2017-01-17, 06:03
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Klart du ska komma och briljera ut mig Jag skyller på att min föreläsning inte var tillräckligt lång för att jag skulle kunnat skrivit mer...

Verkar som att vi är överens med läget, även jag är osäker på Joel men hoppas på det bästa, assisterande tränaren känns väldigt spännande och jag hoppas GIF fortsätter försöka utveckla spelet sitt som fungerade bra i våras.
Ganska många junisar uppe i A-laget så hoppas någon till kan ta steget.
Lukas Sahlin 97a, Filip Tägström 98a, Amaro 98a, Jonathan Morsay 97a.

Sedan har vi två 99or som var med i landslagstruppen(där vår U19 tränare är hjälptränare), i 00 hade vi 2 med i futureteam och bland 01 hade vi 3 i riktiga landslagstruppen. Så vi har en del talangfulla ungdomar.
GIF lockar ju de talangfullaste i närheten av Sundsvall och uppåt då vi har ett bra fotbollsgymnasium här.

Helt klart ser det lovande ut på ungdomssatsningen! Roligt också att vi som förra året lär starta de flesta matcher med 3 kanske 4 egna produkter i många matcher! Känns som Tägström är den som komme få lite speltid denna säsong i och med att Ålander är borta vilket känns bra! Morsay lär även han få mycket speltid, men han har ju halvt redan kommit in i laget! Sahlin lär nog inte spela många sekunder om det inte skulle bli någon skadekris eller att vi skiter i att värva in en mittback till. Samma sak med Amaro. Men spännande oavsett och hoppas dom fortsätter satsa som dom gör nu och vågar släppa fram ungt!
Citera
2017-01-17, 08:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag vet inte, eftersom jag är Sthlmare i de flestas ögon. Jag är stolt för alla av klubbens framgångar. Att bara supporta en utvald del av en klubb känns lite "medgångare". Jag anser att man ska vara antingen eller.

Om det inte är samma värdering i andra delar av Sverige får ni andra svara på.

Att hålla på Bajen i fotboll och Leksand i hockey smakar lite illa, när man de facto spelar hockey i grönvitt också. Men det finns säkert fler varianter. Frölunda i hockey och sedan IFK i fotboll?

*smiley*

Givetvis tycker man det är kul att andra sektioner går bra, men "att bara supporta en utvald del av klubb är lite "medgångare"" är ju fel. Dels har man inte tiden att följa allt och inte heller ekonomin, hur skulle man hinna flänga land och rike runt på orienteringen samtidigt som allsvenskan pågår? Drömvinsten på lotto? Det lär ju dessutom krocka en del. Likaså med friidrotten.

Det där med att supporta VF i hockey och sedan oss i fotboll är ju egentligen inget konstigt ur synvinkeln att vi själva aldrig haft hockey på schemat och gillar man då båda idrotterna så blir det lätt så. Nu bryr jag mig inte speciellt mycket om VF (det är väl trevligt att Götet är framstående där och det är imponerande hur man lyckats med sin ungdomssatsning t.ex.) men jag har inte sett dom spela live på flera år.
Det blir ju en skillnad för föreningar som har båda idrotterna i klubben dock. Då är det ju ett svek att inte hålla på samma förening i båda idrotterna.
Man kan dock givetvis tycka att håller man på VF skall man hålla på VF i fotboll med ty det var ju under många år samma förening men dom flesta som går på badkarsbandyn idag har väl knappt en aning om det...
Citera
2017-01-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Givetvis tycker man det är kul att andra sektioner går bra, men "att bara supporta en utvald del av klubb är lite "medgångare"" är ju fel. Dels har man inte tiden att följa allt och inte heller ekonomin, hur skulle man hinna flänga land och rike runt på orienteringen samtidigt som allsvenskan pågår? Drömvinsten på lotto? Det lär ju dessutom krocka en del. Likaså med friidrotten.

Det där med att supporta VF i hockey och sedan oss i fotboll är ju egentligen inget konstigt ur synvinkeln att vi själva aldrig haft hockey på schemat och gillar man då båda idrotterna så blir det lätt så. Nu bryr jag mig inte speciellt mycket om VF (det är väl trevligt att Götet är framstående där och det är imponerande hur man lyckats med sin ungdomssatsning t.ex.) men jag har inte sett dom spela live på flera år.
Det blir ju en skillnad för föreningar som har båda idrotterna i klubben dock. Då är det ju ett svek att inte hålla på samma förening i båda idrotterna.
Man kan dock givetvis tycka att håller man på VF skall man hålla på VF i fotboll med ty det var ju under många år samma förening men dom flesta som går på badkarsbandyn idag har väl knappt en aning om det...
Jag håller med dig i ditt andra stycke, men inte det första. I det första håller jag med om att man behöver inte följa allt på plats.
Citera
2017-01-18, 08:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Jag håller med dig i ditt andra stycke, men inte det första. I det första håller jag med om att man behöver inte följa allt på plats.

Då är vi ju eniga, jag går på fotbollen enbart då varken tid eller ekonomi håller för hur mycket som helst (iaf inte om man vill ha ett någorlunda vettigt liv nov-feb när fotbollen ligger nere) men visst håller jag koll på Futsalen etc när den är. Som redan nämnts är det kul att vi syns vid t.ex. o-ringen med vad som är ett världslag i orientering.
Dock sitter jag inte och tittar på det, det lär vara extremt få som flänger runt ens på både fotboll & hockey om det finns i samma klubb. Främst då givetvis p.g.a. tids- och ekonomiaspekten. En karriär tar sin tid.

Nåja, för att återknyta till allsvenskan så var det nåt jag snappade upp (tror det var på svenska fans) om att AFC inte har den videobevakning på arenan i Etuna som krävs för allsvenskt spel och att det kan bli tajt att fixa det till deras premiär med ansökningar etc.
Vilken är deras reservarena isf?
Citera
2017-01-18, 10:28
Bannlyst
Såg av en slump att Mauricio Albornoz har spelat 4 EL kvalmatcher med BP. Var de via fairplay dom fick kvalplatsen?
Citera
2017-01-18, 10:29
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Såg av en slump att Mauricio Albornoz har spelat 4 EL kvalmatcher med BP. Var de via fairplay dom fick kvalplatsen?
Ja.
Citera
2017-01-18, 10:33
Bannlyst
Gemensam matchboll från och med denna säsongen och 4 år framåt. Select står för tillverkningen.
Citera
2017-01-18, 10:40
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Gemensam matchboll från och med denna säsongen och 4 år framåt. Select står för tillverkningen.
Så här säger Malmös kapten om det:
Citat:
– Men framför allt blir det lättare att göra mål från längre håll med den nya bollen. Det kommer att synas i allsvenskan, vi kommer att få se fler mål från distans, säger Markus Rosenberg övertygat och låter som marknadsförarens våta dröm, när han avskedshälsar:

– Det är på tiden att vi får en gemensam boll och det bästa är att det är en bra boll.
http://www.sydsvenskan.se/2017-01-18/rosenberg-om-forsta-veckan-pa-tiden-med-gemensam-boll
Citera
2017-01-18, 13:48
Medlem
Citat:

Jag förstår inte ditt resonemang alls, hur blir man en medgångare om man bara är intresserad av någon enstaka sektion, t ex fotboll?

Har man andra sektioner i föreningen som kanske är bäst i Sverige men som man inte bryr sig ett skit om så är man alltså en medgångare?
Citera
2017-01-18, 18:42
Medlem
Frewibs avatar
Hoppas att JKPG håller sig kvar även denna säsong.
Citera
2017-01-18, 21:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Hoppas att JKPG håller sig kvar även denna säsong.

Varför ska Jönköpings Södra göra det???

Citera
2017-01-18, 22:16
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Jag vet inte, eftersom jag är Sthlmare i de flestas ögon. Jag är stolt för alla av klubbens framgångar. Att bara supporta en utvald del av en klubb känns lite "medgångare". Jag anser att man ska vara antingen eller.

Om det inte är samma värdering i andra delar av Sverige får ni andra svara på.

Att hålla på Bajen i fotboll och Leksand i hockey smakar lite illa, när man de facto spelar hockey i grönvitt också. Men det finns säkert fler varianter. Frölunda i hockey och sedan IFK i fotboll?

*smiley*

Men var går gränsen egentligen? De flesta har ett stort lag som de supportar, hindrar det att man gillar små lokala lag i annan sektion? AIK för mig är fotboll, i hockeyn så är min förort jag växte upp i tillräckligt bra för att jag snarare håller på det laget än AIK i hockeyn. Nu bryr jag mig knappt om hockey alls, inte landslaget, inte klubbar. Men följer jag resultaten i någon klubb är det klubben från förorten jag växte upp i. Samma förening har en fotbollssektion, men likväl är det lokala fotbollslaget som ligger närmst hjärtat ett par divisioner under den klubbens fotbollssektion.

Jag förstår vad du menar, men håller samtidigt inte helt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in