2017-01-18, 20:17
Medlem
bullkreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Inte ovanligt i sådana där kretsar att någon som är grön utan span på sig förvarar narko vapen stöldgods mm åt kriminella individer som har snutens ögon på sig och skulle dom då behöva sitt vapen eller droger så ringer dom bara och möts upp någonstans.
Va ju en som la upp på instagram med text under bild på döda pojken - "klippt i malmö fuck golare"
Citera
2017-01-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Hade jag varit den där Achmexd Adnaxn Adulazxiz hade jag tagit första flyg till en grotta i nåt mena land. Det han har gjort lär han inte komma ostraffat ifrån om det nu är han som är idioten som snodde telefonen från Achmed. Även om det inte är han så ligger han nog risigt till och en landsflykt är att rekommendera.
Du tar då i. Sansa dig lite. Ok han tog bilden, lade upp den, kanske ?.
Någon annan tog fotot vidare, många spred fotot, även här en del av skrivarna, spred bilden även vidare här.
Så du den förste fotografen är inte ensam skyldig, det är alla som länkat ner, sparat och skickat
massor med ggr för att tillgodo se alla nyfikna här. Vämjeligt men ändå är det mördaren vi ska jaga.
Tycker nog de är lika skyldiga som skickat runt fotot här i tråden.
Och den som egentligen är skyldig är uschlingen som begått mordet.

Achmed kanske aldrig hann komma iväg till någon träning, hans väska är borta, antingen stulen eller också hann han aldrig till träningslokalen, kanske blev han inlurad i någons bostad,
nära hemmet och väskan finns där, mördaren har säkert en mamma som antingen vet eller misstänkt att sonen/sönerna är skyldiga. Skytten/mördaren borde haft blodiga kläder.
Ahmed kanske lurades in i en lägenhet kanske flydde han och blev jagad, kanske försökte han ta sig mot buss-hålls-platsen, för han hade bestämt att träffa en kompis på stan.
Väl framme nära buss-hålls-platsen hann de ifatt honom.
Ahmed har vistats någonstans, innan mordet, men var. Han gick hemifrån vid 17-tiden.
Alltså en timme som är blank-
polisen har ingen aning om var han befunnit sig timmen innan mordet.
Enligt första media- rapporterna så sprang eller gick mördarna i riktning mot hans hem.
Bor mördaren kanske nära offrets föräldrar. Vem kan ge svar?
Citera
2017-01-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kanske en Jacka, eller något annat han har förvarat åt någon annan mot betalning. Vapen?
Han kan ju t.o.m blivit av med väskan på stan med någon annans saker i och sitter i skiten.
Om han själv blåst någon genom en piratjacka kanske man inte blir skjuten för?i

Inte troligt för sådana små saker. Då ger man någon en chans att kompensera först. Tror inte på vapen.

Att någon återvänder och skjuter en gång till tyder inte på ett proffs. Ett proffs skjuter två skott. Ett hjärta, ett huvud. Snarare ligger det nog mycket känslor bakom dådet. Och kanske mycket hat. Jag tror Ahmed ropar något efter första skotten som han överlever, som får skytten att återvända.
Citera
2017-01-18, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vdl
Du... Jag är invandrare och jobbar. Har bott här i 9 år nu och jobbat på samma ställe sen december 2009.
Det bidraget vi får (min fru är svensk) är barnbidrag till våra 2 barn. Och nej, jag vill inte skaffa fler barn. Det är dyrt och en utmaning att uppfostra dem nu med så mycket som kan gå fel när et är så många idioter överallt. Det räcker att man umgås med fel folk så går det helt åt helvete.

Läs sista stycket en gång till....
Citera
2017-01-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han gick hemifrån vid 17-tiden.
Alltså en timme som är blank

Timme är inte mycket. Skapar också frågetecken.
Citera
2017-01-18, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raezz
Vafan är det hon säger? Sen när började svensson tjejer skriva på blattesvenska?
Det är ett fake konto som snackar skit
Är nog en invandrarjävel
Citera
2017-01-18, 20:30
Medlem
När man tittar på denna bild.

http://hds.imgix.net/XZDL6yDcDV1nSoXBewwk98jUQQY.jpeg?fit=crop&crop=fac es%2Centropy&w=980&h=588&auto=format&q=60

Flera lägenheter har utmärkt utsikt över brottsplatsen. Och då menar jag väldigt bra utsikt.

Oddsen för att någon är hemma i dessa lägenheter och efter första skotten tittar ut?

Jag skulle säga mycket stora vid denna tidpunkt. Men antagligen är de hörda och ljuger för polisen.
Citera
2017-01-18, 20:33
Medlem
http://www.ladda-upp.com/bilder/86220/amiral

Vad för sorts folk som hänger vid grillen?
Är det där 23åringen var vid skottlossningen?
Tänker då andra närmaste restaurang är Saras Falafel och den ligger ca 500m från brottsplatsen och då kan det vara jäkligt svårt att lokalisera skottlossningen då det är ett par höghus runtom.
Citera
2017-01-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk

Tänker då andra närmaste restaurang är Saras Falafel och den ligger ca 500m från brottsplatsen och då kan det vara jäkligt svårt att lokalisera skottlossningen då det är ett par höghus runtom.

Tillräckligt nära för höra skotten. Men då borde fler på Tarboosh Grill hört skotten? Och varför springa mot en skottlossning när alla spring från skottlossning? Skapar många frågetecken.
Citera
2017-01-18, 20:39
Medlem
klempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk

googla rosengård bazaar
Citera
2017-01-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
När man tittar på denna bild.

http://hds.imgix.net/XZDL6yDcDV1nSoXBewwk98jUQQY.jpeg?fit=crop&crop=fac es%2Centropy&w=980&h=588&auto=format&q=60

Flera lägenheter har utmärkt utsikt över brottsplatsen. Och då menar jag väldigt bra utsikt.

Oddsen för att någon är hemma i dessa lägenheter och efter första skotten tittar ut?

Jag skulle säga mycket stora vid denna tidpunkt. Men antagligen är de hörda och ljuger för polisen.
håller tyst eller ljuger, och det är verkligen enfaldigt. SÅ klart många har reagerat på de första skotten, och säkert förstått att det där är inga fyrverkeri-knallar, sedan tittat ut....
gat- lyktor lyste- upp.
Så varför inte... hasa sig till närmsta första telefon och ringa in tipset anonymt.
Citera
2017-01-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
håller tyst eller ljuger, och det är verkligen enfaldigt. SÅ klart många har reagerat på de första skotten, och säkert förstått att det där är inga fyrverkeri-knallar, sedan tittat ut....
gat- lyktor lyste- upp.
Så varför inte... hasa sig till närmsta första telefon och ringa in tipset anonymt.

En kultur i dessa områden. När jag var ung stod folk i kö för vittna om något hände. Då åkte fler fast. Idag är det precis tvärtom. Man ska inte skylla allt på polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in