2017-01-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Om man är så intresserad av ämnet, som vissa verkar vara, så är det obegripligt att jag måste leta fram fakta som har diskuterats i flera år nu.

Här är en bild av hur det ser ut. Gillar ni inte den så ta fram någon form att statistik som kan bekräfta era farhågor. Det är fan inte ok att vi som är pålästa om och om igen ska bevisa vår tes medan ni bara "TROR" att det är på ett annat sätt.

http://www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/

Javisst. Statistikerna är överens om att brottsligheten beror på utanförskap. Då går vi till nästa fråga: Vad beror utanförskapet på?
Citera
2017-01-18, 11:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blunted
Vill ha ny statistik från brå angående kriminella SD väljare och en för SD politiker.
Vad är så svårt med att förstå det?
Mvh
Ta med de kriminella S, V och M, med mera, anhängarna på en gång , tycker jag.
Och en specifikt för ALLA politiker.
Vad är så svårt med att förstå det?
Vi är väl alla människor eller?
Förmodligen hamnar även de mesta av de kriminella i den vänstra hörnan eftersom de procentuellt har mer medlemmar än de övriga små partierna till höger.
Går att ordna allt.....bara man har viljan.
Citera
2017-01-18, 11:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Javisst. Statistikerna är överens om att brottsligheten beror på utanförskap. Då går vi till nästa fråga: Vad beror utanförskapet på?
Utanförskapet skall ses som att det är vi Svenskar som skapar de " stackrarnas" problem.
Man tar inte med hela sanningen där heller.
Att många av dem väljer utanförskap.
Alltså fria viljan.
Vägra ta del av samhället. Tjänar mer på att vara kriminella osv.
Vill vara med de sina osv.
De punkterna utesluter man i statistiken.
Citera
2017-01-18, 11:17
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Om man är så intresserad av ämnet, som vissa verkar vara, så är det obegripligt att jag måste leta fram fakta som har diskuterats i flera år nu.

Här är en bild av hur det ser ut. Gillar ni inte den så ta fram någon form att statistik som kan bekräfta era farhågor. Det är fan inte ok att vi som är pålästa om och om igen ska bevisa vår tes medan ni bara "TROR" att det är på ett annat sätt.

Skribent: Jerzy Sarnecki.

Citera
2017-01-18, 11:19
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Kul att SD gillar statistik ! Men inte den från SMHI.

Statistik från SMHI: Bra.
Propaganda från SMHI: Dåligt.

Förstår du, vännen?
Citera
2017-01-18, 11:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Du länkar till Jerzy Sarnecki som har en artikel på en centerpartistisk politisk sajt. En politisk propagandasajt.

Vad vill du ha sagt med det?
Citera
2017-01-18, 11:24
Medlem
ENTPs avatar
Citat:

Haha #jagärhär shill, du kommer alltså hit och säger att du har bevis för din tes om att kulturer med sanslöst låg samhällelig tillit inte kan kopplas till en förhöjd kriminalitet (faller på sin egen fullkomliga orimlighet, nature + nurture motsäger din "tes") och så länkar du till Jerzy Sarneckis egna text. Sarnecki har så urbota låg troväridghet att jag skulle begära källa om han påstod att solen går upp imorgon.

Samma som alla PK-nissar som kommer hit, alltid stöddig attityd, "vi som VET och inte bara TROR" och alltid sämst argument på hela forumet. Gissningsvis är du här för att "ta debatten", nå, så ta debatten då. Den förs med argument, testa ett sådant.
Citera
2017-01-18, 11:25
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott

Problemet är väl att "utanförskap" och låg socioekonomisk status ses som någon sorts naturkraft som bara "drabbar" människor. Men att bli fattig eller "utanför" i Sverige är allt annat än slumpartat i den absoluta majoriteten av fall. Är man korkad, våldsbenägen, anti-social etc. så löper man givetvis större risk att bli fattig än någon som är raka motsatsen. Bara för att det finns en korrelation så betyder det inte att man kan peka på ett kausalsamband. Om något så skulle jag påstå att kausalsambandet är det omvända i ett land som Sverige.

Dessutom kan statistiker omöjligt vara överens om att överrepresentationen av våldsbrott bland invandrare beror på utanförskap därför att det underlag som finns att tillgå visar tydligt på motsatsen.
Citera
2017-01-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Haha #jagärhär shill, du kommer alltså hit och säger att du har bevis för din tes om att kulturer med sanslöst låg samhällelig tillit inte kan kopplas till en förhöjd kriminalitet (faller på sin egen fullkomliga orimlighet, nature + nurture motsäger din "tes") och så länkar du till Jerzy Sarneckis egna text. Sarnecki har så urbota låg troväridghet att jag skulle begära källa om han påstod att solen går upp imorgon.

Samma som alla PK-nissar som kommer hit, alltid stöddig attityd, "vi som VET och inte bara TROR" och alltid sämst argument på hela forumet. Gissningsvis är du här för att "ta debatten", nå, så ta debatten då. Den förs med argument, testa ett sådant.

Vad vill jag ha sagt med det? Temat är Agenda och där deltar Jerzy Sannecki i sin roll som forskare. Det är väl det vi diskuterar? Vem tror du skulle göra nästa statistiksammanställning? Det är inte helt omöjligt att det kan bli han, eller?
Senast redigerad av zetax 2017-01-18 kl. 11:30.
Citera
2017-01-18, 11:31
Medlem
Citat:

Sidan du länkar till är inte alls en bild av "hur det ser ut". Det är en bild av hur den grön-liberala tankesmedjan Fores (som ligger bakom sidan migrationsinfo.se) och professorn Jerzy Sarnecki tror att det ser ut. Hela sidan är full av antagaden, tolkningar och åsikter författade av Jerzy Sarnecki. Slutsatsen att utrikesföddas levnadsförhållanden i Sverige är den viktigaste orsaken till skillnader i registrerad brottslighet mellan utrikesfödda och svenskar är inget annat än rent tyckande av Jerzy Sarnecki, och inte bevis för någonting alls.

Så du får nog leta fram bättre fakta om du skall bevisa din tes.
Citera
2017-01-18, 11:33
Medlem
Mr.Sanders avatar
Vilket otroligt hycklande.
Först forcerar de massinvandring från MENA på svenska befolkningen genom 30 år, men sedan vill de inte forska på vilka konsekvenser detta haft, som t.ex var gärningsmän kommer från. WOW!

EN STOR MAJORITET ÄR FÖR MASSINVANDRING OCH EN STOR MAJORITET ÄR MOT FORSKNING PÅ INVANDRARNAS BROTTSLIGHET.

Låt det sjunka in ett tag.

INGEN som har rent mjöl i påsen motsätter sig riktig forskning.

Fan vad arg man blir. Hoppas SD eller någon annan ärlig eller genuint interesserad person ändå lyckas få fram en rapport angående detta. Det är trots allt kanske det allra viktigaste man öht. kan forska på i Sverige i dag.
Citera
2017-01-18, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Sidan du länkar till är inte alls en bild av "hur det ser ut". Det är en bild av hur den grön-liberala tankesmedjan Fores (som ligger bakom sidan migrationsinfo.se) och professorn Jerzy Sarnecki tror att det ser ut. Hela sidan är full av antagaden, tolkningar och åsikter författade av Jerzy Sarnecki. Slutsatsen att utrikesföddas levnadsförhållanden i Sverige är den viktigaste orsaken till skillnader i registrerad brottslighet mellan utrikesfödda och svenskar är inget annat än rent tyckande av Jerzy Sarnecki, och inte bevis för någonting alls.

Så du får nog leta fram bättre fakta om du skall bevisa din tes.

Vad sägs om att DU tar fram material som bevisar DIN tes? Jag försöker i alla fall. Att du och dina kompisar säger att allt är fel betyder inte per automatik att jag blir övertygad om att ni har rätt. Ni borde väl ha massor med material som ni kan lägga ut. Jag är uppriktigt intresserad. Jag ifrågasätter alltid om jag tänker rätt och testar mina åsikter mot motståndarna. Jag har inga problem med att ändra åsikt om någon kan övertyga mig om att jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in