2017-01-17, 00:18
Medlem
svallerbyttans avatar
Någon som följt hela tråden som skulle kunna skriva en sammanfattning?
Citera
2017-01-17, 00:28
Medlem
Sorcars avatar
En tanke:
Hur fick Kvällsposten tag på 23-åringen som tog bilden på den döde Ahmed?
Luskade dom fram honom själv, och vem hjälpte dom med detta?

Eller var det kanske som så att dom fick ett mail/sms/telefonsamtal etc. med ett erbjudande, att mot betalning (jodå, tidningar, och särskilt kvällspressen pröjsar, ibland hyfsat) få ett riktigt scoop.
Från fotografen himself månntro?

Extra försäljningssiffror och extra klick att redovisa för sina annonsörer väger tungt för våra kvällspestare.

Vad vet jag, jag bara spekulerar.

En annan sak:
Det tycks vara en del syftningsfelstänk i tråden.
KvP skriver:
Citat:
...I ett senare skede fick 23-åringen hjälp att ta sig till en adress där han kunde tvätta av sig.
Det ska ha varit där någon fått se och - utan att 23-åringen observerat det - fotograferat av bilden i mobiltelefonen.
Hur den sedan spridits på nätet är okänt.
– Jag vet att ingen av mina vänner gjort det i alla fall, säger 23-åringen...
Det fetade (gjort av mig) gäller förstås att han säger att han inte vet vem av hans vänner som fotograferat av hans telefon.
Jag såg i några trådar att några hade trott att det gällde inblandning i själva mordet
Citera
2017-01-17, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Föärutsatt att posten om hans betyg är sann. Är man skötsam om man har lägsta betyget i vartannat skolämne? Då är man antingen svagbegåvad eller inget vidare som individ.

Betyget är korrekt och stämmer till 100%, efter kontroll med skolan.
Citera
2017-01-17, 00:53
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Telefonen kan ha varit i vägen när 23-åringen gjorde HLR. Detta förutsatt att BO hade mobilen i ”bröstfickan” på jackan. Hur som så va det väl bara den grabben som aktivt försökte rädda livet på BO?
Tror du fortfarande på allvar att han försökte göra HLR på lillkillen?
Fanskapet/avskummet tog sina kladdiga fingrar och gick igenom hans fickor för värdesaker sedan tog han en bild och drog innan polisen kom. Hur svårt är det att förstå?
Min första tanke var att polisen hittade honom genom Ahmeds telefon men nu tror jag att det är så enkelt som att vittnen såg honom som en patetisk liten tjuv och omedelbart identifierade honom.
Då han nu misstänks för stöld så försöker han påstå att han gjorde HLR när han rotade igenom fickorna
Citera
2017-01-17, 00:54
Avslutad
Angående fotografen som tog telefonen... Många verkar inne på teorin om att det egentligen var en stöld. Tänk om han behövde information från mobilen? Eller raderat en konversation? När detta sedan var klart kunde polisen få telefonen, förutsatt att de inte gör en "polisåterskapning" av mobilen. Vet dock inte hur ofta polisen gör det.

Förutsätter ju även att mobilen saknar låskod. Äh, känns rätt långsökt ändå...
Citera
2017-01-17, 00:57
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
https://www.youtube.com/watch?v=lOoP8yc_IE0&feature=share kan någon vara vänlig och översätta vad Ali Baba mumlar om ?
Vem var det och vad har det med tråden att göra?
Citera
2017-01-17, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Precis som flera andra redan sagt är slutbetygen från nian ganska irrelevanta. Minns inte ens vilket år jag själv gick ut, runt 80-81 borde det vara, och mina betyg från nian var verkligen inget att hänga i julgran. Och jag är smart. Verkligt smart. Det säger liksom ingenting om grabben och vem han hade kunnat bli om han fått chansen.

Du står otroligt dåligt rsutad för gymnasiestudier på naturprogrammet med knappt E i snitt från 9:an. Det finns en stor korrelation mellan svaga betyg i grundskolan och hur det går med senare studier.
Även om det givetvis alltid finns undantag. Men för majoriteten är det så.

Ta exemplet med matematiken. Killen hade E i detta, vilket är lägsta betyget! I 9:an dessutom.
HUR tror du att han skulle klarat högsta mattekurserna på natur (Matte 4/5) när han knappt lärt sig de fyra räknesätten i 9:an? Och Kemi. Och Fysik.

Sannolikheten att han hade klarat av naturporgrammet med toppbetyg (som krävs till läkarantagning) är minimal.
Citera
2017-01-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pauleisen
på SVT nu även nysvensk kvinna som undrar varför detta mördande endast drabbar invandrare....

Hon kan ju istället fråga sig varför det i 99% av fallen alltid är invandrare som mördar invandrarna
Citera
2017-01-17, 01:04
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elephant09
Det är så mycket avskum i denna tråden att det är lätt att tappa fattningen. En sextonåring är mördad och en del gör sitt yttersta för att försöka hitta någonting på honom, för att klassa honom som kriminell. För i denna världsbild är ALLA ifrån andra länder kriminella. När det inte ger någonting, så hittar personer på att han varit med och knivrånat/knivhotat en person vilket inte heller stämmer. Flashbackmobben letar vidare och hittar betygen, vilket anses bevisa att han inte kunde/ville bli läkare vilket har florerat att hans dröm var.

Kontentan är alltså ett rättfärdigande av ett mord på detta stackars barn, för att han inte pluggat tillräckligt bra?
Tror inte någon försöker rättfärdiga detta mord. Det tror jag inte heller du tror. Däremot försöker ju folk hitta förklaringar till varför mordet har skett - hitta ett motiv helt enkelt. Precis som under alla andra mordfall. Det är ju det första man frågar sig inklusive spaningsledning och helt riktigt så.

Jaså har det visat sig att han struntade i skolan? För dum såg han ju inte ut, utan istället levnadsglad. Då kan ju snacket om att bli läkare vara en täckmantel inför familjen som enligt vad jag kunde se av en del foton verkade kunna ställa krav. Just att han hade frågat om lov att gymma fast han hade prov indikerar på att en mask gentemot familjen hölls uppe. Ja detta med glädjen över miniräknaren likaså.

Killen verkar ha varit en som ville ligga på topp utan möda och det ser ut som om det var just det som fällde honom. Jag klandrar honom inte för det och jag vet heller inte vad som hänt. Ej heller hur o varför.
Citera
2017-01-17, 01:17
Medlem
Det blir alltså ännu en demonstration imorgon.

Källa
Citera
2017-01-17, 01:19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Hon kan ju istället fråga sig varför det i 99% av fallen alltid är invandrare som mördar invandrarna

Och var dessa mord sker...
Citera
2017-01-17, 01:21
Medlem
eireanns avatar
[quote=Din farsas tand|59624123]Varför kom GM tillbaka och sköt honom igen? Jo - för att BO kände skytten och hade säkert ropat ngt till GM då han låg på marken. GM vänder då tillbaka för att tysta ahmed som vittne."

Jag tvivlar starkt på din teori då Ahmed inte verkar ha några kopplingar till kriminella gäng.
Jag hoppas att det gick väldigt fort men de sista sekunderna måste han ha haft en otrolig dödsångest.
Sköt de honom i benen och buken så att han föll ihop och sedan sköt honom i ögat eller var det 5-6 skott på raken?

Kan det ha varit en gänginitiation där de tvingade någon att skjuta mot random person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in