2017-01-19, 15:03
Medlem
Hade missat att pappan svartjobbade, men om så var fallet kanske Ahmed också gjorde det. Detta kan ju förklara det feta klädkontot.

Kanske Ahmed hade svartjobbat mordkvällen, det kan ju kännas omöjligt för föräldrarna att säga en sån sak till polisen.
Citera
2017-01-19, 15:12
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ahmed kan ju haft en livförsäkring och det täcker ju begravningen där.

Tror dock familjen reser hem enellanåt, det brukar vara så. Såg en bild på Ahmed i ett flygplan från i somras, tror det var en utrikesresa om jag minns rätt. Invandrarna prioriterar sånt.

Men vadå reser hem??? De var väl flyktingar som riskerade dödsstraff om de reste tillbaka? Är det inte så det brukar låta.
Citera
2017-01-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Man bara måste älska att alla ens fördomar gällande babbar ALLTID slår in.
Media slog på stora trumman om ungens och familjens förträfflighet.
Och så fort man gräver i det så hittar man bara mer och mer skit...
Ganska sorgligt liv du har när du hellre ser att folk förstör ditt land än att dem integreras och hjälper samhället att sträva fram.

Man märker ju ganska snabbt att det är många vuxna svenska män har med ganska sorgliga liv när dem ventilerar sina misslyckade liv på en 16-åring

OnT: Det går lite till för att bli skjuten idag, vad än anledningen var här var det inte något man förtjänar att dö över, hur mycket ni än önskar det.
Citera
2017-01-19, 15:16
Medlem
Om det nu stämmer att han hade jackor i 10 000 kronors klassen kan man ju undra varför inte föräldrarna reagerar. Jag tror de flesta av oss hade gjort det om ens barn börjar springa omkring med dyra saker.
Citera
2017-01-19, 15:20
Medlem
Citat:
Hade missat att pappan svartjobbade, men om så var fallet kanske Ahmed också gjorde det. Detta kan ju förklara det feta klädkontot.

Kanske Ahmed hade svartjobbat mordkvällen, det kan ju kännas omöjligt för föräldrarna att säga en sån sak till polisen.
Det finns inget som tyder på att pappan jobbade svart. Lite mer av en trådsanning.

Kusinen sa ju att pappan jobbar hårt men han kanske menade på att hålla barnen borta från kriminalitet.

Eller så jobbade pappan men som praktikant.

Som sagt inga bevis finns på att han arbetade svart.
Citera
2017-01-19, 15:32
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elomelome
Ganska sorgligt liv du har när du hellre ser att folk förstör ditt land än att dem integreras och hjälper samhället att sträva fram.

Man märker ju ganska snabbt att det är många vuxna svenska män har med ganska sorgliga liv när dem ventilerar sina misslyckade liv på en 16-åring

OnT: Det går lite till för att bli skjuten idag, vad än anledningen var här var det inte något man förtjänar att dö över, hur mycket ni än önskar det.
Lite konstigt inlägg. Jag antar att du inte kallar Ollebollesolle för ni, utan syftar på alla i tråden när du säger att vi önskar det. Det finns nog alla sorts tyckande kring det i tråden även om du önskar att alla är blodtörstiga rasister ;-)
Citera
2017-01-19, 15:39
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Det finns inget som tyder på att pappan jobbade svart. Lite mer av en trådsanning.

Kusinen sa ju att pappan jobbar hårt men han kanske menade på att hålla barnen borta från kriminalitet.

Eller så jobbade pappan men som praktikant.

Som sagt inga bevis finns på att han arbetade svart.
Trådsanning så tillvida att han inte hade någon taxerad inkomst för 2013, 2014 eller 2015. Så bevisat att han jobbade svart är det inte.

Men lite svårt blir det att få ihop även om man lägger ihop pappans, mammans och broderns inkomster. Inte ens då får man ihop en inkomst som motsvarar ett heltidsarbete.

Några märkesjackor blir det definitivt inte över till när hyran och maten är betald.
Citera
2017-01-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubrik
Räknas inte sjukpenning/sjukersättning som inkomst? För man betalar väl skatt även på sjukpenning/sjukersättning? (Eller blandar jag ihop begreppen här?)

Sjukpenning/sjukersättning är inte skattefria inkomster och på grund av sekretess kan jag inte nämna varifrån hon har fått sin inkomst.
Citera
2017-01-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Om det nu stämmer att han hade jackor i 10 000 kronors klassen kan man ju undra varför inte föräldrarna reagerar. Jag tror de flesta av oss hade gjort det om ens barn börjar springa omkring med dyra saker.
Vad folk gaggar om jackan, det var garanterat en fejkad, finns sjukt mycket fejkkläder att köpa i Malmö.
Citera
2017-01-19, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnitaBagg
Sjukpenning/sjukersättning är inte skattefria inkomster och på grund av sekretess kan jag inte nämna varifrån hon har fått sin inkomst.
Jag undrade snarare hur det kommer sig att pappan inte har någon inkomst - om det skulle stämma att "men han måste ju vara sjuklig, annars är det svårförklarligt varför han nolltaxerar".
Citera
2017-01-19, 15:49
Medlem
Citat:

Svartjobbade och tjäna tiotusentals kronor som 16 åring?
Isåfall va han en prostituerad bög, annars får du knappast in sådana belopp.
Citera
2017-01-19, 15:53
Medlem
Guldbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klempo
Jag har förklarat varför.

Folk påstår att han är svart och har mask .. vilket inte stämmer . Han har keps och luva på och just i den stunden bilden tas han tittar ner. Vad är det som är så konstigt med det ? Ska vi leta efter personer som petar sig i näsan och tycka att det är högt intressant person för att komma närmare sanningen
Han är av intresse eftersom att folk i kriminella kretsar har pekat ut honom som mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in