmärksammas av en hel liten nation. Jag följer fallet på nätet och ser att det ommskrivs t.om av islänningar på forum och tro det eller ej, de bryr sig. Tror du det försvinner unga tjejer där dagligen, eller? Det är lilla Island, en isolerad ö, vi snacka om, inte USA.
Citera
2017-01-19, 15:26
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det en snackis på hela Island? Varför skulle det bli en snackis ombord, fartyget är inte isländskt, besättningen är inte isländsk, flickan finns inte ombord såvitt känt? Lisa Holms försvinnande blev mer uppmärksammat, men inte en snackis i hela Sverige.

Jag skulle vilja påstå att hela Sverige stog still och följde varje liten utveckling under de där fasansfulla sommardagarna 2015.
Citera
2017-01-19, 15:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ovanligt med försvinnanden på Island.

Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Men du...du menar på allvar att t.ex svensk och brittisk media uppdaterar löpande om fallet, men på Island så skiter de i Birnas försvinnande? Det är ju bara ditt önsketänkande här, det verkar nästan som att du är SVARTSJUK på att en ung tjej uppmärksammas av en hel liten nation. Jag följer fallet på nätet och ser att det ommskrivs t.om av islänningar på forum och tro det eller ej, de bryr sig. Tror du det försvinner unga tjejer där dagligen, eller? Det är lilla Island, en isolerad ö, vi snacka om, inte USA.

Nej på denna ganska isolerade ö försvinner verkligen inte många personer av båda könen i alla ålderskategorier ofta.

Naturligtvis har Birnas försvinnande blivit otroligt uppmärksammat på hennes hemö.

Mycket sällsynt med försvinnanden på Island. När ett sådant sker vet jag inte hur många av dem som förblir ouppklarade? Jag känner i a f till två sådana gällande två unga män.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-01-19 kl. 15:33.
Citera
2017-01-19, 15:34
Medlem
MrsLibras avatar
Översatt med hjälp av Google translate:

"Polisen genomförde under en fyraveckorskvarhållande av två besättningsmedlemmar till lunch idag på grundval av undersökningen så. Einar sade hádegisfréttum RUV polisen haft anledning att misstänka att de två män hade kommit till försvinnandet Birnu Brian dotter att ingenting har hörts från lördagen - de misstänkta för brott."

http://www.ruv.is/frett/hinn-skipverjinn-einnig-i-gaesluvardhald

Så, två ur besättningen ska hållas i fyra veckor? Gillar Island, hårda bud. Den tredje hålls det tydligen fortf förhör med och de har ej beslutat om dennes kvarhållande än.
Vad tror ni? Har de mer bevis mot de två än vi fått veta?
Citera
2017-01-19, 15:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Nej, det menar jag inte. Läs vad jag har skrivit. Det är grönlänningar som är misstänkta, åtminstone två, och om de tog del av nyheter så var det sannolikt grönländska nyheter.
Citera
2017-01-19, 15:36
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Hon verkar nyligen ha "knullat runt" med någon/några, och ger tips om detta på sociala medier!?
https://www.instagram.com/p/BO6Es8ThMxs/
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1860434814194118&set=ecnf.100006828 512234&type=3&theater

Kan ana en upproriskhet, alt. att hon fått sex genom tvång. Får dåliga vibbar om hennes meddelanden, men kan inte sätta fingret på vad. Hon har sökt sex med helt fel män???

EDIT;

Jo, "Get banged" betyder vanligtvis att hon fått sex med någon..

Nej du tänker fel där. "Banged" menas att hon hade klippt en frisyr som vi svenskar skulle kalla "lugg" (vilket också stämmer bra med bilden ifråga).

https://en.wikipedia.org/wiki/Bangs_(hair)
Citera
2017-01-19, 15:47
Medlem
MrsLibras avatar
Och här har vi bild på hur skorna fanns. Packad snö under skon ja.. och noll med snö när hon försvann.
Tror på hemlös som lånat skorna och dumpat dem när han/hon insåg vems de var, troligen lämnat dem på samma plats de hittades på. Det går inte ihop annars med teorin om att gm finns i besättningen som lämnade hamnen lördag kväll(då det var snöfritt).

http://www.ruv.is/frett/snjor-var-yfir-skonum-thegar-their-fundust
Citera
2017-01-19, 15:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fyra veckors kvarhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Översatt med hjälp av Google translate:

"Polisen genomförde under en fyraveckorskvarhållande av två besättningsmedlemmar till lunch idag på grundval av undersökningen så. Einar sade hádegisfréttum RUV polisen haft anledning att misstänka att de två män hade kommit till försvinnandet Birnu Brian dotter att ingenting har hörts från lördagen - de misstänkta för brott."

http://www.ruv.is/frett/hinn-skipverjinn-einnig-i-gaesluvardhald

Så, två ur besättningen ska hållas i fyra veckor? Gillar Island, hårda bud. Den tredje hålls det tydligen fortf förhör med och de har ej beslutat om dennes kvarhållande än.
Vad tror ni? Har de mer bevis mot de två än vi fått veta?

Uppenbarligen har den isländska polisen information som vi inte känner till eftersom två ur besättningen skall hållas i fyra veckor. Är fyra veckors kvarhållande samma som anhållna under fyra veckors tid?
Citera
2017-01-19, 15:59
Medlem
MrsLibras avatar
Ólíklegt að Birna hafi farið inn í bílinn

Osannolikt att Birna har åkt i bilen.

http://www.ruv.is/frett/oliklegt-ad-birna-hafi-farid-inn-i-bilinn

De har tydligen räknat ut att det tog den röda bilen 15 sek mellan två kameror och att de inte ska ha hunnit plocka upp passagerare med tanke på avstånd osv. Hmm...
Då har de ju ännu mindre på besättningen...eller annat ännu tyngre som gör att de kvarhålls fyra veckor.
Citera
2017-01-19, 16:13
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Ólíklegt að Birna hafi farið inn í bílinn

Osannolikt att Birna har åkt i bilen.

http://www.ruv.is/frett/oliklegt-ad-birna-hafi-farid-inn-i-bilinn

De har tydligen räknat ut att det tog den röda bilen 15 sek mellan två kameror och att de inte ska ha hunnit plocka upp passagerare med tanke på avstånd osv. Hmm...
Då har de ju ännu mindre på besättningen...eller annat ännu tyngre som gör att de kvarhålls fyra veckor.
I alla fall den bilen. Det kvarstår ju fortfarande det faktum att mobilen befann sig utanför Reykjavik, vilket tyder på att hon (eller åtminstone mobilen) rört sig ut från staden relativt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in