2017-01-08, 11:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Exakt vad som menas med sprida sedesfördärv och störs ordningen och hur man exakt ska definera detta på bästa sätt.

Vet jag inte men jag kan kolla upp det under veckan och när jag fått svar posta det.

OK. Ska bli intressant att höra vad du kommer fram till.
Citera
2017-01-08, 11:44
Medlem
Citat:

Du påstår att det är ditt problem vad du gör. Det stämmer dock inte eftersom att vad du gör kan påverka även andra därför måste man alltid ta hänsyn till sina medmänniskor t.ex genom att msn klär sig anständigt. Alla vill inte se din eller någon annans kropp.

OK, jag vill inte se någon annans kropp heller, bort med niqab, slöjor och gympaskor till kjol.
Är det anständigt ?
Jag går i vad jag vill, och därmed är det jag som bestämmer över min kropp, ingen annan.
Citera
2017-01-08, 11:48
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Gud har inte förbjudit alkohol - vin är helt OK, Jesus drack vin, varför är muslimer omskuren för att följa Jesus exempel men när Judar och kristna dricker vin för att Jesus och profeterna gjorde det då är det Haram.

Alkohol är totalt förbjudet i koranen vilket är det "sista testamentet" den bok som kom sist där alla profeter finns med och är fullständig och aldrig har blivit ändrad på.

Bibeln har tyvärr misstolkats och ändrats på till viss del när man har översatt den från hebreiska.

Alkohol är totalt förbjudet och en svår synd.

Koranen kap 2 vers 219
DE FRÅGAR dig om rusdrycker och spel om pengar. Säg: "Det ligger svår synd i bådadera men [också] något som kan vara människan till nytta. Det onda de medför är dock större än den nytta de kan ge." Och de frågar dig vad de bör ge åt andra. Säg: "Det som överstiger vars och ens behov." Så klargör Gud [Sina] budskap för er för att ni skall tänka över [dem]

Koranen kap 5 vers 90
TROENDE! Rusdrycker och spel om pengar, alla hedniska bruk och spådomskonst är ingenting annat än Djävulens skamliga påfund; håll er borta från allt sådant, för att det skall gå er väl i händer.

Koranen kap 5 vers 91
Djävulen vill med hjälp av rusdrycker och spel om pengar framkalla fiendskap och hat mellan er och få er att glömma Gud och plikten att förrätta bönen. Vill ni inte upphöra [med allt detta]?

Vi kan se i bibeln att även där finns det flera verser som pratar om att det är förbjudet och en synd att göra sig berusad.

Bibeln Rom 13:14
"leva värdigt, som det hör dagen till, inte med festande och drickande."

Bibeln EF 5:18
"Berusa er inte med vin, där börjar lastbarheten, utan låt er uppfyllas av ande och tala till varandra med psalmer och hymner och andlig sång."

Bibeln Jes 5:11
"Ve dem som störtar upp i ottan för att få sig ett rus och blir sittande långt fram på kvällen heta av vin!

Bibeln Luk 21:34
"Men akta er för att berusa er och dricka er fulla"

Så även i Bibeln är det tydligt att det är förbjudet att berusa sig. Bibeln går dock inte lika långt som Koranen där alkohol är helt förbjudet utan bibeln förbjudet endast berusningen.

Dock ska man inte utsätta sig för risken att begå något som är en synd, förbjudet, haram och det är därför även om du följer bibeln bättre att avstå helt från alkohol så att du inte riskerar att bli berusad.

Citat:

Muhammed var otrogen konstant, kvinnor var något muhammed njöt av, han njöt av att ha sex dygnet runt. Massor av fruar, flera älskarinnor och slavar som han satt på i tid och otid.

Muhammed frid vare med honom var aldrig otrogen.

Hur ofta han hade eller inte hade samlag med sina fruar är orelevant då sexuella handlingar är tillåtna sålänge man är gift.

Citat:
Mord är Helt OK om det gynnar Islam. Självförsvar kan leda till mord.

Nej det är det inte. Självförsvar är endast tillåtet när man blir angripen.

Mord är ett straffbelagd dödande. Att döda i självförsvar eller i krig är inte mord. Den definitionen gäller inte bara i koranen utan hela världen definerar dödande på det viset.

Gud gillar sannerligen inte angriparen och den som tar till vapen först.

Citat:
Våldtäkt är helt OK, sura 2:223 " din hustru är för eder som en åker, bruka åkern efter behag "

Det är inte våldtäkt att ha samlag med sin fru eller man som man är gift med.

Det stämmer att man ska ställa upp på samlag för varandra även om man INTE är sugen man kan dock inte tvinga den andra med våld.

Man behöver inte heller ställa upp om man är t.ex sjuk.

Citat:
Även om kvinnomisshandel är symbolisk så är det räknas det ändå som kvinnomisshandel.

Nej det hade möjligtvis räknats som ofredande i svensk lag den handlingen som är tillåten.

Det är dessutom en sista utväg när alla andra möjligheter har uteslutits.

Citat:
Varför ska du peta på din hustrus hår för ? mannen äger kvinnans kropp.

Förstår inte vad du menar med detta sista ?
Citera
2017-01-08, 11:55
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
OK, jag vill inte se någon annans kropp heller, bort med niqab, slöjor och gympaskor till kjol.
Är det anständigt ?
Jag går i vad jag vill, och därmed är det jag som bestämmer över min kropp, ingen annan.

Du ser inte deras kropp om de när heltäckande plagg med slöja ? Jag förstår inte hur du menar?

Jag säger inte att du måste klä dig på ett visst sätt utan jag säger att man måste respektera sina medmänniskor och tänka på att dina och mina val kan påverka andra och inte som du skrev att det är deras problem.

Jag tycker därför att det ska finnas en miniminivå på vad som måste vara täckt när man går ute i det offentliga.

Du kan inte gå i vad du vill det finns framförallt en lag i Sverige som reglerar detta.

Vilket är förargelseväckande betende om du skulle gå runt utan kläder där allmänheten kan se dig så kan du dömas för förargelseväckande betende så nej man kan inte klä sig exakt hur som helst.

Det måste finnas en lägsta nivå man skulle t.ex kunna införa att det ska vara täckt mellan knä och axlar. Det hade varit en rimlih minimi nivå.
Citera
2017-01-08, 12:00
Medlem
Citat:
.

Hur ofta han hade eller inte hade samlag med sina fruar är orelevant då sexuella handlingar är tillåtna sålänge man är gift.

Det är inte våldtäkt att ha samlag med sin fru eller man som man är gift med.

Det stämmer att man ska ställa upp på samlag för varandra även om man INTE är sugen man kan dock inte tvinga den andra med våld.

Du menar på riktigt att en man inte kan våldta sin fru, om han är gift med henne ?

Att tvinga sin fru med våld är helt OK enligt dig ?

Då stämmer det som en muslim har berättat för mig att han satt och titta på porrfilmer och tvingade sin fru att gå med på div ställningar i porrfilmerna.

FY fan vad vidrigt. Vilken låg människosyn muslimerna har på sina kvinnor.
Citera
2017-01-08, 12:05
Medlem
Citat:

Du kan inte gå i vad du vill det finns framförallt en lag i Sverige som reglerar detta.

Vilket är förargelseväckande betende om du skulle gå runt utan kläder där allmänheten kan se dig så kan du dömas för förargelseväckande betende så nej man kan inte klä sig exakt hur som helst..

Det är exakt vad jag menar, muslimska kvinnor ska tänka på vad dem sätter på sig för klädesplagg, för att inte ge anstöt på sin klädsel i det offentliga livet. Bort med slöjan och niqaber.
Det är respektlöst mot andra människor.

Borde vara inskrivet i Sveriges lag.
Citera
2017-01-08, 12:20
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Du menar på riktigt att en man inte kan våldta sin fru, om han är gift med henne ?

Att tvinga sin fru med våld är helt OK enligt dig ?

Då stämmer det som en muslim har berättat för mig att han satt och titta på porrfilmer och tvingade sin fru att gå med på div ställningar i porrfilmerna.

FY fan vad vidrigt. Vilken låg människosyn muslimerna har på sina kvinnor.

Läste du ens hela inlägget ?

Jag skrev längst ner i mitt inlögg ett förtydligande

Citat:

Jag skrev att man självklart inte kan tvinga sin fru eller man med våld.

Jag anser dock att man bör ställa upp för sin man eller fru på olika saker även om man inte känner för det blandannat samlag.

Du har enligt koranen inte rätt att säga nej till din fru eller man om samlag om du inte en giltig anledning t.ex sjuk, mens medmera.

Däremot kan du inte tvinga den andra personen om den ändå säger nej.

Precis som jag skrev längst mer i mitt förra inlägg om du hade läst tydligt.
Citera
2017-01-08, 12:30
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Det är exakt vad jag menar, muslimska kvinnor ska tänka på vad dem sätter på sig för klädesplagg, för att inte ge anstöt på sin klädsel i det offentliga livet. Bort med slöjan och niqaber.
Det är respektlöst mot andra människor.

Borde vara inskrivet i Sveriges lag.

Det är fullständigt frivilligt att följa koranen och tro på Gud.

Det är ju vi som väljer att följa koranen som behöver tänka på allt detta.

Du behöver inte tänka på allt detta om du inte vill så jag flrstår inte varför du är orolig för att mislimer skulle behöva tänka för mycket.

Det finns massa saker vi behöver tänka på inte bara att täcka värt awrah utan vi måste tänka på Gud i alla våra handlingar. När vi ska be, om en viss produkt innehåller alkohol medmera allt detta mäste vi tänka på.

Vi tänker dock på allt detta flr att vi frivilligt valt det och vill det.

Så du behöver inte bry dig om att vi behöver tänka på hur vi klär oss. Det är bättre att du börjar tänka på hur du själv och din familj klär dig istället.

De flesta kvinnor klär sig på ett visst vis för att dem vill det och muslimska kvinnor vill följa koranen och klär sig därför på ett anständigt sett så som Gud har förespråkar det gäller även män att klä sig på ett anständigt sätt.

Dem gör det för deras EGEN skull men när man klär sig eller göra andra handlingar så ska man självklart också tänka på sina medmänniskor så att inte de behöver ta anstöt eller bli förargade över att msn inte har tillräckligt med kläder på sig.

Man bör i alla sina handlingar visa respekt åt varandra och inte bara tänka på sig själv.

T.ex om du bor i en lägenhet så bör du inte spela musik särskilt högt eller ha tv särskilt högt.

Du bör vara tyst efter kl 10.00 också vidare.

Inte för att du måste men för att visa övriga personer respekt. Även om du vill göra något så kan man inte alltid glra som man vill.

Eller om du tvunget vill gå runt naken på stan ja då finns det en stor risk att folk kommer ta anstöt av detta betendet och bli förargade och då bör du självklart inte göra det. Detsamma gäller annan oanständig klädsel som är t.ex uringad detta är sådant som kan väcka anstöt och då bör man avstå.
Senast redigerad av bergwall94 2017-01-08 kl. 12:33.
Citera
2017-01-11, 05:53
Medlem
Citat:
Det är fullständigt frivilligt att följa koranen och tro på Gud.

Det är ju vi som väljer att följa koranen som behöver tänka på allt detta.

Du behöver inte tänka på allt detta om du inte vill så jag flrstår inte varför du är orolig för att mislimer skulle behöva tänka för mycket.

Det finns massa saker vi behöver tänka på inte bara att täcka värt awrah utan vi måste tänka på Gud i alla våra handlingar. När vi ska be, om en viss produkt innehåller alkohol medmera allt detta mäste vi tänka på.

Vi tänker dock på allt detta flr att vi frivilligt valt det och vill det.

Så du behöver inte bry dig om att vi behöver tänka på hur vi klär oss. Det är bättre att du börjar tänka på hur du själv och din familj klär dig istället.

De flesta kvinnor klär sig på ett visst vis för att dem vill det och muslimska kvinnor vill följa koranen och klär sig därför på ett anständigt sett så som Gud har förespråkar det gäller även män att klä sig på ett anständigt sätt.

Dem gör det för deras EGEN skull men när man klär sig eller göra andra handlingar så ska man självklart också tänka på sina medmänniskor så att inte de behöver ta anstöt eller bli förargade över att msn inte har tillräckligt med kläder på sig.

Man bör i alla sina handlingar visa respekt åt varandra och inte bara tänka på sig själv.

T.ex om du bor i en lägenhet så bör du inte spela musik särskilt högt eller ha tv särskilt högt.

Inte för att du måste men för att visa övriga personer respekt. Även om du vill göra något så kan man inte alltid glra som man vill.

Eller om du tvunget vill gå runt naken på stan ja då finns det en stor risk att folk kommer ta anstöt av detta betendet och bli förargade och då bör du självklart inte göra det. Detsamma gäller annan oanständig klädsel som är t.ex uringad detta är sådant som kan väcka anstöt och då bör man avstå.

Men det jag inte förstår. INTE FÖRSTÅR. Är vad har jag med Koranens lagar att göra ?

Jag är inte muslim - jag skiter i vad koranen och muslimerna tycker, jag tänker inte tvinga min dotter ( som inte heller är muslim ) att gå anständigt klädd bara för att NI muslimer tänker på Allah och Eran Koran.

Om ni vill ha eran religion, praktisera den och utöva den och andra har inget mer eran tro, eller Haram lagar att göra.

Religionsfrihet går åt båda hållen - du har rätt till din religion, men du ska visa hänsyn till dem som inte tror på din religion.

Jag behöver så ledes inte klä Upp mig för att Ni anser att eran religion säger det.
Jag behöver inte bry mig om din religon, eftersom den inte är min religion.

Det är inte skrivit i sten hur man ska uppföra sig och bete sig mot just Muslimerna.

För om jag som icke muslim, börjar ställa krav, jag anser att det är förnedrande, kränkande mot mig och Sverige att kvinnor bär slöja, jag vill se HÅR och jag vill att kvinnor ska se ut på ett särskilt sätt.

Var är världen på väg ? Tänk på det!

Jag är extremt upptagen av Sveriges kultur och Mitt Land som jag är född i.

Vem ska anpassa sig ?
Citera
2017-01-11, 07:40
Medlem
Citat:

I hela ditt inlägg skriver du om kläder, att VI ska anpassa oss efter eran Gud och vad NI ska tänka på.

Sedan kommer du till något Udda i ditt inlägg. " Du bör vara tyst i efter kl 10.00 också vidare "
Vad har det med kläderna att göra ? Visa hänsyn till muslimerna och deras Gud.
Nej, det har inget med muslimerna att göra. Det har med Respekt för att andra vill sova.

Jag bodde i en lägenhet för många år sedan och ovanför mig bodde ett par - dem var muslimer - dem låg och knulla på morgonen - det hördes - ska jag som icke muslim tycka att dem ska stöna tystare ? Visa Hänsyn för helvete !

Sedan kan vi gå igenom Sveriges lagar, det är förbjudet att gå mot rödgubbe eller något annat tramsigt, kan inte muslimerna i synnerhet visa respekt mot våra lagar.

Eller när muslimerna STJÄL kassar på ICA, willys eller någon annan butik ? Är det respekt eller hänsynslöshet som dem håller på med.

Är det inte Haram att stjäla eller snatta enligt Koranen / muhammed / Allah ?
Citera
2017-01-11, 08:08
Medlem
Citat:

Jag delar upp ditt inlägg - för att påpeka att det är inte muslimerna som har patent på Gud eller vad som är Haram.

I kristendomen är det Inte tillåtet att gifta sig med en icke troende, dvs en muslim tillex, eller jude eller ateist, det är samma i koranen, tillskillnad mot för att muslimska män har rättigheter att gifta sig med " bokens folk " dvs kristna / judiska kvinnor.

Men det är verkligen förbjudet att vara tillsammans med en muslim, ska han inte visa hänsyn, respektera och sluta fråga en kristen / judinna då ? Jo, det ska han göra. Även om det enligt koranen är rätt, han ska visa respekt och hänsyn till hennes religion eller vad som är Haram i hennes religion.

Det är inte vi som ska visa respekt för eran Tro eller Lagar eller Gud, det går åt båda hållen.
Citera
2017-01-11, 08:38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Men det jag inte förstår. INTE FÖRSTÅR. Är vad har jag med Koranens lagar att göra?
Jag å andra sidan, förstår inte varför jag ska bli dömd enligt din guds lagar.

Saxat ur en annan tråd:

Citat:
Gud bestämmer - du blir dömd för din otro på Gud. Du tror inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in