• 1
  • 2
2017-01-17, 23:19
Medlem
666000999s avatar
Hej!

Eftersom jag är ekonomiskt sinnad så söker jag tips från er här på internet..

Vilken är den absolut billigaste matlådan du har lagat och vad exakt innehöll den?
Citera
2017-01-17, 23:35
Medlem
Det ska vara hållbar mat med eller? Dvs någorlunda varierad och innehålla vettiga saker?

Annars är det bara att äta ris och dricka vatten och hoppas på det bästa.
Citera
2017-01-17, 23:37
Medlem
franges avatar
Havregrynsgröt. Havregryn, salt, vatten.
Citera
2017-01-17, 23:40
Medlem
666000999s avatar
Jag jobbar på kontor, så det ska helst se något representabelt ut i lunchrummet. Men så länge det är billigt och kan klassas som en lunch.

Jag äter redan gröt vissa luncher men jag tycker att jag sticker ut alldeles för mycket om jag skulle äta det varje lunch. Man vill ju inte bli känd som grötkillen.
Citera
2017-01-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Jag jobbar på kontor, så det ska helst se något representabelt ut i lunchrummet. Men så länge det är billigt och kan klassas som en lunch.

Jag äter redan gröt vissa luncher men jag tycker att jag sticker ut alldeles för mycket om jag skulle äta det varje lunch. Man vill ju inte bli känd som grötkillen.

Fjolla. Säg bara att du tycker gröt är gott, end of story.
Citera
2017-01-17, 23:47
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusburkens
Fjolla. Säg bara att du tycker gröt är gott, end of story.

De retar mig redan lite grann för att jag äter gröt, så jag har begränsat intaget till en gång i veckan. Vill ju inte att det ska bli värre... Lite därför jag startade den här tråden också för att få inspiration!
Citera
2017-01-17, 23:56
Medlem
Då smaken och näringen inte verkar vara huvudsyftet med din mat så varför krångla till det mer än nödvändigt? 800g ravioli för 9,95:-. En nypa svartpeppar och en matsked av den billigaste färdigrivna parmesanosten du kan hitta och arbetskollegorna kommer slå bakut.

https://www.google.se/search?q=ravio...tyMiMhf7TqM%3A

Varför så snål förresten? Vet en gubbe som tänker som dig och han är god för bra många miljoner men kommer dö gammal och ensam efter ett liv som han inte gjort något annat än att springa på ica 5 gånger per dag och jaga rabatterade varor och leta burkar, men hey vi är alla olika!
Citera
2017-01-18, 00:13
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passtb
Då smaken och näringen inte verkar vara huvudsyftet med din mat så varför krångla till det mer än nödvändigt? 800g ravioli för 9,95:-. En nypa svartpeppar och en matsked av den billigaste färdigrivna parmesanosten du kan hitta och arbetskollegorna kommer slå bakut.

https://www.google.se/search?q=ravio...tyMiMhf7TqM%3A

Varför så snål förresten? Vet en gubbe som tänker som dig och han är god för bra många miljoner men kommer dö gammal och ensam efter ett liv som han inte gjort något annat än att springa på ica 5 gånger per dag och jaga rabatterade varor och leta burkar, men hey vi är alla olika!

Vilket märke rekommenderar du på ravioli? Vill inte lägga ut pengar i onödan. Det gör inget om det skiljer 2-3kr mellan dem.

Jag försöker spara pengar genom att dra ner på onödiga kostnader. Då är en billig lunch värd mycket.
Citera
2017-01-18, 01:07
Medlem
BufordT.Justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Vilket märke rekommenderar du på ravioli? Vill inte lägga ut pengar i onödan. Det gör inget om det skiljer 2-3kr mellan dem.

Jag försöker spara pengar genom att dra ner på onödiga kostnader. Då är en billig lunch värd mycket.

Spaghetti med köttfärssås.

Dryga ut köttfärssåsen med rivna morötter, majs alternativt andra grönssker/rotfrukter du gillar. Med en såsig köttfärssås kan den räcka riktigt länge och du låter pastan ha fördel i lunchlådan.

Gör storkok, frys in i portionsformar/matlådor. Ställ in nästkommande dags låda i kylen (från frysen) och gnugga händerna över besparad el också.
Citera
2017-01-18, 01:15
Bannlyst
En bra grej som jag först var skeptisk till, men som visade sig vara fantastisk, är att göra storkok med olika sorters bönor och linser. Det tar lite tid med blötläggning, men sen kan du stapla smaskiga bönor i frysen och snabbt slänga i vilken mat som helst.

Blir massa mat, det är skitgott och är färdigkokt
Citera
2017-01-18, 01:24
Medlem
StigAllans avatar
Fläskpannkaka blir jävligt gott i matlåda tillsammans med någon energirik smörklick.
Bara att komplettera med lämplig sylt när måltiden ska intas och dina arbetskamrater sniffar girigt avundsjuka och tittar desillusionerat på deras egna misslyckade alster.
Skär upp den i lagom stora tärningar så smöret lättare tränger in.
Citera
2017-01-18, 02:13
Medlem
pepsi haxs avatar
Torsk med ris stekt i kryddor..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto