2017-01-19, 09:51
Medlem
JustZlatans avatar
Jag tror att det är utlänningar som har gjort något med henne. Om det är araber, grönlänningar, färöingar eller något annat låter jag vara osagt.

Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
På Island så har man ju knappt några MENA så allt är ganska fint där nu.

Jaså? https://www.youtube.com/watch?v=T6HWd1Xts6E
Citera
2017-01-19, 09:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag tror att det är utlänningar som har gjort något med henne. Om det är araber, grönlänningar, färöingar eller något annat låter jag vara osagt.

Jaså? https://www.youtube.com/watch?v=T6HWd1Xts6E

Hejhej!

Citat;

EDIT;

Givetvis så finns det MENA och andra utlänningar på Island, men i det aktuella fallet så tror jag att någon på den grönländska trålaren har med saken att göra. Kan vara en grönländsk medborgare men även en gästarbetare, kines eller annat.
Senast redigerad av OY 2017-01-19 kl. 09:59.
Citera
2017-01-19, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Som vad...!?

Gymmar, en del pluggar (de som ex. vidareutbildar sig till befäl), snackar skit, spelar poker och sover.

Man jobbar i regel 12 timmars pass, alt. 6 om 6. (dvs, du får aldrig en rejäl natts sömn). En del brukar även maximera in övertidsarbete. Och är man inte Islänning, så bryr man kanske inte sig om att läsa isländska nyheter.

Jag jobbade på en båt som cirkulera mellan Finland, Polen och Tyskland ett tag och inte fan läste jag deras dagstidningar.

Men men, det ser ju dock ut som att en hel del spår pekar på besättningen i detta fall. Oavsett så är det alltid hemskt när människor mystiskt försvinner på detta vis eftersom det är sällan de hittas vid liv....
Senast redigerad av gronadagar 2017-01-19 kl. 10:07.
Citera
2017-01-19, 10:50
Medlem
Verkade må dåligt med tanke på hennes facebuuuuuk
Citera
2017-01-19, 11:03
Medlem
MrsLibras avatar
Video med Birnas vänninor: http://www.visir.is/vinkonur-birnu--yndisleg-vinkona-og-hefur-ekki-einu-sinni-reykt-gras/article/2017170118958

Citat via Google translate:

"Flickvänner Birnu: har Härlig vän och inte ens rökt gräs"

Jahaja..vi förstår att de älskar henne, men att inte ha rökt gräs är inget kvitto på något... Vissa går på tjack direkt istället Och alkoholen kan ha varit mer skadligt för henne den natten Verkar varit bra dyngrak..
Citera
2017-01-19, 11:16
Medlem
Nu har det gått ett par dagar och risken är väl därmed nästan 100% nu att hon är död. Att hitta liket kan ske närsomhelst, men också dröja evigheter.
Citera
2017-01-19, 11:33
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Eller att titta på nyheter; genom TV, mobil, dator eller surfplatta...? Förstår inte varför du räknar bort detta alternativ..

EDIT;

helsan hann före

Kollar/läser sällan lokala nyheter när jag är utanför Sverige och usa. Varför skulle besättningen som ligger över i en hamn läsa isländska nyheter?
Citera
2017-01-19, 11:54
Medlem
Tillbaka till det här med snö under skorna-

Det har ju även skrivits att man misstänker att skorna är placerade där i efterhand. Kan det vara så att det helt enkelt inte fanns nån snö natten då hon försvann, och att det snöade senare?
Skorna hittades på ? Lördag kvällen?

Sjuka omständigheter verkligen. Var är hon?! Och varför ställer man dit hennes skor??
Citera
2017-01-19, 12:03
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan

Det har ju även skrivits att man misstänker att skorna är placerade där i efterhand. Kan det vara så att det helt enkelt inte fanns nån snö natten då hon försvann, och att det snöade senare?

Sjuka omständigheter verkligen. Var är hon?! Och varför ställer man dit hennes skor??

Precis. Vad jag läst fanns ej snö på marken i hamnområdet under helgen. De verkar placerats där på måndagen eller tisdagen. Det kan även vara nån oskyldig som ställt dit dem när den insåg att de var från tjejen. Alltså t.ex en hemlös kan ha funnit dem i närheten på lördagen och sedan blivit rädd och ställt ifrån sig dem igen.. Kanske..
Citera
2017-01-19, 12:26
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Här en länk till en papperskorgad tråd med totalt 20 inlägg (rätt mycket skräp får man säga):
(FB) Brina, 20-årig isländska försvunnen. Första offret multikultioffret på Island?

Citat:
Ursprungligen postat av cancancan

Det var snöfritt först och när man hittade kängorna så var det snö på sulornas undersida.

Citat:
He added in an interview with mbl.is that it is possible that the shoes were planted at the spot in which they were found. "There was no snow in Reykjavik when she disappeared. But the shoes have snow on the soles. It's strange and we need to obtain answers as to why that is. "
http://icelandmonitor.mbl.is/news/news/2017/01/17/missing_young_woman_most_certainly_got_a_lift_to_h a/
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-01-19 kl. 12:30.
Citera
2017-01-19, 12:34
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Oj en film med tio blattar?

Självklart så är EN, EN för mycket!

Men procentuellt så är läget väldigt bra på Island, man borde egentligen flytta dit och arbeta för att se till att dom lämnar Ön!
Vad vi kallar mena går att räkna på ena handens fingrar på Island.

F.ö är mord och dråp extremt ovanligt på vår nordiska vulkanö även mätt till befolkningsmängd.
Tror det ligger stax under ett fall per år.
Citera
2017-01-19, 12:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Har Birna befunnit sig på båten?

Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Jag håller med, men det ger en följfråga, har hon funnits på båten?

En intressant fråga.

Detta vet vi inte - vad jag i a f känner till. Min egen uppfattning är att jag tror aldrig att hon har befunnit sig på båten men visst finns möjligheten att hon blev förd ombord.

Vet någon hur många mans besättning det är fråga om? Ju större besättning desto farligare för gärningsmännen att ta henne ombord.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-01-19 kl. 12:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in