2017-01-17, 14:29
Medlem
Donald J. TrumpVerifierat konto
‏@realDonaldTrump
People are pouring into Washington in record numbers. Bikers for Trump are on their way. It will be a great Thursday, Friday and Saturday!

Donald "the madman" Trump Trump förbereder sig för krig, lika bra dessa jävla galningar på vänstern vet man inte vad de kommer hitta på.

Måste säga att geniet som kom på att stänga Donald Trump tråden borde får nobelpriset.

Pratas om Donald Trump i 6 trådar nu.
2017-01-17, 14:41
Medlem
BMW-aktierna som någon nämnde är på väg uppåt igen. Antar att BMW:s planer på att starta upp i Mexiko och inte avsluta de planerna och gå in i USA påverkar aktiekursen. Det är ju ett tecken på stabilitet att stå för sina beslut. Sen kan ju det i sig vara bra eller dåligt det får framtiden utvisa. Inrikespolitiskt så har Trump inte lyckats få dem in i landet.

Men de spelar så klart ut länderna mot varandra. Vad har USA att erbjuda tycks vara tanken. Antagligen så finns diskussioner om att förflytta tillverkning till olika länder och stabilitet är ju något BMW vill ha. Som ägare i dessa aktier så vill man så klart att företaget lämnar USA om det inte funkar där. Trasslar Trump i deras ögon så lämnar man.

Citat:
Robertson explained that the company needs to expand manufacturing beyond its U.S. factory in Spartanburg, South Carolina, already the biggest BMW plant in the world.
"We need additional capacity, so we have chosen to build a plant in Mexico," he said. The Spartanburg plant produces up to 450,000 cars per year, he said.
"In a global setup, this is normal business," he said. "At the end of the day, our commitment to the U.S. is strong."
http://money.cnn.com/2017/01/09/autos/bmw-mexico-donald-trump-factory/index.html?iid=EL
2017-01-17, 14:48
Medlem
Vad är det Trump hotar med eller om man ska säga lovar om man ser det från USA:s håll vet jag inte exakt då Trump inte har talat om det än så vitt jag vet i alla fall.

Tror ni Trump har ringt styrelser till företagen och attackerat dem eller har han skrivit något på twitter om detta. Eller har han yttrat sig någonstans annars kanske.

Förhandla med företag för att få dem att stanna är ju inget han kan sysselsätta sig med på heltid. Utan lagar måste förändras och sen måste Trump ge intryck av att vara stabil vilket går emot det han har sagt att han gillar, att vara motsägelsefull. Stabilitet är mycket viktigt för ekonomisk blomstring. När det gäller ett land. Stå för sina ord och inte börja omförhandla befintliga avtal hursomhelst.

Citat:
Trump has attacked several other automakers, including Ford Motor (F), General Motors (GM) and Toyota (TM), for shifting car production to Mexico. Ford actually pulled the plug on its plans to build a $1.6 billion plant in Mexico two weeks ago, and said it would invest in an expansion of a Michigan plant instead.
http://money.cnn.com/2017/01/16/news/companies/trump-bmw-mexico/
2017-01-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad är det Trump hotar med eller om man ska säga lovar om man ser det från USA:s håll vet jag inte exakt då Trump inte har talat om det än så vitt jag vet i alla fall.

Tror ni Trump har ringt styrelser till företagen och attackerat dem eller har han skrivit något på twitter om detta. Eller har han yttrat sig någonstans annars kanske.

Förhandla med företag för att få dem att stanna är ju inget han kan sysselsätta sig med på heltid. Utan lagar måste förändras och sen måste Trump ge intryck av att vara stabil vilket går emot det han har sagt att han gillar, att vara motsägelsefull. Stabilitet är mycket viktigt för ekonomisk blomstring. När det gäller ett land. Stå för sina ord och inte börja omförhandla befintliga avtal hursomhelst.

http://money.cnn.com/2017/01/16/news/companies/trump-bmw-mexico/

Jag funderar en del på hur det här med att The Donald gör specialavtal med visssa företag går ihop med hans löften om att rensa ut lobbyismen och korruptionen.
2017-01-17, 15:01
Medlem
Citat:
BMW-aktierna som någon nämnde är på väg uppåt igen. Antar att BMW:s planer på att starta upp i Mexiko och inte avsluta de planerna och gå in i USA påverkar aktiekursen. Det är ju ett tecken på stabilitet att stå för sina beslut. Sen kan ju det i sig vara bra eller dåligt det får framtiden utvisa. Inrikespolitiskt så har Trump inte lyckats få dem in i landet.

Men de spelar så klart ut länderna mot varandra. Vad har USA att erbjuda tycks vara tanken. Antagligen så finns diskussioner om att förflytta tillverkning till olika länder och stabilitet är ju något BMW vill ha. Som ägare i dessa aktier så vill man så klart att företaget lämnar USA om det inte funkar där. Trasslar Trump i deras ögon så lämnar man.

http://money.cnn.com/2017/01/09/autos/bmw-mexico-donald-trump-factory/index.html?iid=EL

20% Av BMW bilar är sålda i USA och 10% i GB.

Men 20% är sålda i Kina.

Så Trump måste göra ganska mycket för att skada BMW.

Minska pengarna i Kina så de inte kan köpa BMWs längre och göra en deal med GB. Ganska mycket arbete för att få BMW att kyssa ringen.

Frågan här är istället om BMW tänkte använda fabriken i Mexiko för att sälja inom USA eller om det var för världen.

Är det USA så kan man ju förstå Trump men är det världen så får han ge sig mot bmw.

BMW säljer till USA 20% men de har också en stor fabrik där.

BMW säljer till KINA 20% de har också en stor fabrik där.

Så BMW är inte så stora skurkar som andra företag.
2017-01-17, 15:15
Medlem
Av rent intresse. Har Donald Trump sagt något om vad han ska göra åt alla företag som anställer illegala invandrare utan arbetstillstånd? För min del framstår det som att det enklaste sättet att bli av med illegala invandrare är att de inte kan försörja sig.
2017-01-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
20% Av BMW bilar är sålda i USA och 10% i GB.

Men 20% är sålda i Kina.

Så Trump måste göra ganska mycket för att skada BMW.

Minska pengarna i Kina så de inte kan köpa BMWs längre och göra en deal med GB. Ganska mycket arbete för att få BMW att kyssa ringen.

Frågan här är istället om BMW tänkte använda fabriken i Mexiko för att sälja inom USA eller om det var för världen.

Är det USA så kan man ju förstå Trump men är det världen så får han ge sig mot bmw.

BMW säljer till USA 20% men de har också en stor fabrik där.

BMW säljer till KINA 20% de har också en stor fabrik där.

Så BMW är inte så stora skurkar som andra företag.

Har inte helt klart för mig vad han tänker där. Vilka företag han anser ska finnas i USA. Det verkar ju konstigt om Trumps åsikt är att de som har någon form av tillverkning i USA ska straffas ekonomiskt på endera sättet för att de också har tillverkning utomlands med försäljning mot andra marknader.

Det skulle ju i så fall, om det är så, gynna hans egna företag om det inte var så. Det är väl också det rimligaste.

Frågan är vad den politiken kommer att leda till. Men då är vi inne på andra länder och deras agerande och går i så fall över till utrikestråden för USA.

Vad gäller inrikes så kommer det att från och med helgen bli intressant vad Trumpmotståndare tar sig för tonart. Där tänker jag att smygarna är mest intressanta. De som ropar högt och sticker fram kan väl i och för sig ha något intressant att säga men smygarna är de som är ute efter att skada Trump både som person och politiker. Fast för vissa är ju det densamma och vem är ute efter hans skalp ska bli intressant att se.
2017-01-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Av rent intresse. Har Donald Trump sagt något om vad han ska göra åt alla företag som anställer illegala invandrare utan arbetstillstånd? För min del framstår det som att det enklaste sättet att bli av med illegala invandrare är att de inte kan försörja sig.

Det har jag inte hört och det är en mycket intressant fråga som jag också vill ha svar på. Om man här lever på dessa illegala som "anställda" så begår man ju ett brott.

Om man då ser dessa illegala som de som är hotfulla och ställer till elände för andra så är ju de som "anställer" rätt skyldiga till att dessa befinner sig här.

Denna fråga har inte blivit särskilt penetrerad vad jag hört från medias sida så om någon har så känner er fria att länka till något eller skriva vad ni hört/vet.
2017-01-17, 15:31
Medlem
Citat:
Det har jag inte hört och det är en mycket intressant fråga som jag också vill ha svar på. Om man här lever på dessa illegala som "anställda" så begår man ju ett brott.

Om man då ser dessa illegala som de som är hotfulla och ställer till elände för andra så är ju de som "anställer" rätt skyldiga till att dessa befinner sig här.

Denna fråga har inte blivit särskilt penetrerad vad jag hört från medias sida så om någon har så känner er fria att länka till något eller skriva vad ni hört/vet.

Min gissning är att Trump och hans kompisar är beroende av de här personerna, så det blir nog inte så mycket med hårdare tag mot den typen av verksamhet.
2017-01-17, 15:31
Medlem
Citat:

Trump har själv använt sig av dessa H-1B visa för att anställa, nu är det inte illegala invandrare men nästan lika illa.

https://www.youtube.com/watch?v=spGfN3mQzYo

Men Trump vill avskaffa allt detta nu.

Något roligt med Trump är ju att allt han är emot nu har han själv använt sig av.
2017-01-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump har själv använt sig av dessa H-1B visa för att anställa, nu är det inte illegala invandrare men nästan lika illa.

https://www.youtube.com/watch?v=spGfN3mQzYo

Men Trump vill avskaffa allt detta nu.

Något roligt med Trump är ju att allt han är emot nu har han själv använt sig av.

Palantir technologies som ägs av Peter Thiel verkar rätt förtjusta i H-1B så jag undrar hur det kommer att sluta.
2017-01-17, 15:44
Medlem
Citat:
Palantir technologies som ägs av Peter Thiel verkar rätt förtjusta i H-1B så jag undrar hur det kommer att sluta.

Eyy Trump har själv varit ett rövhål som människorna han nu kritiserar och kritiserade under valet.

Inte lite lika utan exakt. Så som Trump supporter är det bara att vänta och se om han håller det han lovade. Men att någon Trump supporter eller någon som röstade på honom skulle säga att de litar på honom 100% hade fått mig att skratta så hårt att ja sket på mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in