2017-01-17, 13:14
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
Hade en föraning att det skulle bli privat här är ss

http://imgur.com/a/stMJj
Precis den bilden som postades typ 100 sidor tillbaka här. Det där är bara ett rykte som gått pga att killen ser underlig ut. Ingen vet vem det är, eller om det är mördaren, det vågar jag påstå.

Det gäller att sålla ordentligt kring vilken info man tar till sig kring detta fall, knappast tal om några snillen som spekulerar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3nPredator
Vadå nej, hur vet vi det. Kan du motivera eller utesluta det jag skrev, till varför nej.

Tramsresonemang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
aah. Nu minns jag. Skrämmande att en sådan snubbe ska kunna gå lös. Bara i sverige.....

Det sjuka är att Moxamxed Saeedx xOmar idag bor på Jespersgatan endast ett litet stenkast i från där han mördade tjejen. Sjukt att han redan kan gå fri och ställa till jävelskap igen. Borde aldrig ha fått se dagens ljus mer men i Sverige förlåter man alla svinerier. Han lär ha blivit våldtagen när han satt inne av 2 kosovoalbaner sen om det är sant är en annan femma.
Citera
2017-01-17, 13:15
Medlem
it-takes-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorpen
Att krita något är när man betalat på kredit.
Jo, det är ju ett välkänt begrepp hos de flesta svenskar. Men är det självklar att araber tillämpar kreditköp, och om de gör det, använder ett uttryck som "krita" för det? Att "ta något på krita" är ett väldigt svenskt uttryck som syftar tillbaka till tiden då man på en tavla antecknade köpares skulder med en krita. Därav min teori om att "krita" i det här fallet skulle kunna vara slang för att kritisera någon/något. Lättkränkta människor nämligen.
Citera
2017-01-17, 13:15
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Det var samma bild som tidigare blivit länkad i tråden, en bild med massa ungdomar som sitter på en trapp(?) och bland dessa fanns en maskerad individ och h*n var inringad och utpekad som skytt enligt någon där på Instagram...
Citat:
Hade en föraning att det skulle bli privat här är ss

http://imgur.com/a/stMJj
..där var den ja! Helt plötsligt blev mitt inlägg helt.. onödigt men iaf.
Citera
2017-01-17, 13:17
Medlem
Snarare kommentarerna som är intressanta i det hela.
Citera
2017-01-17, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Från FB-sidan:

Krav, krav och krav men var är deras skyldigheter? Jag tycker hela Rosengård ska googla: rannsaka!
Citera
2017-01-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Jo, det är ju ett välkänt begrepp hos de flesta svenskar. Men är det självklar att araber tillämpar kreditköp, och om de gör det, använder ett uttryck som "krita" för det? Att "ta något på krita" är ett väldigt svenskt uttryck som syftar tillbaka till tiden då man på en tavla antecknade köpares skulder med en krita. Därav min teori om att "krita" i det här fallet skulle kunna vara slang för att kritisera någon/något. Lättkränkta människor nämligen.
Det används i bred utsträckning i svenska förorter, både själva ordet och kreditköp. Inte ovanligt att folk kritar droger för att sälja vidare.
Citera
2017-01-17, 13:21
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Precis den bilden som postades typ 100 sidor tillbaka här. Det där är bara ett rykte som gått pga att killen ser underlig ut. Ingen vet vem det är, eller om det är mördaren, det vågar jag påstå.

Det gäller att sålla ordentligt kring vilken info man tar till sig kring detta fall, knappast tal om några snillen som spekulerar.
Tack för att du förtydligar, har varit bortrest så är inte insatt i hela tråden. Men menar du att några härifrån bara började spekulera vad det var för skum kille på denna bild och det var så det började? Jag ska leta efter när den bilden förekommer här först men om du vet exakt vart den förekommer först är jag tacksam om du länkar det.
Citera
2017-01-17, 13:22
Medlem
Under vintern var det en rad rån och andra brott mot företag och privatpersoner.
Då satt en 16 åring häktad, inte lite komiskt att någon påstod att han blivit skjuten i öra och öga som ett tecken på galning?
Samt i dem flesta rånen fanns det en neger med, likt han på bilden från Instagram.
Citera
2017-01-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Uppenbart läser ju den där nedknarkade langaren flashbacktråden iaf.

Vore intressant att veta om de som kommenterade i tråden på insta var Ahmeds kompisar, det känns/verkar ju så och är så fallet kan påståendet att Ahmed inte rörde sig i kriminella kretsar strykas direkt. Åtminstone instagramkontoinnehavaren är ju med all tydlighet grovt kriminell (knark på bild, stöldgods/märkeskläde, knivar i mängder, tjocka sedelbuntar, osv).
Citera
2017-01-17, 13:25
Medlem
5549s avatar
Citat:
Tack för att du förtydligar, har varit bortrest så är inte insatt i hela tråden. Men menar du att några härifrån bara började spekulera vad det var för skum kille på denna bild och det var så det började? Jag ska leta efter när den bilden förekommer här först men om du vet exakt vart den förekommer först är jag tacksam om du länkar det.
Den 14/1 dök bilden upp i tråden. Jag kan nästa garantera att bilden är irrelevant, och att det här med att detta vore GM bara är ett rykte som småkidsen i området spekulerar i helt utan belägg.

(FB) 16-årige Ahmed Obaid ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in