2017-01-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Min gissning är att Trump och hans kompisar är beroende av de här personerna, så det blir nog inte så mycket med hårdare tag mot den typen av verksamhet.

Sant det. Nu är BMW-aktien högre än den var innan dippen. Så då återstår att se vad Trump har för makt över företag. Vilka typer av företag är det han kan få att komma hit igen ska bli intressant att se.

Det är klart att han har folk som kan tala om exakt hur man ska göra för att påverka företag negativt för vissa ageranden, som till ex att tillverka utomlands och sälja i USA. Frågan är då vad dessa företag gör. Det kan inte Trump rå på. De kanske väljer att vända sig till en annan marknad. Om USA inte är lönande så finns det ju andra länder i världen.
2017-01-17, 16:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Dogberry skrev

Det har jag inte hört och det är en mycket intressant fråga som jag också vill ha svar på. Om man här lever på dessa illegala som "anställda" så begår man ju ett brott.

Om man då ser dessa illegala som de som är hotfulla och ställer till elände för andra så är ju de som "anställer" rätt skyldiga till att dessa befinner sig här.

Denna fråga har inte blivit särskilt penetrerad vad jag hört från medias sida så om någon har så känner er fria att länka till något eller skriva vad ni hört/vet.

Jo, man begår ett brott och dom som har invandrat illegalt har också begått ett brott. Problemet är att lagarna inte upprätthållits av Obamaadministrationen. Obama tyckte det var ok att illegala invandrare tjänade 5$ i timmen.

Kommer att bli ändring nu med Jeff Sessions som AG. Det ryktas att Donald Trump kommer att inrätta en ny post också för Kris Kobach, förhoppningsvis immigrationsminister.

"The Wall Street Journal reports on conservative immigrations groups pressuring Trump to create an immigration position for hard-liner Kris Kobach."

http://www.mychamplainvalley.com/news/tracking-the-transition-to-trumps-white-house/637051292
2017-01-17, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jo, man begår ett brott och dom som har invandrat illegalt har också begått ett brott. Problemet är att lagarna inte upprätthållits av Obamaadministrationen. Obama tyckte det var ok att illegala invandrare tjänade 5$ i timmen.

Kommer att bli ändring nu med Jeff Sessions som AG. Det ryktas att Donald Trump kommer att inrätta en ny post också för Kris Kobach, förhoppningsvis immigrationsminister.

"The Wall Street Journal reports on conservative immigrations groups pressuring Trump to create an immigration position for hard-liner Kris Kobach."

http://www.mychamplainvalley.com/news/tracking-the-transition-to-trumps-white-house/637051292

Så för att sammanfatta. Du har inga svar på vad Trump ska göra i den här frågan och forsätter istället att spruta ur dig vad God-Emperor Trump än säger. Och senast jag kollade så hade president inte detaljkontroll över hur polismyndigheten och migrationsmyndigheten fungerade.
2017-01-17, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Har inte helt klart för mig vad han tänker där. Vilka företag han anser ska finnas i USA. Det verkar ju konstigt om Trumps åsikt är att de som har någon form av tillverkning i USA ska straffas ekonomiskt på endera sättet för att de också har tillverkning utomlands med försäljning mot andra marknader.

Det skulle ju i så fall, om det är så, gynna hans egna företag om det inte var så. Det är väl också det rimligaste.

Frågan är vad den politiken kommer att leda till. Men då är vi inne på andra länder och deras agerande och går i så fall över till utrikestråden för USA.

Vad gäller inrikes så kommer det att från och med helgen bli intressant vad Trumpmotståndare tar sig för tonart. Där tänker jag att smygarna är mest intressanta. De som ropar högt och sticker fram kan väl i och för sig ha något intressant att säga men smygarna är de som är ute efter att skada Trump både som person och politiker. Fast för vissa är ju det densamma och vem är ute efter hans skalp ska bli intressant att se.
Så enkelt så. Bilar som skall säljas i USA skall inte tillverkas i Mexico, utan tillverkas i USA.
2017-01-17, 16:47
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Eyy Trump har själv varit ett rövhål som människorna han nu kritiserar och kritiserade under valet.

Inte lite lika utan exakt. Så som Trump supporter är det bara att vänta och se om han håller det han lovade. Men att någon Trump supporter eller någon som röstade på honom skulle säga att de litar på honom 100% hade fått mig att skratta så hårt att ja sket på mig.
Eyy yoyo hassla inte på sanningen bror, Congress is Already on that bitch!
http://fortune.com/2017/01/14/congress-h1b-immigration/
Citat:
The House Judiciary Committee is currently reviewing a bill that would require employers to pay high-skilled foreign temporary workers hired under the "exempt" category of the H-1B visa program at least $100,000 a year, up from a current minimum of $60,000, and index the new minimum to inflation. Known as the “Protect and Grow American Jobs Act,” the bill is sponsored by California Republican Representative Darrell Issa, a major supporter of President-Elect Donald Trump.
Och angående Peter Thiel, don't hate the player hate the game.
2017-01-17, 16:50
Medlem
klybans avatar
Är det demokrater tur att ska bete sig som bäbisar nu, vi haft R som betet sig som bäbisar i 8 år och nu fortsätter dom på den inslagna vägen.
Börjar snart tro att USA är ett förlorat land och början på slutet för dom med den polariseringen som startade med President Niggerstein.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dEwVw/de-bojkottar-donald-trumps-installation
2017-01-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Så enkelt så. Bilar som skall säljas i USA skall inte tillverkas i Mexico, utan tillverkas i USA.

Varför är det givet? Varför ska mexikaner straffas för att amerikanska konsumenter inte vill betala extrakostnaderna för att arbetet blir utfört av mexikanska arbetare?
2017-01-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är det demokrater tur att ska bete sig som bäbisar nu, vi haft R som betet sig som bäbisar i 8 år och nu fortsätter dom på den inslagna vägen.
Börjar snart tro att USA är ett förlorat land och början på slutet för dom med den polariseringen som startade med President Niggerstein.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dEwVw/de-bojkottar-donald-trumps-installation

Fast de du ser på bilden har helt andra själ till att demonstrera än Trump.

Dessa svarta ledare måste ha en "fiende" för att kunna kontrollera sitt folk och därmed håva in pengar från demokraterna.

John Lewis gjorde det här mot Bush också precis på samma sett.

Här är en dokumentär på hur stor korruptionen bland svarta är i USA och att de inte har problem med att se sitt folk lida så länge ledarna de blir rika under tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=4xypiZ-hqdY

Man skriker rasism och pengarna rullar in sen gör man om det osv.
Senast redigerad av seeeg321 2017-01-17 kl. 17:02.
2017-01-17, 17:02
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
I 8 år vet jag inte om de har, men sen får man ta det i perspektiv i vad som kommit fram som förslag från obama-administration, och det har varit ganska hemskt. Såklart republikaner inte känner för självskadebeteende för att demokraterna känner för det. R med Paul Ryan har varit för svaga och respektfulla snarare mot Obama-administrationen, men nu blickar vi framåt!
Dessa Lewis och resterande lama ankor sätter sig på golvet för att de inte får igenom sin gun-control, igen. Niggerstein själv gråter varenda gång det pratas gun-control, och i hans hemstad ...??? Warzone!
Senast redigerad av heis 2017-01-17 kl. 17:05.
2017-01-17, 17:02
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Till minst 150% av priset för vad bilarna kostar i dag.

Grattis Johnny Shitkicker. Vi får verkligen hoppas att Trump levererar de där jobben han lovade er där ni ska kunna tjäna $ 40 i timmen utan att ha gått ut gymnasiet.
2017-01-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Till minst 150% av priset för vad bilarna kostar i dag.

Grattis Johnny Shitkicker. Vi får verkligen hoppas att Trump levererar de där jobben han lovade er där ni ska kunna tjäna $ 40 i timmen utan att ha gått ut gymnasiet.

Nu vet jag inte om påslaget blir så stort. Jag skulle gissa på att graden av automatisering är så stor och är så växande att ökade personalkostnader inte ger speciellt stort prispåslag. Dock så innebär automatiseringen att det inte direkt kommer att krylla av nya jobb där du kan försörja en familj på 4 på ett arbete du kan få utan att ha gått ut gymnasiet.
2017-01-17, 17:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast de du ser på bilden har helt andra själ till att demonstrera än Trump.

Dessa svarta ledare måste ha en "fiende" för att kunna kontrollera sitt folk och därmed håva in pengar från demokraterna.

John Lewis gjorde det här mot Bush också precis på samma sett.

Här är en dokumentär på hur stor korruptionen bland svarta är i USA och att de inte har problem med att se sitt folk lida så länge ledarna de blir rika under tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=4xypiZ-hqdY

Man skriker rasism och pengarna rullar in sen gör man om det osv.
Du kan prata rasism, jag pratar om politiker.
Men visst R gillar inte negrer i allmänhet, men helt ointressant för vad som där händer.

Du kan ju inte bara titta på en bild och sen kommentera enbart efter den, speciellt med tanke på att jag pratade om bäbisfasoner vi sett i 8år ifrån R och nu ser ifrån D.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in