2017-01-11, 10:56
Medlem
Fenixnewborns avatar
Haram är bland mycket annat följande:

1. Betvivla muhammeds utvaldhet som guds sista sändebud till mänskligheten.
2. Låta kvinnor gå obeslöjade.
3. Konvertera till kristendomen.
Citera
2017-01-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag å andra sidan, förstår inte varför jag ska bli dömd enligt din guds lagar.

Saxat ur en annan tråd:

1, det som är haram för muslimerna handlar om NU tid. Jag som icke muslim ska rätta mig efter muslimerna kravlista.

2. Alla kommer att bli dömd. Det har Gud bestämt. Det kommer att ske när du är död.
Citera
2017-01-18, 07:48
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
1, det som är haram för muslimerna handlar om NU tid. Jag som icke muslim ska rätta mig efter muslimerna kravlista.

2. Alla kommer att bli dömd. Det har Gud bestämt. Det kommer att ske när du är död.
Ok, ingenting jag gör i nutid kommer att påverka min dom. Jag trodde att "tro på gud" (i nutid) stod på din kravlista för att slippa bli dömd till något hemskt.
Citera
2017-01-18, 19:33
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det är fullständigt frivilligt att följa koranen och tro på Gud.

Eller om du tvunget vill gå runt naken på stan ja då finns det en stor risk att folk kommer ta anstöt av detta betendet och bli förargade och då bör du självklart inte göra det. Detsamma gäller annan oanständig klädsel som är t.ex uringad detta är sådant som kan väcka anstöt och då bör man avstå.

Haha lögnarmussen Bergwall har vaknat!

-frivilligt att följa Koranen och tro på Gud. Tycker du ska höra med din Imam vad han säger om du vill "hoppa av". Vad tror du islam säger om avfällingar? Du vet redan, men du vill försköna din religion för de otrogna.

-vem är du att definiera oanständig klädsel? Så länge man inte är naken har vi en stor frihet i västvärlden. Friheten att yttra sig, att avbilda Muhammed som pedofil om man vill samt att klä sig som man vill övertrumfar muslimers rätt att bli kränkta och inskränka andras liv! Capice? Finns det nån som känner sig mer kränkt än en muslim i väst?
Senast redigerad av another-devil 2017-01-18 kl. 19:35.
Citera
2017-01-19, 01:22
Medlem
-Andreas-s avatar
Muslimer: Är detta "Haram" eller "Halal"?

Jo.
Jag hittade en sluten Facebook grupp där 99,9% av medlemmarna är muslimer eller invandrare.

Men.
På något vis, bland alla de "live shows" som medlemmarna där drar igång varje dag
- så kom denna in, av oförklarlig anledning.

Nja. Reaktionerna blev väl som ni ser på den skärmdump jag tog.
Men en del tyckte i.a.f om showen, inkl mig, den var skruvad.

SÅ.
Är detta Haram:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Haram

... eller Halal:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Halal

Diskussionsunderlaget i fråga:
Haram, eller Halal?

Varför eller varför inte?
Är denna man haram, eller halal?

Öppna era hjärtan. Hav tolerans. Svara på min fråga. Tack.
Citera
2017-01-19, 01:27
Medlem
Ganska övertygad om att det beteendet inte accepteras av den muslimska massan, men vad vet jag? Är inte muslim. Jag vet i alla fall att jag inte hade haft med denna nolla att göra.
Citera
2017-01-19, 01:28
Medlem
Jag tror att tatueringar är haram. Djävulshorn kan ju inte vara annat.
Citera
2017-01-19, 02:09
Medlem
-Andreas-s avatar
Ok. Ja.

Det var lynchmobstämning bland medlemmarna och nolltolerans mot denne man från Sydamerika som spelade hårdrock och inte pratade vare sig arabiska eller svenska, i sin "live show" där.

Därför tänkte jag om "Flashback-muslimer" kanske har mer tolerans och inte är så dömande som "vanliga", eller hur man skriver?
Citera
2017-01-19, 02:12
Medlem
sajebiss avatar
Ja, att vara muslim är haram, kan inte bli mer haram...
Citera
2017-01-19, 02:58
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Ja, att vara muslim är haram, kan inte bli mer haram...
Va? Jag förstår inte?

Denna slutna klubb för inbördes beundran kallar t.o.m varandra medlemmars egna inlägg, bilder, memes, videos och "live shows" - för detta ord "Haram"... vad det nu än är?

Mannen på bilden i TS är inte muslim.

Så man kallar varandra för "Haram", men även andra utomstående för "Haram", fast minus dödshot om det är inom gruppen.

Så.
  • Vad är "Haram"?
  • Finns här någon "Flashback-muslim" som utan verser från Koranen eller medelst dödshot kan förklara detta för mig?
Citera
2017-01-19, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Va? Jag förstår inte?

Denna slutna klubb för inbördes beundran kallar t.o.m varandra medlemmars egna inlägg, bilder, memes, videos och "live shows" - för detta ord "Haram"... vad det nu än är?

Mannen på bilden i TS är inte muslim.

Så man kallar varandra för "Haram", men även andra utomstående för "Haram", fast minus dödshot om det är inom gruppen.

Så.
  • Vad är "Haram"?
  • Finns här någon "Flashback-muslim" som utan verser från Koranen eller medelst dödshot kan förklara detta för mig?

Bara att googla. Det är ju inte en princip som avgör utan det är ju nämnt som förbjudet eller från djävulen i Kornen eller sunnan.
Citera
2017-01-19, 03:27
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Bara att googla. Det är ju inte en princip som avgör utan det är ju nämnt som förbjudet eller från djävulen i Kornen eller sunnan.
Ok. Googla säger du.
Du verkar insatt?
Kan du förklara för mig?

För, det som står i Koranen skall tolkas bokstavligt och tillämpas därefter, då det är Guds ord?
Eller, vill du förklara begreppet "Haram" om du - får - göra en egen tolkning, snarare än blott en hänvisning till Koranen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in