2017-01-17, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
K*vin Sae*d * = E

Släkt/familj till Omar som var på HÄFÖ?
Citera
2017-01-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Där är ett par intressanta kommentarer. Dels själva kontoinnehavarens kommentar om att han "golat och klippts", men också kommentaren längre ner som säger att "Han gola inte han krita på olika saker men även om han bara kritat så behöver han inte dö.".

Dessutom slås jag av hur folk håller käften. Hade mitt barn blivit mördat hade jag fan sett till berätta allt jag vet. Man får känslan av att alla mer eller mindre vet vad som hänt, men ingen vill/vågar säga sanningen.

Vad betyder "krita på saker" är det knark köpt på krita vi har att göra med alltså?
Citera
2017-01-17, 12:11
Medlem
Citat:
"Han gola inte han krita på olika saker men även om han bara kritat så behöver han inte dö."

Om kontot och posterna på Insta inte trollar så är det ju onekligen intressant. Vad köpte lille Ahmed på krita? Jackor? Knark?
Citera
2017-01-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Vad betyder "krita på saker" är det knark köpt på krita vi har att göra med alltså?

Om han har kritat kan det kanske vara dyra kläder eller liknande. Det har ju tidigare diskuterats om att hans jacka skulle vara värd 14k. Det är sjukt att någon skulle mördas över en jacka, men samtidigt är det så pass lätt att "komma undan" i Sverige att konsekvensrisken är låg.
Citera
2017-01-17, 12:12
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
I mitt gamla Stockholm så innebar "ta på krita" att erhålla något mot en senarelagd betalning.
Men det har kanske fått en annan betydelse med senare år?
Citera
2017-01-17, 12:14
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maliq
Är det ingen som reagerat på att det är V*lmir Kup* som tog bilden? Det tycker jag är högintressant.
Vilken bild menar du egentligen?

Om du menar bilden på den mördade Ahmed, hur vet du att det var just V*lmir Kup* som tog bilden?
Senast redigerad av Sorcar 2017-01-17 kl. 12:31.
Citera
2017-01-17, 12:15
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Där är ett par intressanta kommentarer. Dels själva kontoinnehavarens kommentar om att han "golat och klippts", men också kommentaren längre ner som säger att "Han gola inte han krita på olika saker men även om han bara kritat så behöver han inte dö.".

Dessutom slås jag av hur folk håller käften. Hade mitt barn blivit mördat hade jag fan sett till berätta allt jag vet. Man får känslan av att alla mer eller mindre vet vad som hänt, men ingen vill/vågar säga sanningen.

Hela kontot vibrerar av en parallellkultur som lagstiftaren med enorm ignorans lagt grunden för, men det är ju en annan debatt.

Sant, dina kommentarer är bra och viktiga. Med tanke på vad media har förmedlat så får man t.o.m. känslan av (kan vara obefogad?) att även den mördade grabbens familj vet vad som ligger bakom eller åtminstone vilka?
Citera
2017-01-17, 12:18
Medlem
Man får dock ha i åtanke att medias kvalité på rapportering ofta är väldigt låg så här initialt. Det är viktigare att få läsare än att sprida sanning.
Citera
2017-01-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Om kontot och posterna på Insta inte trollar så är det ju onekligen intressant. Vad köpte lille Ahmed på krita? Jackor? Knark?

Ja, på det kontot fanns ju stöldgods av alla de slag, knark, klockor, knivar, kläder...kanske lite gott och blandat. Obduktionsrapporten visar vad som fanns i blodet iaf.
Citera
2017-01-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Lev hårt, dö ung, bli ett vackert lik, är en känd slogan.
Pojken uppfyllde väl bara det andra villkoret.
"Bli ett vakert lik" är väll ändå inte med i "ramsan" eller vad man ska kalla det.

Men den här snubben som skulle "mata er med automatkarbin" kan väl åka i fängelse?

Hoppas skjutandet får ett slut
Citera
2017-01-17, 12:24
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Jag antar att det är ett kaosblattenamn som betyder något om man är kaosblatte eller mordutredare, men varifrån får du att det är han som har tagit bilden?
Albansk gangsterfamilj i Malmö och Landskrona.
Citera
2017-01-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joyxer90
"Bli ett vakert lik" är väll ändå inte med i "ramsan" eller vad man ska kalla det.

Men den här snubben som skulle "mata er med automatkarbin" kan väl åka i fängelse?

Hoppas skjutandet får ett slut

Du har helt rätt. Jag har gjort en innovation/förbättring. Bra, va ! Använd den
gärna själv !

Kanin, kanin, kaniinteslutaskjuta eller hur vad det nu Hasse och Tage sade ?

"Skrämmande att unga inte känner till Hasse och Tage" är annars rubriken på
en större insändare i dagens Metro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in