2017-01-16, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Ja. Fast inte på nåt "vafan säger de inget för, jävla.." Dvs jag blir inte upprörd eller besviken eller något av det. Bara lite funderat över varför.
Aha, okej, då förstår jag.
Citat:
Skulle alla mina matcher höra av sig skulle det dessutom bli svinjobbigt. Så - du behöver knappast oroa dig för att framstå som taskig om du inte skickar något meddelande efter matchning. Dessutom kan du ta bort matchningen med
haha det är ju ännu taskigare ju!
Jag kanske är för blödig för tinder, den verkar ganska cynisk...

Hade vi matchat hade jag iaf svarat!

God natt nu!
Citera
2017-01-16, 13:04
Medlem
tallskog4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Vart var detta?

Sugerdaters, så det är ju inte traditionell nätdejting.
Citera
2017-01-16, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tallskog4
Sugerdaters, så det är ju inte traditionell nätdejting.
Startade en profil där nu xD

Vet du vad hon hette?
Iofs söker jag bara efter sugarmamas nu och hon lät ju som någon som var ute efter en snubbe med pengar...
Citera
2017-01-18, 11:06
Medlem
Hur gamla är de som går på events av match.com?
Jag har övervägt det men om alla är medelålders finns det ju inte så stor mening med att gå dit om jag är 25.
Citera
2017-01-18, 16:57
Medlem
lolzincs avatar
Testade, för första gången, nätdejtning via "Elitsinglar" för ca 1,5 månader sedan. Det tog tre veckor och två dejter för mig att träffa henne jag aktivt dejtar sedan dess. D.v.s. nätdejtning var förvånansvärt effektivt.
Citera
2017-01-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolzinc
Testade, för första gången, nätdejtning via "Elitsinglar" för ca 1,5 månader sedan. Det tog tre veckor och två dejter för mig att träffa henne jag aktivt dejtar sedan dess. D.v.s. nätdejtning var förvånansvärt effektivt.

kostar det något? Vad har de för definition av "elit"?
Citera
2017-01-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrahs

Jag har inte varit medlem där, jag får sådana fördomsbaserade bilder av människor som anser de tillhör en högre stående klass av andra eller så. Men ska man tro på de som testat det är det företrädesvis akademiker och 30+. Det kostar.
Citera
2017-01-18, 20:30
Medlem
Citat:

Hur upplevde du elitsinglar överlag? Jag har som sagt aldrig provat, då jag fått fördomsbaserade bilder på vilka som väljer en sådan sida. Vilket kan vara just fördomar och inget annat. Har vänner som provat men de har inte tyckt om formatet med att matchas ihop med snarare än fritt få söka så de har inte blivit så långvariga att de kunnat säga så mkt annat.
Citera
2017-01-18, 23:31
Medlem
lolzincs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrahs

Jag har inte reflekterat över definitionen av elit. Jag beslöt att testa sidan i hopp om att finna någon högutbildad med likande värderingar, livssituation, förväntningar et.al., vilket också funkade. På sätt och vis finns en obligatorisk avgift. För att se samt ladda upp bilder så måste man ha "premium-medlemskap".

Citat:
Hur upplevde du elitsinglar överlag? Jag har som sagt aldrig provat, då jag fått fördomsbaserade bilder på vilka som väljer en sådan sida. Vilket kan vara just fördomar och inget annat. Har vänner som provat men de har inte tyckt om formatet med att matchas ihop med snarare än fritt få söka så de har inte blivit så långvariga att de kunnat säga så mkt annat.

Jag är 30-ish och akademiker, såsom du antog.
Då jag har haft en positiv upplevelse så är jag lite partisk. Jag tycker om formatet att matchas ihop, helt enkelt p.g.a. att jag slapp söka själv. Jag varken vill eller orkar lägga ner tid på sånt. Därtill, eftersom jag inte hade någon erfarenhet av nät-dejtning så ville jag automatisera processen så mycket som möjligt. Jag kan dock se två problem med formatet:

1) Det uppmuntrar att man slentrianmässigt ställer upp höga kriterier för de man matchas med, d.v.s. att man gärna utan eftertanke klickar bort de som inte är "perfekta"

2) Formatet kan nog göra att man blir passiv, sidan skulle nog också kunna uppmuntra interaktion på ett bättre sätt.
Senast redigerad av lolzinc 2017-01-18 kl. 23:34.
Citera
2017-01-18, 23:50
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Jag har inte reflekterat över definitionen av elit. Jag beslöt att testa sidan i hopp om att finna någon högutbildad med likande värderingar, livssituation, förväntningar et.al., vilket också funkade. På sätt och vis finns en obligatorisk avgift. För att se samt ladda upp bilder så måste man ha "premium-medlemskap".

Jag är 30-ish och akademiker, såsom du antog.
Då jag har haft en positiv upplevelse så är jag lite partisk. Jag tycker om formatet att matchas ihop, helt enkelt p.g.a. att jag slapp söka själv. Jag varken vill eller orkar lägga ner tid på sånt. Därtill, eftersom jag inte hade någon erfarenhet av nät-dejtning så ville jag automatisera processen så mycket som möjligt. Jag kan dock se två problem med formatet:

1) Det uppmuntrar att man slentrianmässigt ställer upp höga kriterier för de man matchas med, d.v.s. att man gärna utan eftertanke klickar bort de som inte är "perfekta"

2) Formatet kan nog göra att man blir passiv, sidan skulle nog också kunna uppmuntra interaktion på ett bättre sätt.

Intressant! Men kunde du inte rakt av bara svarat på frågan om kostnad med vad månadsavgiften är helt enkelt? Har för mig att det ligger kring 500 i månaden, rätta mig om jag har fel.

Har själv varit lite intresserad. Inte för att jag är akademiker, mer för att jag tjänar ganska bra i så fall.

Men kan man sortera politiskt? Vill inte se massa vänsterkärringar!

Och vet du något om utbudet vad gäller kvinnor med barn sen tidigare?
(Gissar att det är mest 30+ utan barn.)
Citera
2017-01-19, 00:09
Medlem
lolzincs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Intressant! Men kunde du inte rakt av bara svarat på frågan om kostnad med vad månadsavgiften är helt enkelt? Har för mig att det ligger kring 500 i månaden, rätta mig om jag har fel.

Har själv varit lite intresserad. Inte för att jag är akademiker, mer för att jag tjänar ganska bra i så fall.

Men kan man sortera politiskt? Vill inte se massa vänsterkärringar!

Och vet du något om utbudet vad gäller kvinnor med barn sen tidigare?
(Gissar att det är mest 30+ utan barn.)

Jag köpte ett specialerbjudande - 600 sek för tre månader.

Om barn får man svara ja eller nej ang. huruvida man kan tänka sig att träffa någon som har barn under 18 år. Om politiska åsikter så kan man ställa in huruvida det är viktigt att en partner har likande /delar "politiskt åskådning".

Om utbudet så har jag blivit matchad med 25+ -- 30-ish åriga kvinnor vilkas biologiska klockor ljuder som flyglarm.
Senast redigerad av lolzinc 2017-01-19 kl. 00:12.
Citera
2017-01-19, 00:51
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Jag köpte ett specialerbjudande - 600 sek för tre månader.

Om barn får man svara ja eller nej ang. huruvida man kan tänka sig att träffa någon som har barn under 18 år. Om politiska åsikter så kan man ställa in huruvida det är viktigt att en partner har likande /delar "politiskt åskådning".

Om utbudet så har jag blivit matchad med 25+ -- 30-ish åriga kvinnor vilkas biologiska klockor ljuder som flyglarm.

Tack för bra svar!

Får se om det blir en sväng där så småningom...

Apropå biologiska klockor så trodde jag att de inte ljöd alltför högt förrän kring 40
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in