2017-01-17, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defaitist
Tror du realistiskt att Trump sitter och Twittrar.
Självfallet är det någon PR anställd person gör det för att provocera och gunga världen.
Det gör dom fenomenalt.

Om du har följt Trump sista 20-25 åren som kändis där han även haft ett par tv-serier där han själv deltagit så känner du mycket väl igen hans buffliga stil. Det är nog mycket svårt för en pr-avdelning att agera likt Trump.

Nej, han twittrar och han älskar twitter. Tror inte han kommer gå med på att släppa sin twitter.
Citera
2017-01-17, 08:34
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defaitist
https://www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2016/08/12/two-people-write-trumps-tweets-he-writes-the-angrier-ones/?utm_term=.f196fb60849c

"Two people write Trump’s tweets. He writes the angrier ones."

Klart det är ett spel. Ni är "being played".

Värsta är ni är för korkade att begripa det.
Haha, kolla dig i spegeln så ser du vem som är lurad.

Det har dock mindre betydelse vem som skriver. Resultatet blir detsamma.
Citera
2017-01-17, 08:43
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Som sagt, visa mig på motstånd, från folkligt håll att det främst är Östeuropéer man är emot och inte MENA-invandringen. Det borde inte vara svårt, så övertygad som du är...

MENA-invandringen ÄR roten till det mesta, inte allt och det har jag ej heller hävdat. Jag har redan svarat - UK behöver bara stänga gränserna helt, om de nu vill. Kunde du inte läsa detta förut?

Jo, hela inlägget osade utav halmgubbar - absurd argumentation, var det, ja!

De har redan stängt gränsen för asylinvandrare, varför tror du att det har funnits ett migrantläger i Calais i flera år? Dessutom har antalet asylinvandrare till UK varit _lågt_ i årtioenden. Inga åtgärder kan tas efter Brexit som inte kunde tas innan. UK har fortfarande samma skyldigheter att pröva ansökandes asylskäl.

Transportörsansvar? Check.
Gränskontroll? Check.
Inre utlänningskontroll? Check.

Gällande det folkliga stödet så borde ovanstående räcka även för en inbiten I&I:are. Det finns inga möjligheter att minska asylinvandringen enkom för att man har lämnat EU. Detta är odiskutabelt. UK står redan utanför det regelverk som gäller asylärenden. Om du inte kan specificera faktiska åtgärder som UK nu kan anta så får du se dig motbevisad. Jag har dessutom tidigare visat siffror på vilken oerhört liten andel migranter som är asylsökande. Givet att lågutbildade MENA-invandrare bidrar till både bidragsbehov och brottslighet så antalet en droppe i havet i jämförelse med exempelvis polacker.

Och nej, "nu kan de stänga gränsen helt!" är inte en specifik åtgärd. Förklara hur gränsen kan stängas som inte redan kan ske. Vilka fler åtgärder kan sättas i bruk runt Engelska kanalen som medlemskapet i EU i dagsläget hindrar?
Citera
2017-01-17, 08:49
Medlem
Pre 1914s avatar
Det är polackerna och alla andra östeuropeer som avgjorde brexit. Det har varit debatt om arbetarna från öst behövs eller om alla de arbetslösa skuille kunna fylla deras platser, som den här tex. http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/8533172.stm
Citera
2017-01-17, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det bor 35 miljoner i Kalifornien och typ 85 miljoner i Tyskland... så tyskland är väldigt mycket större än den största delstaten i Usa. Usa klarar sig säkert bra utan tyskland, men bättre med.

2 massvis med saker, men det kan tex vara underrättelsetjänster för att nämna nåt.
1. Det tror jag helt enkelt inte. Och speciellt inte nu med Trumps protektionistiska politik.
2. Där tror jag USA har sjukt mycket bättre koll än Tyskland. För 3 år sedan visade det ju sig att USA spionerade ganska jävla bra på Tyskland om vem som var ryssvän osv.
Citera
2017-01-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Om du har följt Trump sista 20-25 åren som kändis där han även haft ett par tv-serier där han själv deltagit så känner du mycket väl igen hans buffliga stil. Det är nog mycket svårt för en pr-avdelning att agera likt Trump.

Nej, han twittrar och han älskar twitter. Tror inte han kommer gå med på att släppa sin twitter.

Visst är det Trump personligen som twittrar. Som du skriver så skulle även det bästa pr-proffset ha mycket svårt att kopiera The Donalds oberäkniliga stil. Och varför skull han pröjsa någon för att göra det han själv älskar att göra..

Det är högt. Det är lågt. Det är lumpna påhopp på allt ifrån statsöverhuvuden till totalt irrelevanta pajasfigurer som av tusen olika anledningar retat upp Trump. Mellan varven kommer en riktigt självgod tweet där han tackar sig själv i tredjeperson

Kul kuriosa är att i slutet på valcirkusen så blev han faktiskt fråntagen sin tillgång till sociala medier. Han fick visserligen twittra osv men allt var tvunget att godkännas först av kampanjchefen Kellyanne Conway. Jag skulle gett en hyfsad slant för att ha fått se när Conway fick nog och läste lusen av vår käre Trumpet. Den kärringen har större bollar än 99% av alla män..
Citera
2017-01-18, 05:28
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Fråga tyskarna. En stor majoritet håller med Trump. Merkels huvudlösa välkomnande av en miljon totalt okollade araber har retat gallfeber på alla tyskar jag känner, och de är hyfsat många. Merkel hade tidigare stort förtroende, nu ansedd som en riktig idiot. Hon ryker bergsäkert nästa gång tyskarna får en chans att bli av med henne.
Citera
2017-01-18, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Äntligen en president som lägger diplomatin åt sidan och berättar sanningen!

Personligen hoppas jag att han lägger enorma strafftullar mot EU, och speciellt höga mot Sverige!
Så ska vi se hur PK-eliten och svetsarn klarar av det exporttappet!

Ju fortare kollapsen i EU och Sverige kommer, desto bättre

Hade jag varit Tromp hade jag sagt åt det inavlade patrasket stefan Löfvén att nu gäller inte längre visumlättnaderna för att man tagit in så många muslimska löss som ljugit om vad man heter, tagit svarta körkort och har flera olika identiteter i olika namn så att man måste skärpa visumreglerna. Så ser man till att alla inklusive avskum och slödder som kallar sig "industriledare" måste ansöka 30 dagar innan man flyger om visum till usa. Om man kommer på "sluga" idéer som till exempel att man ska flyga till MX eller CA för att kringgå relgerna så blir det 60 dagar handläggningstid på plats.

Då kommer alkoholisten och analfabeten inte längre att åka till usa och supam på skattebetalarnas bekostnad. det är så man hanterar vidriga äckel som påstår sig vara "förhandlare" men som åker till Saudiarabien för att lära sig hur man sätter på djur som en riktig pedofil.
Citera
2017-01-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Fråga tyskarna. En stor majoritet håller med Trump. Merkels huvudlösa välkomnande av en miljon totalt okollade araber har retat gallfeber på alla tyskar jag känner, och de är hyfsat många. Merkel hade tidigare stort förtroende, nu ansedd som en riktig idiot. Hon ryker bergsäkert nästa gång tyskarna får en chans att bli av med henne.

Muslimen som körde ihjäl oskyldiga i Berlin hade 14 olika identiteter enligt Financial Times. Tänk dig hur många fler som väntar på att bli mördade för att muslimerna inte får som man vill. Hur ska man någonsin få löss och kackerlackor att anpassa sig till en civiliserad värld när de utgår ifrån en skrift som var skriven tusentals år sedan. Som inte kommer hit för att bidra utan att mörda alla om inte utgår från en skrift där det är ok att sätta på djur och föröka sig med sina släktingar.
Citera
2017-01-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Visst är det Trump personligen som twittrar. Som du skriver så skulle även det bästa pr-proffset ha mycket svårt att kopiera The Donalds oberäkniliga stil. Och varför skull han pröjsa någon för att göra det han själv älskar att göra..

Det är högt. Det är lågt. Det är lumpna påhopp på allt ifrån statsöverhuvuden till totalt irrelevanta pajasfigurer som av tusen olika anledningar retat upp Trump. Mellan varven kommer en riktigt självgod tweet där han tackar sig själv i tredjeperson

Kul kuriosa är att i slutet på valcirkusen så blev han faktiskt fråntagen sin tillgång till sociala medier. Han fick visserligen twittra osv men allt var tvunget att godkännas först av kampanjchefen Kellyanne Conway. Jag skulle gett en hyfsad slant för att ha fått se när Conway fick nog och läste lusen av vår käre Trumpet. Den kärringen har större bollar än 99% av alla män..

Jag läser hans tweets först och sedan alla lögner i fallande ordning. Hellre en som Tromp som sopar mattan med alla inavlade och korkade men som är för folket än en som Stefan Löfvén som är ett inavlat korrupt ljugande patrask som inte ens kan kommunicera på korrekt svenska. Han är smartare än genomsnittet och det är därför folk med låg intellekt anser att han är "oberäknerlig". Hade han varit som alla andra hade han aldrig varit nere för räkning och rest sig. Det är bara bottenskrap, slödder och avskum som inte fattar hur han opererar.
Citera
2017-01-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
De har redan stängt gränsen för asylinvandrare, varför tror du att det har funnits ett migrantläger i Calais i flera år? Dessutom har antalet asylinvandrare till UK varit _lågt_ i årtioenden. Inga åtgärder kan tas efter Brexit som inte kunde tas innan. UK har fortfarande samma skyldigheter att pröva ansökandes asylskäl.

Transportörsansvar? Check.
Gränskontroll? Check.
Inre utlänningskontroll? Check.

Gällande det folkliga stödet så borde ovanstående räcka även för en inbiten I&I:are. Det finns inga möjligheter att minska asylinvandringen enkom för att man har lämnat EU. Detta är odiskutabelt. UK står redan utanför det regelverk som gäller asylärenden. Om du inte kan specificera faktiska åtgärder som UK nu kan anta så får du se dig motbevisad. Jag har dessutom tidigare visat siffror på vilken oerhört liten andel migranter som är asylsökande. Givet att lågutbildade MENA-invandrare bidrar till både bidragsbehov och brottslighet så antalet en droppe i havet i jämförelse med exempelvis polacker.

Och nej, "nu kan de stänga gränsen helt!" är inte en specifik åtgärd. Förklara hur gränsen kan stängas som inte redan kan ske. Vilka fler åtgärder kan sättas i bruk runt Engelska kanalen som medlemskapet i EU i dagsläget hindrar?

Om du varit på plats så vet du att negrarna och msulimerna bygger upp lägret fast det demolerats och bottenskrapen flyttats ut i Frankrike och att dessa vidriga och äckliga försöker gång på gång att kommer med färjorna på olika sätt. Tycker du ska bege dig ut dig och se hur det ser ut själv istället för att spela sjlvgod och använda dig av information som kommer från rövhål som kallar sig för "journalister" och "politiker".
Citera
2017-01-18, 14:59
Medlem
Jag har för mig att jag läst att Trump dikterar vad som skall skrivas in på Twitter. Detta kan förmodligen i vissa fall vara mer en anvisning "skriv något om det och det, et.c". Vem minns t.ex inte "nazi"-bilden som postades via hans twitterkonto:
http://www.businessinsider.com/donald-trump-nazi-imagery-tweet-2015-7
Däremot tror jag flera av de senare tweeten varit dikterade.

Skönt att Trump är konsekvent ang. Merkel. Man får väl acceptera att judevurm ingår i ett paket som även har sina starka sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in