2017-01-18, 20:03
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Trump ersätter ett etablissemang med ett annat

https://theintercept.com/2017/01/17/notorious-mercenary-erik-prince-is-advising-trump-from-the-shadows/

Han gick ju till val på det, att ersätta det nuvarande etablissemanget. Vad blir nästa överraskning? Att han ogillar globalism?
2017-01-18, 20:08
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hon köpte platsen för att rika inte ska behöva bry sig om skolorna där fattiga människor bor.

I watched her hearing and, for me as a trump supporter, she is absolutely unqualified. Her hearing was horrific!

Så jävla pinsamt av Trump vika sig mot de rika.

Jeremy Scahill och The Intercept påstår att Betsy DeVos ljög för senaten när hon påstod att hon inte suttit i styrelsen för hennes mors välgörenhetsstiftelse när denne gav stora bidrag till stiftelsen Focus on the Family.
Focus on the Family är en kristen organisation som är motståndare till abort, skilsmässor, hbtq-rättigheter osv. Betsy DeVos är ordentligt insyltad i organisationen men det vill hon inte erkänna.

Kommer senaten att godkänna henne trots att hon ljugit under utfrågningen?

https://theintercept.com/2017/01/18/trump-education-nominee-betsy-devos-lied-to-the-senate/
2017-01-18, 20:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Han gick ju till val på det, att ersätta det nuvarande etablissemanget. Vad blir nästa överraskning? Att han ogillar globalism?

Jag är inte det minsta förvånad eller besviken, men jag gissar att många amerikanska väljare kommer att känna sig lurade när de förstår att Trump inte alls är intresserad av att representera dem ; den lille mannen.
2017-01-18, 20:20
Medlem
Citat:

Trump har krossat media och har minst 30-40% av de totala väljarna som inte litar på nyheterna.

Att krossa media så att folk inte kan lita på nyheterna är ju extremt farligt för ett lands befolkning. Men tack och lov så är ju knappast det fallet att Trump har krossat något alls. De flesta kan ju se att han skriver en kort tweet med stora bokstäver typ FAKE NEWS och så ofta och ropa på vargen så ofta funkar ju inte. Sen så kommer han ju inte med en genomtänkt förklaring på vad han anser är fel. Att han i sina företag och som lekledare på teve har kunnat spela ut folk mot varandra är en sak, att han tror att han kan göra det framgångsrikt mot media visar ju att han är extremt olämplig på sin post.

Trump krossar sig själv skulle jag vilja säga. Och ganska effektivt så och det redan innan han tillträtt.

Nummer 46 den äggsjuka hönan som väntar på sin plats bara ler och ser effektiv ut.
2017-01-18, 20:20
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Jag är inte det minsta förvånad eller besviken, men jag gissar att många amerikanska väljare kommer att känna sig lurade när de förstår att Trump inte alls är intresserad av att representera dem ; den lille mannen.

Så mycket önsketänkande att det blir tröttsamt. Folk vill se förändring. Om det uteblir kommer missnöjet, men karln har ju inte ens tillträtt och han har i nuläget tillräckligt med stöd hos väljarna att han skulle kunna utse både Clinton, Bush och Obama att gemensamt dela på SoS.
2017-01-18, 20:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Du fattar ingenting, han har ersatt och knullat hela etablissemanget, och vad är det för fel på Prince?

"Buhuhuh". Go get'em!

Du är faktaresisent, vilket gör det meningslöst att tala om för dig vem Eric Prince är.

Jag förstår att Trump försöker byta ut ett etablissemang mot ett annat. Och jag förstår att Tea Partyrörelsen nåt makten. Jag förstår också att Trumps popularitet hos det amerikanska folket minskar dag för dag.
2017-01-18, 20:30
Medlem
Citat:
Jeremy Scahill och The Intercept påstår att Betsy DeVos ljög för senaten när hon påstod att hon inte suttit i styrelsen för hennes mors välgörenhetsstiftelse när denne gav stora bidrag till stiftelsen Focus on the Family.
Focus on the Family är en kristen organisation som är motståndare till abort, skilsmässor, hbtq-rättigheter osv. Betsy DeVos är ordentligt insyltad i organisationen men det vill hon inte erkänna.

Kommer senaten att godkänna henne trots att hon ljugit under utfrågningen?

https://theintercept.com/2017/01/18/trump-education-nominee-betsy-devos-lied-to-the-senate/

Jag hoppas att de inte godkänner henne, USA ser inte ut som det gjorde för 30 år sedan finns så mycket fattiga människor som inte har råd med en bra utbildning och då går det inte att strunta i dem. Landet kommer explodera går helt enkelt inte 2017.

Nu tror jag inte att Betsy DeVos är Trumps val utan republikanernas eftersom hon get över 200 miljoner dollar till partiet. Men hon måste stoppas.

Det gick att skita i minoriteterna när de var 5-10% av landet, idag är det över 30% och är helt omöjligt att föra en politik bara för rika.
2017-01-18, 20:56
Medlem
Cannabisministerns avatar
SVT-journalist briljerar med en "analys" av Trumps kabinett.

Citat:
Trumps kabinett – en oförutsägbar, konservativ Björnliga

Den tillträdande presidentens närmaste cirkel kan bäst beskrivas som en konservativ, mansdominerad Björnliga. Men inre splittring kan göra den nya politiska linjen i Vita huset lika oklar och överraskande som Trumps många tweets, skriver SVT:s Bengt Norborg i en analys.

Oförutsägbarhet är det som präglar den tillträdande presidenten Donald Trump. Ingenting tycks säkert, allt kan förändras, från ett tweet till nästa. Trumps ibland chockerande åsikter skapar rubriker, men i nästa andetag öppnar han inte sällan dörren för en motsatt ståndpunkt: om Nato, om Putin, om klimathotet, om tortyr. Frågan är om denna inre mansdominerade maktkrets han nu väljer att omge sig med kommer att göra politiken i Vita huset mer förutsägbar.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-och-hans-oforutsagbara-maktkrets

På vilket sätt påminner Trumps ministrar om Björnligan? Man får inte glömma att klämma in lite om antisemitism för att markera hur ond och antisemitisk Trump är, som har en ortodox jude som rådgivare.

Citat:
Chefsstrategen Bannon ledde tidigare Breitbart News, sajten som blivit språkrör för högerextrema åsikter (alt-right rörelsen) och bland annat anklagas för att vara rasistisk, kvinnofientlig och antisemitisk.

Men även om Bannon och Priebus klarar att samarbeta undrar många hur Jared Kuchner, som är ortodoxt skolad jude, och den påstått antisemitiske Bannon kommer att fungera ihop.
Senast redigerad av Cannabisministern 2017-01-18 kl. 20:59.
2017-01-18, 21:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Utnämningen av Betty DeVos är också intressant eftersom hon är syster till Eric Prince, grundare av den ökända privatarmén Blackwater. Prince ska fungera som inofficiell rådgivare åt Donald Trump i underrättelsefrågor enligt den här källan.

Trump ersätter ett etablissemang med ett annat

https://theintercept.com/2017/01/17/notorious-mercenary-erik-prince-is-advising-trump-from-the-shadows/

Nej han flyttar bara fram etablissemanget till förfronten, du får inte glömma bort att sådana som Prince var de som tjänade på Irak kriget
2017-01-18, 21:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan

Du vet väll att han endast flyttar fram de som tidigare mutade politikerna till att bli de som styr öppet?
2017-01-18, 21:48
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej han flyttar bara fram etablissemanget till förfronten, du får inte glömma bort att sådana som Prince var de som tjänade på Irak kriget

Ja, men det var under Bush dy. Sådana som Prince har inte haft mycket att hämta under Obamaadministrationen.
Därför menar jag att Trump byter ett etablissemang mot ett annat. Eller så kan man kalla det för en återkomst
2017-01-18, 21:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag hoppas att de inte godkänner henne, USA ser inte ut som det gjorde för 30 år sedan finns så mycket fattiga människor som inte har råd med en bra utbildning och då går det inte att strunta i dem. Landet kommer explodera går helt enkelt inte 2017.

Nu tror jag inte att Betsy DeVos är Trumps val utan republikanernas eftersom hon get över 200 miljoner dollar till partiet. Men hon måste stoppas.

Det gick att skita i minoriteterna när de var 5-10% av landet, idag är det över 30% och är helt omöjligt att föra en politik bara för rika.

Nja, det kan vara hans val, du får som sagt inte glömma bort vem hon är släkt med men det kan även mycket väl vara så att han satt i en trängd position där han ärligt talat inte visste hur han skulle välja och därmed lyssnade på första bästa rådgivare (som råkade vara fel typ av person) då han själv har erkänt att han inte skulle börja läsa på förens han väl satt i vita huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in