2017-01-18, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ni kan inte nämna modul och lyx i samma mening. Detta är 100% skräp bostäder som ingen skulle vilja bo i. Har ni bott i ett liknande bygge under vintertid så hade ni inte önskat detta på er värsta fiende. Det blir aldrig riktigt tätt i väggar och tak vilket innebär att värmen försvinner. Betalar du för din uppvärmning så är det rätt kört i plånboken.

Regeringen borde ha tagit sitt ansvar för 10-15 år sen och börjat bygga betongklumpar så alla kan bo någonstans och det skulle skett statligt istället för att tillåta byggnadskartellen i Sverige försöka pressa priserna.

Trams! Dom där modul husen är som vilka bostäder som helst. Dom är dock svindyra att uppföra pga korta avskrivningstiden, därav kostar en lägenhet i modulhusen väldig mycket

Bästa vore Bert Karlsson villa vagnar, där har man verkligen låg m2 kostnad, men det rödgröna vill inte släppa ifrån sej mark. Men det skall inte vara samhälles sak att skaffa fram bostäder till nyanlända, eftersom ingen bett dem komma tilll Sverige.

VPK+S+MP har chockhöjt markhyran i Stockholm så kostnaden för en bostadsrätt har ökat med 1500:- / mån. Det är så när man har korrupta politiker vid makten.
Citera
2017-01-18, 05:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det finns olika boendeformer för hemlösa i Stockholm Stad, nu ordnar de även boende för andra som står utanför bostadsmarknaden. Av dem finns bland annat nyanlända.

Hjälp med olika boendeformer för hemlösa kan inte täcker alla dem som är hemlösa. Det här boendet som ska ordnas nu kommer inte att kunna täcka alla dem som står utanför bostadsmarknaden. Det är omöjligt att ordna boende för alla som behöver, jag kan inte se att det skulle vara fel att en del av dem som kommer att få nyttja boendena är nyanlända.

Att det inte finns hyresrätter till Svenskar längre är fel.

Finns! Socialborgarrådet i Stockholm bor i en paradvåning på Södermalm, hon skiter i hemlösa Svenskar. Miljöpartiet skiter hos Svenskar överhuvudtaget. MP är Quislingar.

Men kan skaka fram 200 små lägenheter , då bör man ta låt det som stå i bostadskön för dem.

Istället ge man dessa lägenheter till människor som inte har ett skit i Sverige att göra, det enda de kommer bidra till att skapa ännu högre beläggning på Hall och Kumla. Dom här flyktingarna kan leva i Turkiet eller i ett komfortabel flyktingläger i Jordanien. Dom har ingenting i Sverige göra.
Citera
2017-01-18, 06:54
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vart ska flyktingarna annars bo? Det är väl mänskligt att dom får tak över huvudet? Tänk dig en mor och hennes barn som flytt i en båt och kämpat så hårt för en ynka skärva av vårt välstånd. Barnen med gråt i blick och med hemska minnen. Rymdkram.

De ska bo i sina hemländer. Finns inga flyktingbarn i Sverige, bara vuxna starka män.
Citera
2017-01-18, 07:04
Bannlyst
Citat:
Vart ska flyktingarna annars bo? Det är väl mänskligt att dom får tak över huvudet? Tänk dig en mor och hennes barn som flytt i en båt och kämpat så hårt för en ynka skärva av vårt välstånd. Barnen med gråt i blick och med hemska minnen. Rymdkram.

Jag ser bara östafrikanska och arabiska män, inga kvinnor eller barn. Kvinnor och barn används bara i propagandan.

Svenskarna är så naiva gentemot sina egna ledare att man skäms och detta är inte hållbart. Däremot vet jag inte var det slutar men jag anar:

denna allvarliga tid kommer att betraktas som "den gamla goda tiden" om 10 år därför att det kommer bara att bli värre. Svenskarna kommer att känna sig ensamma på alltfler ställen. Svarta afrikaner, östafrikaner och araber överallt, ja afghanerna också. Och landet är fortsatt otryggt.

Jämför det ,ed det homogent befolkade Sverige 1975, det rikaste landet på jorden, ett av de mest trygga. Dörrar kunde lämnas olåsta, larm och portkoder existerade inte (jo, fast knappt). Svenskar, svenskar, svenskar, på gator och torg.
Citera
2017-01-18, 07:05
Bannlyst
Citat:
Vilka står utanför den vanliga bostadsmarknaden bortsett från nyanlända?

"Anlända" som varit för länge i landet för att kallas "nyanlända"!?
Citera
2017-01-18, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jämför det ,ed det homogent befolkade Sverige 1975, det rikaste landet på jorden, ett av de mest trygga. Dörrar kunde lämnas olåsta, larm och portkoder existerade inte (jo, fast knappt). Svenskar, svenskar, svenskar, på gator och torg.

Den grövsta brottet 1975 bestod av Vänsterpartiets militanta gren kommando holger meins gick in på Tyska ambassaden i Stockholm och den Lars Werner leda operationen släckte ca 20 till 30 människor liv.

Idag ser en vi en dystopi med skottlossningar varje dag i Rinkeby och Malmö, det är bara en tidsfråga innan Svenskar dör pga för liberala asylregler och låga straff. Svenskar har redan fått offra sina liv, se på IKEA mordet.

Det är bara Kapstadens slumområden som är farligare än Malmö att vistas i.
Senast redigerad av 53280 2017-01-18 kl. 07:53.
Citera
2017-01-18, 08:02
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Det är omöjligt att ordna boende för alla som behöver, jag kan inte se att det skulle vara fel att en del av dem som kommer att få nyttja boendena är nyanlända.

Det drabbar väl inte dig negativt personligen så då skiter du i det. Jo det är möjligt att ordna någon form av boende till alla som behöver. Det kallas för en fungerande bostadspolitik. Det har Sverige haft förr. Bostadsmarknaden idag är ett stort skämt. Ett fiasko av historiska mått.

Det är också möjligt att skydda sig från terrorbrott och ha låg kriminalitet trots att ni kommunister ofta skriver att det inte går. I ett bra fungerande samhälle går det. Men inte i era mångkulturella skitsamhällen.

Citat:
Att det inte finns hyresrätter till Svenskar längre är fel.

Inte där det finns arbete i alla fall och vad är väntetiden 10, 20 ,30 år?

Landsförrädarna aka vår regering har skänkt dem till främmande människor utan flyktingbehov från mellanöstern och fullvuxna afghanska män som man kallar för ensamkommande barn.

Unga svenskar som ska skaffa bostad med eller utan familj får en spottloska i ansiktet och skuldsätta sig för livet.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2017-01-18 kl. 08:04.
Citera
2017-01-18, 08:38
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Betalar du för din uppvärmning så är det rätt kört i plånboken.

Gör du det inte är det bara att sätta på ugnen och lämna luckan öppen.
Citera
2017-01-18, 08:53
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ni kan inte nämna modul och lyx i samma mening. Detta är 100% skräp bostäder som ingen skulle vilja bo i. Har ni bott i ett liknande bygge under vintertid så hade ni inte önskat detta på er värsta fiende. Det blir aldrig riktigt tätt i väggar och tak vilket innebär att värmen försvinner. Betalar du för din uppvärmning så är det rätt kört i plånboken.

Regeringen borde ha tagit sitt ansvar för 10-15 år sen och börjat bygga betongklumpar så alla kan bo någonstans och det skulle skett statligt istället för att tillåta byggnadskartellen i Sverige försöka pressa priserna.
Det allra minsta du kunde göra är att läsa igenom startinlägget inklusive länken innan du svarar. Det som syftas på är inte modulhus. Man bygger om Råcksta sjukhem till en och tvårumslägenheter.

Regeringen är inget byggföretag. När miljonprogrammet genomfördes hade vi kommunala fastighetsbolag som inte satte vinsten först. Idag drivs dessa bolag som vilket annat företag som helst och har ett vinstintresse.

Byggföretagen, Skanska, Peab osv bygger mer än gärna bara de har någon som beställer. Det byggs inte så många hyreslägenheter för att det är lönsammare att bygga bostadsrätter och mindre risk.
Citera
2017-01-18, 09:15
Medlem
Citat:

Om du hade flytt från bomber, granater, terrorism, ryssar som bombarderar, osv - hade du då åkt till ett land för att KRÄVA en lyxbosta? Idiot, om jag hade flytt från detta hade jag nöjt mig med ett tält eller vad som.
Citera
2017-01-18, 10:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Det allra minsta du kunde göra är att läsa igenom startinlägget inklusive länken innan du svarar. Det som syftas på är inte modulhus. Man bygger om Råcksta sjukhem till en och tvårumslägenheter.

Regeringen är inget byggföretag. När miljonprogrammet genomfördes hade vi kommunala fastighetsbolag som inte satte vinsten först. Idag drivs dessa bolag som vilket annat företag som helst och har ett vinstintresse.

Byggföretagen, Skanska, Peab osv bygger mer än gärna bara de har någon som beställer. Det byggs inte så många hyreslägenheter för att det är lönsammare att bygga bostadsrätter och mindre risk.

Du kanske borde läsa igenom hela artikeln i så fall eftersom sjukhuset ska troligtvis inhysa en del flyktingar men att det är obestämt för tillfället. Däremot så ska det byggas modul bostäder specifikt avsedda för nyanlända i närheten av sjukhuset.

Modul bostäder är den sämsta bostaden du kan få på marknaden för tillfället och det är absolut inte trams. Jag har varit med att bygga modul hus och nästan alla på plats går och skakar på huvudet eftersom alla förstår vilket skit det är. Jag har dessutom bekanta som mot mina råd valde att bosätta sig i skräpet och insåg snabbt varför deras kostnad för uppvärmning var tvåsiffrig på en etta.

Staten är inte ett byggföretag och du har rätt i det du säger att det finns mindre risk involverat i att bygga bostadsrätter. Lönsamheten har väldigt mycket att göra med den rådande bostadsbristen i Sverige vilket också innebär att byggföretagen ogärna sätter sig ner och bygger billiga lägenheter eftersom det skadar dom i längden. Det jag menade var att staten borde satt sig ner för 10-15 år sen och sett att det fanns ett enormt behov av ett statligt byggföretag som kunde ta fram billiga hyreslägenheter istället för att behöva acceptera dom oerhört saltade offerterna som lämnas in av företagen du nämnde. Vad det kostar att bygga ett sjukhus i Sverige klarar tyskarna av att räcka till 2 och det har inte bara med löner och säkerhetsföreskrifter att göra.
Citera
2017-01-18, 10:26
Medlem
Citat:
Du kanske borde läsa igenom hela artikeln i så fall eftersom sjukhuset ska troligtvis inhysa en del flyktingar men att det är obestämt för tillfället. Däremot så ska det byggas modul bostäder specifikt avsedda för nyanlända i närheten av sjukhuset.

Modul bostäder är den sämsta bostaden du kan få på marknaden för tillfället och det är absolut inte trams. Jag har varit med att bygga modul hus och nästan alla på plats går och skakar på huvudet eftersom alla förstår vilket skit det är. Jag har dessutom bekanta som mot mina råd valde att bosätta sig i skräpet och insåg snabbt varför deras kostnad för uppvärmning var tvåsiffrig på en etta.

Staten är inte ett byggföretag och du har rätt i det du säger att det finns mindre risk involverat i att bygga bostadsrätter. Lönsamheten har väldigt mycket att göra med den rådande bostadsbristen i Sverige vilket också innebär att byggföretagen ogärna sätter sig ner och bygger billiga lägenheter eftersom det skadar dom i längden. Det jag menade var att staten borde satt sig ner för 10-15 år sen och sett att det fanns ett enormt behov av ett statligt byggföretag som kunde ta fram billiga hyreslägenheter istället för att behöva acceptera dom oerhört saltade offerterna som lämnas in av företagen du nämnde. Vad det kostar att bygga ett sjukhus i Sverige klarar tyskarna av att räcka till 2 och det har inte bara med löner och säkerhetsföreskrifter att göra.

Så deras kostnad för uppvärmning var mindre än 100 kronor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in