2017-01-18, 00:02
Bannlyst
Finns det ens någon tråd där man bara kan klaga på Sveriges fordonsmyndigheter och allt annat inom det området?

Hur som helst.

Jag vill tillägna denna tråden till alla oss 'misslyckade' människor som antingen är för lata eller bara har 'misslyckats' allt för många gånger i det här jävla förargelseväckande PK landet så att vi har gett upp på körkortet så att vi helt enkelt kör utan.

Till alla er som kör utan alltså.

Är ni oroliga när ni kör därute? Har ni en känsla av rädsla på något vis över att ni ska bli stoppade?

Själv har jag ingen känsla för oro alls. Har kört utan ett bra tag nu. Typ 2 år. Skiter i om jag blir stoppad och drar bara upp en fet lögn. Om jag får böta så kommer jag ändå fortsätta köra. Hur ofta blir man egentligen stoppad ändå...

Finns det någon annan här i samma sits?

Citera
2017-01-18, 00:21
Bannlyst
Jag körde också utan körkort ibland. Men sedan när jag tänkte mer på det så slutade jag med det. Tänkte att de ändå inte är värt att fucka sina möjligheter till att få själva kortet överhuvudtaget.

Håller med dig om att det är förargelseväckande när det kommer till att ta körkort i Sverige. Men det är så samhället ser ut här. Det bästa är bara om du ändå kan tvinga dig själv att acceptera det och plugga på ännu mer för att lyckas.

Vad är det du misslyckas på? Är det teorin eller uppkörningen i sig?
Citera
2017-01-18, 00:26
Medlem
4298Redos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
Finns det ens någon tråd där man bara kan klaga på Sveriges fordonsmyndigheter och allt annat inom det området?

Hur som helst.

Jag vill tillägna denna tråden till alla oss 'misslyckade' människor som antingen är för lata eller bara har 'misslyckats' allt för många gånger i det här jävla förargelseväckande PK landet så att vi har gett upp på körkortet så att vi helt enkelt kör utan.

Till alla er som kör utan alltså.

Är ni oroliga när ni kör därute? Har ni en känsla av rädsla på något vis över att ni ska bli stoppade?

Själv har jag ingen känsla för oro alls. Har kört utan ett bra tag nu. Typ 2 år. Skiter i om jag blir stoppad och drar bara upp en fet lögn. Om jag får böta så kommer jag ändå fortsätta köra. Hur ofta blir man egentligen stoppad ändå...

Finns det någon annan här i samma sits?

Kör inte längre. Körde utan i typ 3-4 år. Gick utmärkt. Klart man blev nojig när man såg snuten. Hugger liksom till sådär otäckt i bröstkorgen, så som man endast känner när man blir sådär plötsligt jävla rädd. Nu verkar det dock vara sjukt mycket mindre poliser ute på vägarna. Lär bli färre dessutom.

Uppmuntrar alla som kan att köra utan körkort. Hatar den här staten och hur vidrigt skört man har gjort körkortet för medborgarna. Man kan mista det på alla möjliga sjuka sett.

Kört hårt och lycka till, du har mina fulla sympatier
Citera
2017-01-18, 00:35
Medlem
franges avatar
Är det inte rätt grisiga böter om man blir tagen för (grov?) olovlig körning?
Citera
2017-01-18, 00:40
Medlem
Tror de flesta inte vill möta dig på vägarna , du som kör sååå bra utan körkort.
Ponera ( om du vet vad det betyder) att du skadar någon och åker fast ..kan du räkna med saftigt straff.
Sen har ju polisen börjat med kamera som scannar nummerplåtar på nån sekund automatiskt och slår larm om nåt inte stämmer....så räkna med att du blir stoppad ofta då om du är så duktig
Citera
2017-01-18, 01:00
Medlem
Lågintelligenta människor som inte ens fixar att ta körkort.
Citera
2017-01-18, 01:03
Medlem
mr2cools avatar
Finns mängder av trådar om detta.

Kör tills du åker fast, billigare att betala en böter, än att betala för ett körkort.
Följ skyltarna bara.

Men att ha körkort öppnar också många andra vägar ( ) , många jobb kräver det osv.

mvh
Citera
2017-01-18, 01:07
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4298Redo

Uppmuntrar alla som kan att köra utan körkort. Hatar den här staten och hur vidrigt skört man har gjort körkortet för medborgarna. Man kan mista det på alla möjliga sjuka sett.

För att man är full? Kör för fort? Mot rött? Bryter mot lagen? Sjukt, indeed.

Retards som inte kan ta körkort. Om ni kan köra utan att väcka uppmärksamhet på vägarna, vad fan hindrar er från att ta kortet? Inte ett piss.

Det enda som är skevt med körkort är handledarutbildningen och möjligen (för det ska vara självklart) Risk 1. Fast med tanke på skrivelserna här kanske den är nödvändig ändå....
Citera
2017-01-18, 01:07
Medlem
4298Redos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Tror de flesta inte vill möta dig på vägarna , du som kör sååå bra utan körkort.
Ponera ( om du vet vad det betyder) att du skadar någon och åker fast ..kan du räkna med saftigt straff.
Sen har ju polisen börjat med kamera som scannar nummerplåtar på nån sekund automatiskt och slår larm om nåt inte stämmer....så räkna med att du blir stoppad ofta då om du är så duktig

Man kanske har haft körkort och kan köra bil men blivit av med det av andra orsaker. Jag tror att han är det minsta problemet. Hur har vi det med alla asylsökare som kör utan kort. Känns det tryggt? Eller zigenare, eller allt annat sopigt pack som monterar ner landet varje dag.
Citera
2017-01-18, 01:11
Medlem
4298Redos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
För att man är full? Kör för fort? Mot rött? Bryter mot lagen? Sjukt, indeed.

Retards som inte kan ta körkort. Om ni kan köra utan att väcka uppmärksamhet på vägarna, vad fan hindrar er från att ta kortet? Inte ett piss.

Det enda som är skevt med körkort är handledarutbildningen och möjligen (för det ska vara självklart) Risk 1. Fast med tanke på skrivelserna här kanske den är nödvändig ändå....

Eller för att du kanske har hamnat i fyllecell på 40 mils avstånd till bilen. Kanske att du slår någon på käften? Kanske något helt annat. Eller som du också nämner. Kan finnas många konstiga orsaker i vissa fall. Du vet väl att ditt körkort kan återkallas utan att du ens befinner dig i trafiken.

Eller så tar man bara körkort i ett EU-land
Citera
2017-01-18, 04:09
Medlem
elgecys avatar
Vart bor du? Antar att du bor ute på vischan där risken för trafikkontroller inte är lika stor.
Citera
2017-01-18, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4298Redo
Eller för att du kanske har hamnat i fyllecell på 40 mils avstånd till bilen. Kanske att du slår någon på käften? Kanske något helt annat. Eller som du också nämner. Kan finnas många konstiga orsaker i vissa fall. Du vet väl att ditt körkort kan återkallas utan att du ens befinner dig i trafiken.

Eller så tar man bara körkort i ett EU-land

Ja, det är ju sjukt. Inte för jag dricker något själv - men rent logiskt ifall någon tagit sig in till t ex en krog med kollektivtrafiken och sen där blir så full att denne blir intagen enl LOB. Då är det ju inte särskilt sannolikt dom skulle kört bil i anslutning till det tillfället direkt.

Det vanligaste är dock att man blir av med det för att ha kört för fort - vilket är ännu mer sjukt. Bli av med körkortet för att ha överstigit ett godtyckligt satt gränsvärde. Utan att man kan påvisa att andra direkt varit i fara.
I Stockholm kan man (krävs ju förstås rätt mycket otur, men det förekommer civilpoliser) bli av med körkortet för att köra 111 km/h på motorväg med 3 + 3 filer!! (skyltat 80) även fast man åker där på natten när det är nästan tomt på trafik.

Då tycker jag definitivt inte det är mer än rätt att köra under spärrtiden (om man vågar - det är ju inte roligt om man torskar).
Ett tips om man nu ska köra med indraget körkort är att va väldigt noggrann med att kolla alla lampor och ljusinställningarna i bilen. Sen förstås att man kör en laglig bil (försäkrad mm), eftersom dom kan kolla reg nr.
Jag blev stoppad för ett par månader sen för jag missat att däckverkstaden (var en leasingbil med däckhotell, så den hade varit inne för att byta till vinterdäck) hade ändrat ljusväljaren så att den var avstängd (innan stod den på auto där ljusen tänds och släcks själv beroende på hur ljust det är i omgivningen). Eftersom jag körde en sträcka som hade gatbelysning hela vägen märkte jag det inte heller.
Men jag har körkort så det var lugnt - dom var schyssta så jag fick bara tillsägelse, inga böter. Men hade man kört utan eller med indraget så hade man ju legat risigt till. Sen såklart - se till att regplåtarna är läsbara med fungerande belysning, samt borsta av ev lös snö på taket såhär vintertid. Sannolikheten att bli stoppad lär öka rejält om man t ex har en trasig lampa, skitig regplåt (som är svår att läsa) eller liknande.
Senast redigerad av C20 2017-01-18 kl. 05:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in