Citat:
Ursprungligen postat av
praktjakt
Vart ska flyktingarna annars bo? Det är väl mänskligt att dom får tak över huvudet? Tänk dig en mor och hennes barn som flytt i en båt och kämpat så hårt för en ynka skärva av vårt välstånd. Barnen med gråt i blick och med hemska minnen. Rymdkram.
Jag ser bara östafrikanska och arabiska män, inga kvinnor eller barn. Kvinnor och barn används bara i propagandan.
Svenskarna är så naiva gentemot sina egna ledare att man skäms och detta är inte hållbart. Däremot vet jag inte var det slutar men jag anar:
denna allvarliga tid kommer att betraktas som "den gamla goda tiden" om 10 år därför att det kommer bara att bli värre. Svenskarna kommer att känna sig ensamma på alltfler ställen. Svarta afrikaner, östafrikaner och araber överallt, ja afghanerna också. Och landet är fortsatt otryggt.
Jämför det ,ed det homogent befolkade Sverige 1975, det rikaste landet på jorden, ett av de mest trygga. Dörrar kunde lämnas olåsta, larm och portkoder existerade inte (jo, fast knappt). Svenskar, svenskar, svenskar, på gator och torg.