Citat:
Ursprungligen postat av
LivinginthePast
Jag måste bara börja med att säga detta: du är en idiot. Så enkelt är det faktiskt. Varför, i helvete, lägga jobb på att skriva ett så långt inlägg om man är så uppenbart okunnig, obegåvad och oempatisk?
Tack detsamma, du. Oempatisk? Jag hyser empati med offren för knarkares handlingar, även dem själva. Jag tycker inte det är något bra med att folk tar överdoser eller får HIV, men du är ju lika dum i huvudet som du säger att jag är om du tror att knark blir mindre dödligt, eller HIV och hepatit mindre smittsamt, om knark legaliseras (ja, jag vet att sprutbyten minskar risk för smitta osv, du behöver inte sätta på dig föreläsningshatten igen).
Men till skillnad från dig och andra drogromantiker anser jag faktiskt att om du knallar runt med knark i fickan och åker dit för innehav så är felet ditt eget och ingen annans. Alla, även knarkare, vet att det är olagligt och bryter man mot lagen straffas man. Inget konstigt eller felaktigt med det.
Citat:
Du tycker att allt är i sin ordning, eftersom "knarkare" vet vad de gör, och att det är olagligt. Ok, det fanns en tid när självbefläckelse var olagligt. Var det därför på sin plats att straffa självbefläckaren, eftersom vederbörande visste att det var olagligt? Detsamma med homofilen? Med den som uppenbarligen hade samröre med satan?
Som sagt, du kallar mig en idiot och visar sedan prov på minst lika stor idioti. Onani är inte olagligt nu, ej heller homosexualitet. Jävla dumma liknelser. Men väntat från en hjärntvättad knarkpropagandist.
Citat:
Är det på sin plats att skökor, som blottar sin hud i Afganistan, stenas till döds, eftersom de vet att det är otillåtet och vad det leder till? Åtminstone för en renlärig afghan, med din logik!
För allas logik, om man inte knarkat bort sina hjärnceller. Är det rätt i mina ögon? Självklart inte. Men nu var trådens ämne inte de sjuka lagarna i talibanstyrda länder eller taskig kvinnosyn, så varför ens ta upp sådant?
Citat:
Så till nästa logiska kaskadspya från din sida: ungefär "knarkande är visst ett brott med offer, ty fråga den som blir bestulen" osv... Ja, alla de saker du räknar upp är brott: stöld är ett brott. Misshandel är ett brott. Försummelse av barn är ett (moraliskt) brott. Framförande av fordon i berusat tillstånd är ett brott. Men inmundigande av en naturprodukt (eller, för all del en kemikalie) är näppeligen ett brott! Så är heller inte självmord/självmordsförsök ett brott, för att ta det till sin spets.
Inbrott begångna i syfte att få pengar till droger anses av de flesta vara ett brott. "Naturprodukt" minsann. Det låter så oskyldigt och fint. Som om alla knarkare bara röker på lite då och då.
Citat:
För övrigt: läs på och studera exempel från omvärlden. Försök hitta ett fall där avkriminalisering/legalisering inte har gett resultat i form av minskat bruk och minskat problembruk. Och försök att hitta ett fall där repressiv politik inte har varit kontraproduktiv. Lycka till!
Beror ju på vad du menar är kontraproduktivt, och det tror jag jag vet.
För övrigt tycker jag det är jävligt illa att uttrycka sig som du gör bara för att någon inte tycker som du.