Citat:
Dogberry skrev
Det har jag inte hört och det är en mycket intressant fråga som jag också vill ha svar på. Om man här lever på dessa illegala som "anställda" så begår man ju ett brott.
Om man då ser dessa illegala som de som är hotfulla och ställer till elände för andra så är ju de som "anställer" rätt skyldiga till att dessa befinner sig här.
Denna fråga har inte blivit särskilt penetrerad vad jag hört från medias sida så om någon har så känner er fria att länka till något eller skriva vad ni hört/vet.
Jo, man begår ett brott och dom som har invandrat illegalt har också begått ett brott.

Problemet är att lagarna inte upprätthållits av Obamaadministrationen. Obama tyckte det var ok att illegala invandrare tjänade 5$ i timmen.
Kommer att bli ändring nu med Jeff Sessions som AG.

Det ryktas att Donald Trump kommer att inrätta en ny post också för Kris Kobach, förhoppningsvis immigrationsminister.
"The Wall Street Journal reports on conservative immigrations groups pressuring Trump to create an immigration position for hard-liner Kris Kobach."
http://www.mychamplainvalley.com/news/tracking-the-transition-to-trumps-white-house/637051292