2017-01-18, 22:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
https://sv.wikipedia.org/wiki/McCarthyism

Vad har kommunistjakten under 50-Talet med att Trump aktivt lyssnar på en som under Bushadministrationen vart stormrik på sin privatmilitäraorganisation och därmed bevisar att det är nyttigt att vara cynisk och inte aktivt lita på allt han säger?

Försöker du aktivt att bli avstängd genom att uppföra dig som en 12 åring?

sluta knarka när du sitter på flashback du framstår bara som en jubleåsna.

[Tillagt]

Du vet väl att Neoliberaler inte är konservativa?
2017-01-18, 22:23
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du är väl fullt medveten om att common core är hatad av Teaparty rörelsen som i sin tur är grundad av Koch bröderna?

Kochbröderna är etablissemanget som tidigare styrde i bakgrunden, Trump låter denna typ av etablissemang flyttas fram till förgrunden så att de slipper lägga pengar på att styra

Teapartyrörelsen är "fringe" i allra högsta grad. Vare sig Bush och än mindre Obama brydde sig om den. Bevisligen har ju "common core" avancerat oavsett vilken president som suttit. Jag vet inte vilken definition av "etablissemang" du har men för mig måste det vara förknippat med någon form av makt eller inflytande. Det har bevisligen inte motståndarna till "common core" haft.
2017-01-18, 22:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Teapartyrörelsen är "fringe" i allra högsta grad. Vare sig Bush och än mindre Obama brydde sig om den. Bevisligen har ju "common core" avancerat oavsett vilken president som suttit. Jag vet inte vilken definition av "etablissemang" du har men för mig måste det vara förknippat med någon form av makt eller inflytande. Det har bevisligen inte motståndarna till "common core" haft.

Etablissemanget är de som har haft pengar nog att muta politikerna att göra som de vill, Kocher bröderna, NRA och många andra är delar av etablissemanget, även tobaksbolagen är det då de har kunnat muta politiker till att dansa efter deras pipa sedan 1970-Talet.

Dessa individer väljs nu in på viktiga positioner vilket betyder att de inte längre behöver muta politikerna utan kan stifta lagar och ta bort lagar hur de vill.
2017-01-18, 22:32
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Etablissemanget är de som har haft pengar nog att muta politikerna att göra som de vill, Kocher bröderna, NRA och många andra är delar av etablissemanget, även tobaksbolagen är det då de har kunnat muta politiker till att dansa efter deras pipa sedan 1970-Talet.

Dessa individer väljs nu in på viktiga positioner vilket betyder att de inte längre behöver muta politikerna utan kan stifta lagar och ta bort lagar hur de vill.

Du menar att de givit kampanjbidrag och bedrivit lobbying? Men...tydligen har de inte fått särskilt mycket gehör för sina idéer. Eller hur? Räcker det för dig att de försökt påverka men misslyckats för att de ska vara en del av etablissemanget? I så fall lär de flesta med mycket pengar räknas in dit. Jag har en annan och enligt min mening mer korrekt definition av etablissemang.
2017-01-18, 22:35
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Det är just sådana tecken som gång på gång visar att man måste vara extremt skeptisk till vad Trump gör och vara rent cynisk, i absolut bästa fall så blir han en bra president och i absolut värsta fall så blir man inte förvånad när han lämnar en trasig nation efter sig 2020.

Jag är extremt skeptisk till Trump och allt vad han står för, men jag hoppas innerligt att han verkligen lyckas driva igenom en ny, bättre sjukvårdsförsäkring med stöd av båda partierna. Det om något vore bra för USA. Det är osannolikt men jag vill ändå hoppas.

Sitter han ens kvar till 2020?
2017-01-18, 22:41
Medlem
bernad_laws avatar
Fram tills nu har denna tråd hållit en viss nivå. Fortsätt med det, för den kommer INTE tillåtas spåra ur som gamla Trumptråden med massa chattande och oneliners./Mod
2017-01-18, 23:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag är extremt skeptisk till Trump och allt vad han står för, men jag hoppas innerligt att han verkligen lyckas driva igenom en ny, bättre sjukvårdsförsäkring med stöd av båda partierna. Det om något vore bra för USA. Det är osannolikt men jag vill ändå hoppas.

Sitter han ens kvar till 2020?

Det visar sig, jag tänker varken säga bu eller bä om han blir avsatt innan 2020, men om hans opionsiffror fortsätter som de gör så kommer han inte att sitta 4 år till när valet 2020 väl kommer.

Citat:
Du menar att de givit kampanjbidrag och bedrivit lobbying? Men...tydligen har de inte fått särskilt mycket gehör för sina idéer. Eller hur? Räcker det för dig att de försökt påverka men misslyckats för att de ska vara en del av etablissemanget? I så fall lär de flesta med mycket pengar räknas in dit. Jag har en annan och enligt min mening mer korrekt definition av etablissemang.

Du menar förutom att NRA aktivt lyckas öka sin försäljning av vapen och ammunition vid varje massskjutning istället för skärpta lagar kring ägande i form av lagar kring förvaring av vapen samt bakgrundskontroller osv för att minska chansen att psykiskt sjuka människor med lätthet skall kunna komma åt vapen?

Eller för att inte tala om oljebolagen som 2015 fick igenom en lag som tidigare förbjöd USA från att exportera olja?

Jodå, lobbyorganisationerna har haft en hel del kontroll, även många av de stora nyhetsmediaorganisationerna tillhör detta på ett eller annat sätt då de för in pengar i samma system osv.

Lagliga mutor måste bort från USA och det Trump gör just nu är inte rätt väg att gå.

[Tillagt]

Men jag tror vi får enas om att vi inte kan enas vi vill helt enkelt fokusera på att troligen lösa samma problem men med olika utgångslägen för att kunna göra det.
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-01-18 kl. 23:48.
2017-01-19, 00:30
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Det visar sig, jag tänker varken säga bu eller bä om han blir avsatt innan 2020, men om hans opionsiffror fortsätter som de gör så kommer han inte att sitta 4 år till när valet 2020 väl kommer.

Du menar förutom att NRA aktivt lyckas öka sin försäljning av vapen och ammunition vid varje massskjutning istället för skärpta lagar kring ägande i form av lagar kring förvaring av vapen samt bakgrundskontroller osv för att minska chansen att psykiskt sjuka människor med lätthet skall kunna komma åt vapen?

Eller för att inte tala om oljebolagen som 2015 fick igenom en lag som tidigare förbjöd USA från att exportera olja?

Jodå, lobbyorganisationerna har haft en hel del kontroll, även många av de stora nyhetsmediaorganisationerna tillhör detta på ett eller annat sätt då de för in pengar i samma system osv.

Lagliga mutor måste bort från USA och det Trump gör just nu är inte rätt väg att gå.

[Tillagt]

Men jag tror vi får enas om att vi inte kan enas vi vill helt enkelt fokusera på att troligen lösa samma problem men med olika utgångslägen för att kunna göra det.

Du hoppade över till NRA och oljebolagen när Teapartyrörelsen och Betsy DeVos inte riktigt gick att klämma in i det tidigare etablissemanget. Sen kan du väl knappast inbilla dig att NRA önskat dödsskjutningar? Det är en falsk logik som hör hemma i konspirationsforum. Dessutom tror jag bestämt att NRA representerar främst vapenägare och inte vapenförsäljare.

Det bästa sättet att stävja legal korruption är ökad transparens och en minskad omfattning av staten. Vi kan lugnt konstatera att inte bara USA brottas med sådana problem.
2017-01-19, 00:36
Medlem
antoneriks avatar
Trots att jag avskyr den sockersöta amerikanska valretoriken med patriotism, gud och familjen i högsätet så måste jag verkligen tillstå att det känns fan så mycket bättre med Barack Obama som president än Donald Trump.
2017-01-19, 00:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du hoppade över till NRA och oljebolagen när Teapartyrörelsen och Betsy DeVos inte riktigt gick att klämma in i det tidigare etablissemanget. Sen kan du väl knappast inbilla dig att NRA önskat dödsskjutningar? Det är en falsk logik som hör hemma i konspirationsforum. Dessutom tror jag bestämt att NRA representerar främst vapenägare och inte vapenförsäljare.

Det bästa sättet att stävja legal korruption är ökad transparens och en minskad omfattning av staten. Vi kan lugnt konstatera att inte bara USA brottas med sådana problem.

Heregud människa jag pekade även på kocher bröderna som var med och se till att teaparty rörelsen kunde uppstå mitt svar om NRA som exempel var för att visa att deras agendor går igenom då de får ökade försäljningar vid varje massskjutning tack vare att man fokuserar på mantrat "the only thing that can stop a bad guy with a gun is a good guy with a gun" som är bevisat falskt då man nästan alltid ökar sina överlevnadschanser om man utrymmer lokalen istället för att försöka leka actionhjälte.
2017-01-19, 01:02
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Otroligt tråkigt att Betsy DeVos fick jobbet som utbildnings minister eftersom hon gav pengar till republikanerna.

https://www.youtube.com/watch?v=n3rPvti6JMc

Ganska klart att hon är extremt IQ befriad och är där för att se till så rika vita män inte behöver betala skolan för fattiga människor.

Skolorna i USA lär gå åt helvete med henne.
Vänta, har vi inte hört talas om det här förut? Kan svära på att det var ett jädra tjat om det, för bara några månader sen... Var det inte typ "bay to pray" eller nåt liknande? Måste nog ha varit någonting i den stilen!

Men ja, DeVos kommer liksom merparten av Donalds gäng vara fullständiga katastrofer för landet. Det är väl i princip bara Mattis jag hör vuxna människor säga något gott om?
2017-01-19, 01:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det är just sådana tecken som gång på gång visar att man måste vara extremt skeptisk till vad Trump gör och vara rent cynisk, i absolut bästa fall så blir han en bra president och i absolut värsta fall så blir man inte förvånad när han lämnar en trasig nation efter sig 2020.

Det finns mycket man kan säga om Trump.., vad han säger.., hans visioner.., grodor och ren populism.

-Alternativet var fru Clinton.
-Folket valde Trump.

Och arvet efter Obama.., är Trump. Inget annat.., det är ju skrivet i sten idag med valresultatet. Så hur man en vrider och vänder på det..., så är Trump..., en reaktion på Obamas politik.

Så, jag ser det nog på ett annat sätt : Obama gjorde nog inte tillräckligt för att hela nationen eller lyfta upp den (är mycket medveten om hans svaga ekonomiska hand när han övertog).

Men det blir fel att skylla på Trump.

Det var inte han som fick USA i "deep shit". Det är rent ut sagt klent utav dig att skylla på honom. Han är reaktionen !

Och nu till något trevligare. Trump skall bli intervjuad på FOX före superbowl utav Bill O'Reilly. Kan vara sevärt (hade absolut föredragit själv Chris Wallace eller Bret Baier).

Senast redigerad av Snapcount 2017-01-19 kl. 01:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in