2017-01-17, 21:50
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Innan han dog skrek han "jag vill inte dö"

Han hade fått ett eller flera skott i huvudet. Hur kunde han tala? Absolut, Ahmed var ett underbarn, men detta påstående är över all förväntan.

Han dog i hennes armar

Enligt Sydsvenskan dödförklarades Ahmed på sjukhuset, där han även identifierades.

Enbart läkare får dödförklara en person, såvida inte huvudet är skilt från kroppen. Så det kan mycket väl vara som seniormadame säger..
Citera
2017-01-17, 21:51
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seniormadame
Alltså ni som inte bor i malmö som inte känner folket som är inblandade... tfoo på er. Era wannabe spekulationer är komiska. Sanningen kommer alltid fram, istället för att sitta och ifrågasätta allt. Bli poliser iverkligheten istället om ni tros veta sååå mycket.

"tfoo"? Kan du utveckla det lite närmare? Eller är det ett låtsasord som fröken själv har hittat på?
Citera
2017-01-17, 21:51
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Innan han dog skrek han "jag vill inte dö"

Han hade fått ett eller flera skott i huvudet. Hur kunde han tala? Absolut, Ahmed var ett underbarn, men detta påstående är över all förväntan.

Han dog i hennes armar

Enligt Sydsvenskan dödförklarades Ahmed på sjukhuset, där han även identifierades.
Det är fullt möjligt att han dog innan han kom till sjukhuset, då inga säkra dödstecken förelåg så är det läkare som kan konstatera dödsfall.
Det handlar enkom om vem som är bemyndigad att förklara någon som död.
Senast redigerad av Utflyttad 2017-01-17 kl. 21:55. Anledning: typo
Citera
2017-01-17, 21:54
Medlem
Citat:
Tänker inte hänga ut henne. Tyvärr. Du får tro vad du vill, synd att du inte känner henne för du vill ju verkligen få höra allt. Ingen ber dig att tro på vad jag skriver.
Skrev detta för de som vill veta hur det kanske gick till.
Ser heller inte varfö hon ska ljuga om hela händelsen. Hon mådde fkd dagen efter och var tvungen att söka hjälp

finns 3 (möjligtvis fler) alternativ.

1. Din "kompis" snackar skit som resterande pack i det området

2. Ahmed var verkligen ett UNDERBARN och kunde berätta att han inte ville dö, med minst ett kulhål i ögat att ett grovkalibirigt vapen

3. GM återvände efter Ahmed och din "kompis" lilla pratstund och slutförde jobbet

4. du är en idiot

oj fanns visst minst 4 alternativ
Citera
2017-01-17, 21:54
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Enbart läkare får dödförklara en person, såvida inte huvudet är skilt från kroppen. Så det kan mycket väl vara som seniormadame säger..
Det du skriver om dödförklaring stämmer, men det säger väl ingenting om huruvida "dom sista orden"-teorin stämmer eller inte. Pratade han så var han inte död får man förmoda. Men även om han var död så var han inte dödförklarad på platsen.
Citera
2017-01-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ja precis, det hoppas jag. Det är sjukt sorgligt att folk ska behöva vara så rädda till att vittna eller ringa in anonymt. Men samtidigt förstår jag. Små wananbe gangsters som får tag på vapen hur lätt som helst och knäpper av varandra som ingenting.
Tack för din berättelse och bry dig inte om alla idioter! De sitter förmodligen i mammas källare och fantiserar om ett Malmö de aldrig ens besökt.

Många har f.ö. överlevt skott i huvudet. Och talat en massa resten av sitt liv. Ahmed hade inte sån tur.
Senast redigerad av Malmosounds 2017-01-17 kl. 21:57.
Citera
Medlem
seniormadames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
finns 3 (möjligtvis fler) alternativ.

1. Din "kompis" snackar skit som resterande pack i det området

2. Ahmed var verkligen ett UNDERBARN och kunde berätta att han inte ville dö, med minst ett kulhål i ögat att ett grovkalibirigt vapen

3. GM återvände efter Ahmed och din "kompis" lilla pratstund och slutförde jobbet

4. du är en idiot

oj fanns visst minst 4 alternativ

Min kompis är tyvärr inte från "området". Utan hon jobbar där
Citera
Medlem
Har nån bild på 23 åringen (AbdullAziz)?
Eller facebook?

Vad heter minnessidan på facebook?
Citera
2017-01-17, 21:56
Medlem
Citat:
Du saknar belägg för dina påståenden, du säger att en tjej försökte göra hlr, sedan frågar du oss hur många gärningsmän det var? Det hade väl hon sett om hon var där. Din beskrivning av gm är vag, bokstäver som A medför inte något.
Alltså om man blir chockad så minns man väldigt märkligt. Men väninnan har nog sett gärningsmannen skjuta om hon hört offret skrika. Kom igen Rosengård skriv vem det är!
Citera
2017-01-17, 21:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Som 23-åringen menar du? Han som försökte rädda Ahmed, men du hävdar att det var en tjej.
Den ena kan mycket väl varit en tjej
Citat:
Ahmed Obaid, 16, sköts med flera skott vid busshållplatsen på Amiralsgatan i Rosengård i torsdags kväll.
Då ryckte två personer in och försökte rädda livet på honom.
– Två personer gör hjärt- lungräddning innan vi kommer till platsen och den ena som gör det är bekant med offret, säger spaningsledare J-B Cederholm.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/r7lGK/forsokte-radda-ahmeds-liv--forsvann-blodig-fran-platsen
Citera
2017-01-17, 21:57
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det du skriver om dödförklaring stämmer, men det säger väl ingenting om huruvida "dom sista orden"-teorin stämmer eller inte. Pratade han så var han inte död får man förmoda. Men även om han var död så var han inte dödförklarad på platsen.

Jag menade bara på att det ifrågasattes att han sa så (att han talade övh) och att det blev hans sista ord, eftersom han dödförklarades på sjukhuset. Jag tolkade det som att användaren trodde att Ahmed dog på sjukhuset.
Citera
2017-01-17, 22:02
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Jag menade bara på att det ifrågasattes att han sa så (att han talade övh) och att det blev hans sista ord, eftersom han dödförklarades på sjukhuset. Jag tolkade det som att användaren trodde att Ahmed dog på sjukhuset.
Ah okej. Mycket virrig tråd detta, fullt med nyreggade malmöbor som känner folk som var där eller som känner någon som känner någon som var där, och gärningsmän på bilder från minnesceremonier osv. Tyvärr lär detta inte gå till åtal pga feghet och en sorts acceptans för våldet i området. Gärningsmannen lär gå fri att döda igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in