2017-01-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Albansk gangsterfamilj i Malmö och Landskrona.

Mfalangen finns också. Men inte L.
Citera
2017-01-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Om han har kritat kan det kanske vara dyra kläder eller liknande. Det har ju tidigare diskuterats om att hans jacka skulle vara värd 14k. Det är sjukt att någon skulle mördas över en jacka, men samtidigt är det så pass lätt att "komma undan" i Sverige att konsekvensrisken är låg.

Jag tror det här med dyra kläder (piratkopior) kan vara en ledtråd.
Tandläkaren som blev skjuten handlade ju också med "märkeskläder".
Samband? Slump?
Citera
2017-01-17, 12:42
Avslutad
Knepiga föräldrar som inte vill prata med polisen, men gärna snackar med media.
Citera
2017-01-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joyxer90
"Bli ett vakert lik" är väll ändå inte med i "ramsan" eller vad man ska kalla det.

Men den här snubben som skulle "mata er med automatkarbin" kan väl åka i fängelse?

Hoppas skjutandet får ett slut
,,,,and leave a good looking corp
james dean
Citera
2017-01-17, 12:47
Medlem
it-takes-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Vad betyder "krita på saker" är det knark köpt på krita vi har att göra med alltså?
"Han gola inte men han krita på saker".... tolkar jag som att han kritiserade saker. Kan räcka för att någon ska vilja plocka bort en i nya Malmö.
Citera
2017-01-17, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
https://www.instagram.com/vasterortssoliders/
En sann pensionsräddare!

Kan det vara så, att BO sa attt han skulle åka till gymmet. Men egentligen skulle träffa GM för en obetald skud och där sagt att han inte kunde betala. Sinnet rinner över på GM, som vet var BO kliver av bussen och därefter med bil, åker med en kompis o skjuter BO?
Senast redigerad av Ali3nPredator 2017-01-17 kl. 13:07.
Citera
2017-01-17, 12:48
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Man skriver bl.a. på Facebook.

Inga ungdomar bör gå till skolan förrän Malmö stad har gett ett svar på hur de ska lösa detta problem. Stanna hemma från skolan ett par veckor så kommer detta vara riksnyheter eller tom internationellt inom kort.
Då får myndigheterna kontra med; Inga bidrag utbetalas fören ni börjar samarbeta med polisen.

...så blir det nog inte denna "strejk" så långlivat?
Citera
2017-01-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Om han har kritat kan det kanske vara dyra kläder eller liknande. Det har ju tidigare diskuterats om att hans jacka skulle vara värd 14k. Det är sjukt att någon skulle mördas över en jacka, men samtidigt är det så pass lätt att "komma undan" i Sverige att konsekvensrisken är låg.

Handel med kopior kanske också ofta är förknippad med handel med droger och stöldgods, tänker på det länkade instagramkontot som exempel, där kontoinbehavaren uppenbart både knarkar och säljer saker.

Att göra sig ovän med knarkare är det drygaste som finns, de är både långsinta och tjatiga och blir till slut hotfulla, är min erfarenhet. Och det kan gälla skitsaker, för i knarkares sinne så uppförstoras allt, säkert pga drogerna. Ahmed kan mycket väl dött pga en jacka köpt på krita. Bilden på honom var väl i åsyfte att statuera exempel på hur det går om man "blåser" folk.
Citera
2017-01-17, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3nPredator
Kan det vara så, att BO sa attt han skulle åka till gymmet. Men igentligen skulle träffa GM för en obetald skud och där sagt att han inte kunde betala. Sinnet rinner över på GM, som vet var BO kliver av bussen och därefter åker med en kompis o skjuter BO?

Nej.
Citera
2017-01-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
"Han gola inte men han krita på saker".... tolkar jag som att han kritiserade saker. Kan räcka för att någon ska vilja plocka bort en i nya Malmö.
Att krita något är när man betalat på kredit.
Citera
2017-01-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Omar Saed, hur är han bekant med Ahmed, vet du det?
Och hur gick HÄFÖ? När var den? Släppt?

Det är ju det jag försökt få reda på, om de ens var bekanta.
Dessutom stavas hans namn Said, inte Saed, bara så vi inte pratar om två olika personer.

Jag vet inte hur HÄFÖ gick, men han är släppt.
Citera
2017-01-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Mustafa Omar "kineskrögarmordet" Saeed?

Nej.
Den Omar som varit på HÄFÖ är född -01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto