Citat:
Ursprungligen postat av
Skrahs
kostar det något? Vad har de för definition av "elit"?
Jag har inte reflekterat över definitionen av elit. Jag beslöt att testa sidan i hopp om att finna någon högutbildad med likande värderingar, livssituation, förväntningar et.al., vilket också funkade. På sätt och vis finns en obligatorisk avgift. För att se samt ladda upp bilder så måste man ha "premium-medlemskap".
Citat:
Ursprungligen postat av
Vial
Hur upplevde du elitsinglar överlag? Jag har som sagt aldrig provat, då jag fått fördomsbaserade bilder på vilka som väljer en sådan sida. Vilket kan vara just fördomar och inget annat. Har vänner som provat men de har inte tyckt om formatet med att matchas ihop med snarare än fritt få söka så de har inte blivit så långvariga att de kunnat säga så mkt annat.
Jag är 30-ish och akademiker, såsom du antog.
Då jag har haft en positiv upplevelse så är jag lite partisk. Jag tycker om formatet att matchas ihop, helt enkelt p.g.a. att jag slapp söka själv. Jag varken vill eller orkar lägga ner tid på sånt. Därtill, eftersom jag inte hade någon erfarenhet av nät-dejtning så ville jag automatisera processen så mycket som möjligt. Jag kan dock se två problem med formatet:
1) Det uppmuntrar att man slentrianmässigt ställer upp höga kriterier för de man matchas med, d.v.s. att man gärna utan eftertanke klickar bort de som inte är "perfekta"
2) Formatet kan nog göra att man blir passiv, sidan skulle nog också kunna uppmuntra interaktion på ett bättre sätt.