2016-07-12, 14:20
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Inget som angår dig! Kulturen på andra sidan jordklotet är inte din kultur så var glad.. Lägger du dig i med ditt rasistiska trams om utveckling får du också leva med att muslimer försvarar sig..

Fast kulturen är ju här nu.
Det va främst det jag syftade på.

I arabländerna får du nog räkna med tusen år+ är jag rädd.
Citera
2016-07-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Fast kulturen är ju här nu.
Det va främst det jag syftade på.

I arabländerna får du nog räkna med tusen år+ är jag rädd.
Den är inte där! Deras avpolitiserade kroppar är där som ursäkt för att dela upp människor i raser, generationer och svartjobb för att upphöja dig själv. Tomt papper, sudda och kladda lillen du behöver övningen! Jag förstår din känsla.. Det är en "bragd" att ställa sig på andra och flagga.. Önsketänkande som du ventilerar på pappret och suddar..
Vi visar förståelse för kulturer som är 300år gamla som vi visar för små barn som tror att deras pappor är hjältar..
Citera
2016-07-12, 14:32
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Inget som angår dig! Kulturen på andra sidan jordklotet är inte din kultur så var glad.. Lägger du dig i med ditt rasistiska trams om utveckling får du också leva med att muslimer försvarar sig..

Beteckningen Boko Haram är hausa och tolkas vanligen som 'västerländsk skolning är förbjuden (synd)’. Uttrycket har använts som kritik av sekulära och kristna skolor allt sedan kolonisationstiden. Ordet haram är ett lån från arabiskan och betyder 'förbjuden, synd'.
Citera
2016-07-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Beteckningen Boko Haram är hausa och tolkas vanligen som 'västerländsk skolning är förbjuden (synd)’. Uttrycket har använts som kritik av sekulära och kristna skolor allt sedan kolonisationstiden. Ordet haram är ett lån från arabiskan och betyder 'förbjuden, synd'.
Haram är något du inte kommit fram till.. Precis som ett barn som inte har erfarenheter. Med tiden kommer du själv fram till varför vissa saker betraktas haram och varför andra saker är halal.

Äter du haram, sover du haram, tittar du på haram så beter dig också haram och då du inte når din amerikanska haram dröm så börjar du skylla på andra..
Se USA.. Många drömmer haram och när den inte går i uppfyllelse skjuter man andra på gatan för haram-jaget är bäst..Det är för att alla vill trampa på varandra och spänningar uppstår.. Jaget vill .. Mata den.. Med mer och mer haram.. Rösta på politiker som vill införa mer haram.. Gör det, maxa haram.. Oroa dig inte du kan alltid skylla på mig och andra muslimer.. In i baren och drick haram och bråka..
Citera
2016-07-12, 15:43
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Bedriv din propaganda någon annanstans..
Inom Islam får en kvinna kalla på fler vittnen än vad män får göra.. Det är inte din kultur där en kvinna kan sätta dit vem som helst och hur som helst..
Kvinnor heh.. Kör dina manöver du..
Vänta nu lite hörruru.. propaganda är när det saknas verklighetsbaserad erfarenhet. Nu är mitthopp en evangelist, låt gå för det, kanske därför din atuomatiske fiende, skitsamma.

men propaganda? HUR?

jag kan verifiera mitthopps uttryck i det han skrev som du besvarade, med att vara osant, när det ju ligger ett korn av sanning i det, till en blygsam början..

så länge du tror att din lögnhärva, kan fortsätta i resterande delen av detta århundrandet, kommer ju ingen fred att kunna ksipas lille vän.

mitthopp må vara naiv.. men han är inte purung, mitthopp sa att han är 50 och som sådan, har han viss vägsträcka att referer till. du har hittills visat dig var bara 15 år, så ur menar du att mitt hopps ord mot ditt, bevisar att han kommer med propagandaq men du är sanningens budbärare, hur?

mannöveer, jag tycker mig se att du kände dig träffad. mannöver.. ja det finns bestyrkande dokument, din koran är ju den urkund som alla inklusive icke-araber icke-teheranier och icke-kurder och icke-muslimer , allihopa numera kan läsa, minst lika klockrent atutentiskt, som arabtalare, som talar och förstår så bra, att de behöver haditer.. att översätta och därmed, filtrera..

dvs, int ens en arab eller irakier eller afrikan el nordafrikan eller mellanösternbo, klarar av att förstå koran, utan tio ton.. översättningsmaterial, bravo

deet var skönt att det släppte!

att du snart kan komma att också få det att lägga sig i magen på dig.
Citera
2016-07-12, 16:20
Medlem
Sasanians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Vänta nu lite hörruru.. propaganda är när det saknas verklighetsbaserad erfarenhet. Nu är mitthopp en evangelist, låt gå för det, kanske därför din atuomatiske fiende, skitsamma.

men propaganda? HUR?

jag kan verifiera mitthopps uttryck i det han skrev som du besvarade, med att vara osant, när det ju ligger ett korn av sanning i det, till en blygsam början..

så länge du tror att din lögnhärva, kan fortsätta i resterande delen av detta århundrandet, kommer ju ingen fred att kunna ksipas lille vän.

mitthopp må vara naiv.. men han är inte purung, mitthopp sa att han är 50 och som sådan, har han viss vägsträcka att referer till. du har hittills visat dig var bara 15 år, så ur menar du att mitt hopps ord mot ditt, bevisar att han kommer med propagandaq men du är sanningens budbärare, hur?

mannöveer, jag tycker mig se att du kände dig träffad. mannöver.. ja det finns bestyrkande dokument, din koran är ju den urkund som alla inklusive icke-araber icke-teheranier och icke-kurder och icke-muslimer , allihopa numera kan läsa, minst lika klockrent atutentiskt, som arabtalare, som talar och förstår så bra, att de behöver haditer.. att översätta och därmed, filtrera..

dvs, int ens en arab eller irakier eller afrikan el nordafrikan eller mellanösternbo, klarar av att förstå koran, utan tio ton.. översättningsmaterial, bravo

Då iranier filtrerat islam från arabkulturen kan iranier tolka den mycket bättre än araberna. Perserna har också tolkat sunniislams källor.
Men för bibeln är grekiska/latin/arameiska ett filter som verkligen kan ifrågasätta den vedertagna förståelsen.
Citera
2016-07-12, 16:45
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue

men propaganda? HUR?

Det e ju propaganda! För att det e inte sant. Nån bullshitar om nåt som inte stämmer typ att mussarna inte tror på kvinnorna. Mussarna tror på sina morsor o fruar. Det mesta som skrivs här e propaganda o man kanske får betalt för sånt inte vet jag. Men det syns att det e propaganda. Det blir inte riktiga diskussioner för ni förstör trådarna med attacker o pajkastningar. Sen kallar du typ alla för 15åringar för du själv inte fattar vissa saker. Du kan ju inte komma med bra kritik o när du får lite motstånd så börjar du jiddra om andra grejer.
Citera
2016-07-12, 16:56
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasanian
Då iranier filtrerat islam från arabkulturen kan iranier tolka den mycket bättre än araberna. Perserna har också tolkat sunniislams källor.
Men för bibeln är grekiska/latin/arameiska ett filter som verkligen kan ifrågasätta den vedertagna förståelsen.
Absolut. Både koran och bibel talar tungomål, bibeln påbörjades någon gång under 100-talet.. idag skriver vi 2000-talet, det rä ganska logiskt att ej påstå sig veta, kunde bara fler skumhjärnor nå lite insikt i vad ödmjukhet är, skulle hälften av alla krig, aldrig gå av stapeln.

att misstroendeförklara något man inte har en susning om, men försanthåller all översättning som omedelbart absolut sann, är ett mkt ordentligt självbedrägeri som kan kosta dyrt.

det är inte särskilt föredömligt i denna moderna nutid, tro mig.. empirin.. kan du inte dribbla med så som du kan med koran och bibel, men du kan ju göra ett försök och se hur ödet förvecklar sig.
Citera
2016-07-12, 17:14
Medlem
Citat:
Bedriv din propaganda någon annanstans..
Inom Islam får en kvinna kalla på fler vittnen än vad män får göra.. Det är inte din kultur där en kvinna kan sätta dit vem som helst och hur som helst..
Kvinnor heh.. Kör dina manöver du..

Det finns inga vittnen, fatta.
Hur ska kvinnan kunna skaffa vittnen till en händelse som ingen har sett.
Citera
2016-07-12, 17:14
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Den är inte där! Deras avpolitiserade kroppar är där som ursäkt för att dela upp människor i raser, generationer och svartjobb för att upphöja dig själv. Tomt papper, sudda och kladda lillen du behöver övningen! Jag förstår din känsla.. Det är en "bragd" att ställa sig på andra och flagga.. Önsketänkande som du ventilerar på pappret och suddar..
Vi visar förståelse för kulturer som är 300år gamla som vi visar för små barn som tror att deras pappor är hjältar..
Exakt, allt e bullshit, typ jag e bäst. De e så här bara, äter oxå bajs om det skulle säljas på BurgerKing. Du har inte gått i skolan här mannen, värsta grejen det blir när nån säger att nåt e haram. Vi hade en somalier som 3 svennar körde på med moppe, bara för att en fitta spottade på honom o han sa ingenting till henne o gick, men fittan ljög för två horungar som pippade henne på fritiden o på skoltoa o dom körde på honom. Sen visade sig att hon o hennes kompisar hade lagt förbrukade bindor i hans väska efter religionen när läraren pratade om mens o islam o han hade frågat snubben om blod o han sa nåt om haram. Inte en enda fucking tidning skrev om det. Han va jätte snäll kille men han bytte till en annan skola. Ingen brydde sig om fittan hon gick bara runt som om ingenting hade hänt.
Senast redigerad av Bahram 2016-07-12 kl. 17:20.
Citera
2016-07-12, 17:19
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det finns inga vittnen, fatta.
Hur ska kvinnan kunna skaffa vittnen till en händelse som ingen har sett.
Kolla du fattar inte hur det funkar i verkligheten!
Om inte hon har vittnen så kan hon ändå försvara sig med fler som backar henne. Fattar du idiot?
Hon kan hämta nån som känner henne o så kan hon intyga att dom känner varandra länge o hon vet att han slåss. Så funkar det idiot! Fattar du inte?
Citera
2016-07-12, 17:21
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Haram är något du inte kommit fram till.. Precis som ett barn som inte har erfarenheter. Med tiden kommer du själv fram till varför vissa saker betraktas haram och varför andra saker är halal.

Äter du haram, sover du haram, tittar du på haram så beter dig också haram och då du inte når din amerikanska haram dröm så börjar du skylla på andra..
Se USA.. Många drömmer haram och när den inte går i uppfyllelse skjuter man andra på gatan för haram-jaget är bäst..Det är för att alla vill trampa på varandra och spänningar uppstår.. Jaget vill .. Mata den.. Med mer och mer haram.. Rösta på politiker som vill införa mer haram.. Gör det, maxa haram.. Oroa dig inte du kan alltid skylla på mig och andra muslimer.. In i baren och drick haram och bråka..

Nej och åter nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in