2017-01-17, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Enligt mig är det är det hetaste spåret hittills!

Ahmeds exflickväns pappa har 22 avsnitt i brottsregistret; med flertalet fall av grova våldsbrott.

Skriv vad för brott här då! copypasta så alla kan se
Citera
2017-01-17, 02:39
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Nej, detta har jag och ett par andra redan skrivit om ovan i tråden!
Detta handlar om tjejen B*r**s pappa.

Någon som har koll på hennes nationalitet eller kanske ännu viktigare, shia/sunni?
Någon info om hennes nya gangster till pojkvän måste väl också finnas, eller är detta mest en trådsanning?
Citera
2017-01-17, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heavengo
Vi har en 16 årig pojke som har blivit mördad.
Nivån och hatet förbrylla mg.
Han kan / inte varit med om något kriminellt.
Han har kanske dejtat fel tjej.
Han har kanske / inte köpt en jacka olagligt.
Skit i det är inget som kostar ett liv.
Ni som vet berätta till polisen.
Och sluta med repriser i tråden.

Ingen vet vad han har gjort. Helt rätt. Vi har dock ganska många bilder och berättelser, en ung viril man. Ser inte nedgången ut för fem öre. Så det köper jag inte.

Ingen som helst anhållen av polis?
En vecka snart, med tiden minskar chansen avsevärt att haffa the killer.

Let's face it. wont happen
Citera
2017-01-17, 04:08
Medlem
Baraas pappa, Hayder Zubaidi verkar lida av någonting med tanke på hans aggressivitet.

Det är ju faktiskt ett tänkbar riktning att titta på om Ahmed inte visat "respekt" mot Baraa.
Citera
2017-01-17, 05:13
Medlem
Man får många tankar när man följer denna tråd, det står väl ganska självklart för oss alla att grabben ej var helt grön, ok han läste natur med usla betyg!!!!!!!
MEN nu har jag aldrig varit i Rosengård men var alla invandrare vid hållplatsen så även buss chafören, någon borde väl våga träda och har sett något.
Citera
2017-01-17, 05:34
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavengo
Vi har en 16 årig pojke som har blivit mördad.
Nivån och hatet förbrylla mg.
Han kan / inte varit med om något kriminellt.
Han har kanske dejtat fel tjej.
Han har kanske / inte köpt en jacka olagligt.
Skit i det är inget som kostar ett liv.
Ni som vet berätta till polisen.
Och sluta med repriser i tråden.

Inte ens hans anhöriga vill ha med polisen att göra. Så varför ska vittnena bry sig?

Citat:
Men det är inte det enda problemet i utredningen. Polisen har svårt att komma i kontakt med en del av anhöriga till Ahmed.
Polisen har visserligen befogenhet att använda tvångsmedel för att prata med vittnen. Men enligt JB Cederholm är det inte lämpligt i det här fallet.
– Vi märker att människor, nära och kära till och med, av olika anledningar hellre tydligen pratar med media än med oss. Och det är inte en bra situation.
– Folk är intervjuade i media, men har inte tid att komma till polisen.

http://www.expressen.se/kvallsposten/polisens-nya-teori-mordaren-fick-hjalp/
Citera
2017-01-17, 05:36
Medlem
Många aspekter i den här tråden. Jag läste också expressens artikel där killen som tog bilden berättar sin story. Jag har inte sett bilden så har ingen aning om det ens var möjligt att göra hjärt- och lungräddning, men med tanke på att han var skjuten i ansiktet så måste den här 23-åringen blivit rejält nedblodad.

Artikeln nämner inget om ifall 23-åringen lämnade platsen, men det låter som så eftersom han pratar om att han SENARE lämnade offrets mobil och bilden som han tog hann läggas på sociala media, vilket antyder att 23-åringen lämnade platsen innan polis/ambulans kom. Det har vi diskuterat tidigare i tråden och jag har också reagerat på att man bara lämnar platsen sådär.

Det nya i artikeln som jag tar fasta på är

"Jag såg killen ligga på sidan och blodet flöt ut från huvudet. Men jag upplevde det som att alla bara stod och tittade på."

Alla står bara och tittar på. 23-åringen hade hört skotten och ganska snabbt sprungit till platsen. Detta antyder att det finns gott om vittnen till händelsen.
Citera
2017-01-17, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Baraas pappa, Hayder Zubaidi verkar lida av någonting med tanke på hans aggressivitet.

Det är ju faktiskt ett tänkbar riktning att titta på om Ahmed inte visat "respekt" mot Baraa.

Någon som vet om pappan jobbar på Köpenhamns flygplats?

Finns en Haidar Al Zubaidi i Malmö enligt Facebook
Citera
2017-01-17, 05:55
Medlem
Av alla rykten och lösa antaganden som finns i tråden just nu. Så finner jag ryktet om ex-flickvännens nya kriminella pojkvän, som det mest intressanta spåret att följa upp. Då det ryktas att BO, pratat illa om henne. Sen är det en självklarhet, att polisen noga följer och läser den här tråden, minutiös.
Senast redigerad av Ali3nPredator 2017-01-17 kl. 06:04.
Citera
2017-01-17, 06:00
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Det blir alltså ännu en demonstration imorgon.

Källa

Jävla dubbelmoral, nu demonstreras det, men där är fan inga demonstrationer när bilar brinner och blåljuspersonal stenas, how come?

Och enligt vad källan skriver så räknas inte en bror eller kusin som en släkting!?!?!?!
Senast redigerad av veritatem 2017-01-17 kl. 06:04.
Citera
2017-01-17, 06:05
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Jävla dubbelmoral, nu demonstreras det, men där är fan inga demonstrationer när bilar brinner och blåljuspersonal stenas, how come?

Undrar varför man kallar FB-sidan för "vila i fred" och inte i frid.

https://www.facebook.com/search/top/?q=Vila%20ifred%20Ahmed%20Obaid&init=mag_glass&tas =0.1641765645425899&search_first_focus=14846295925 51

Vila i fred - då skulle jag tänka att det fanns en risk att någon skulle gräva upp hans kvarlevor.
Citera
2017-01-17, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Undrar varför man kallar FB-sidan för "vila i fred" och inte i frid.

https://www.facebook.com/search/top/?q=Vila%20ifred%20Ahmed%20Obaid&init=mag_glass&tas =0.1641765645425899&search_first_focus=14846295925 51

Vila i fred - då skulle jag tänka att det fanns en risk att någon skulle gräva upp hans kvarlevor.

Svenskan är väl för att hedra Ahmeds kassa betyg i Svenska

Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Det blir alltså ännu en demonstration imorgon.

Källa

Hur länge ska de hålla på? En vecka? En månad? Ett år?

"Det är viktigt att alla kommer" skriver de. Kom ihåg det nu! Allah ska med!
Senast redigerad av Ollebollesolle 2017-01-17 kl. 06:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in