Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-18, 20:03
Moderator
Dr Kings avatar
Miffas brillor
Citera
2017-01-18, 20:18
Moderator
Dr Kings avatar
Varannan synk är med blondinen Klara Lind. Kan man gissa att hon kommer att vara produktionens favorit tillsammans med sockersöta Emma Håkansson.
Citera
2017-01-18, 20:35
Medlem
JerryCottons avatar
Va sjutton? Så få som kan filéa en lax!? Är ju verkligen basic inom matlagning.
Citera
2017-01-18, 20:36
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Seriöst vad håller folk på med? Vet dem inte att skinnet ska ligga mot skärbrädan när man dka ta bort det? Är de helt efterblivna?
Citera
2017-01-18, 20:39
Medlem
Batoss avatar
Varför måste den kvinliga domaren räcka ut tungan varje gång hon smakar på maten. Jag har aldrig sätt nåt liknande förut.
Citera
2017-01-18, 20:45
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batos
Varför måste den kvinliga domaren räcka ut tungan varje gång hon smakar på maten. Jag har aldrig sätt nåt liknande förut.
Den får inte plats i munnen eftersom det är fullt med tänder där, eller så har hon orm-DNA.
Citera
2017-01-18, 23:15
Medlem
"Om du tycker det är gott så tycker jag det är gott." Leif är trollguden.
Citera
2017-01-19, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitNerDigFan
Seriöst vad håller folk på med? Vet dem inte att skinnet ska ligga mot skärbrädan när man dka ta bort det? Är de helt efterblivna?

Håller med. Oroväckande många som sa att de aldrig hade rensat/fileat en fisk. Jag menar, WHAT THE FUCK - varför ställer man då upp i Mästerkocken?! Att filea en fisk måste ju ses som ett måste om man nu vill jobba som kock.
Citera
2017-01-19, 08:06
Medlem
Ovanligt mycket whinande och bölande i gårdagens program, att de inte kan filea en fisk, göra en fläskfilé (!), att det är så stressigt att laga mat på tid osv...

Halten riktigt matkunniga och passionerade minskar för varje år. Kommer ni ihåg 2015 - Filip Poon, Ludvig Brydolf, Fredrik Jonsson, Sandra Mastio mfl...
Senast redigerad av efterskalvet 2017-01-19 kl. 08:11.
Citera
2017-01-19, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Halten riktigt matkunniga och passionerade minskar för varje år. Kommer ni ihåg 2015 - Filip Poon, Ludvig Brydolf, Fredrik Jonsson, Sandra Mastio mfl...

Håller med. Så här långt i år ser det inget vidare ut. Ingen av fläskfilérätterna såg varken särskilt vällagade eller välkomponerade ut. Man bli även lite provocerad när någon sade att fläskfilé "var det värsta som kunde hända". Det finns väl knappt någon råvara som rent objektivt är lättare att göra något av. Möjligen köttfärs...
Visst fasen är det tufft att laga mat fritt ur minnet/på inspiration och under tidspress. Men deltagarna har ju ändå slagit ut andra sökande på vägen...
Citera
2017-01-19, 12:11
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Håller med. Oroväckande många som sa att de aldrig hade rensat/fileat en fisk. Jag menar, WHAT THE FUCK - varför ställer man då upp i Mästerkocken?! Att filea en fisk måste ju ses som ett måste om man nu vill jobba som kock.

Väldigt få restauranger som köper in hela fiskar, normalt är att köpa sidor eller färdigt skurna bitar. Men i den här tävlingen kan man räkna ut att ett eller flera sådana moment skulle komma. Idiotiskt å inte köra igenom 5 runda å 5 platta fiskar innan man går in i tävlingen.
Citera
2017-01-19, 20:12
Medlem
tuffkatts avatar
Riktig Paolo Roberto-aura över den där danska entreprenören. Skön typ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in