2017-01-16, 23:03
Medlem
Blankts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Jag knarkar inte men tack för omtanken. F.ö är ju uppenbarligen någon som är intresserad av vad mina låtsaskompisar åstadkommit eftersom de ifrågasätter allt jag sagt. Man ska inte bete sig som en expert när man är ute och cyklar.

Fan va du ska hålla på att tjata med alla. Överallt är du och trollar, lägg ner

Jag förstår inte varför expressen ger plats åt en psykisk störd människa som tar foto på ett dött barn för att "bearbeta"
Citera
2017-01-16, 23:09
Medlem
LeeVans avatar
.

Angående insamlingen.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154427172510326&set=gm.1456246559 36816&type=3&theater
Citera
2017-01-16, 23:10
Medlem
inkognytos avatar
Verkar vara mycket som skrivs OT i denna långa tråden. Det som intresserar i alla fall mig och jag hoppas de flesta av er andra som läser här är väl att på något sätt hjälpa vår polis att sätta fast en mördare. Här är några frågor som jag inte har hittat några bra svar på och det är svårt att leta i en sådan här rörig tråd där de mest ovidkommande saker kan diskuteras i det oändliga:
Vet polisen vem som tog fotot på den döde Ahmed?
Går det att spåra en bild till den mobiltelefon vars kamera tagit den?
Har polisens Ahmeds mobil i förvar?
Lyckas inte polisen lösa detta inom kort så kommer dessa simpla mördarsvin att fortsätta med fler och fler av dessa meningslösa våldsdåd här i Malmö. Tror att många av dem som vet eller anar vem som ligger bakom detta lever i skräck just nu.
Citera
2017-01-16, 23:10
Medlem
Det är så mycket avskum i denna tråden att det är lätt att tappa fattningen. En sextonåring är mördad och en del gör sitt yttersta för att försöka hitta någonting på honom, för att klassa honom som kriminell. För i denna världsbild är ALLA ifrån andra länder kriminella. När det inte ger någonting, så hittar personer på att han varit med och knivrånat/knivhotat en person vilket inte heller stämmer. Flashbackmobben letar vidare och hittar betygen, vilket anses bevisa att han inte kunde/ville bli läkare vilket har florerat att hans dröm var.

Kontentan är alltså ett rättfärdigande av ett mord på detta stackars barn, för att han inte pluggat tillräckligt bra?
Citera
2017-01-16, 23:15
Medlem
Snigelfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Man kan inte helt avfärda möjligheten att det kan vara hatbrott, men man får verkligen hoppas att inte en Sune Mangs-wannabe går fri på Malmös gator. 90% att gm finns i närmiljön.

Kikar man på hur Mangs och Ausonius fungerat så har de skjutit från avstånd där de inte kan bli sedda.
Dessutom är det "lättare" att döda någon på avstånd än att som i detta fallet stå nära och skjuta mot ansiktet. Det är en handling som kräver sitt avtrubbade psyke...
Citera
2017-01-16, 23:17
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Ett avgasrör som lossnat under bilen(?) Tror inte heller att detta hade med bo familj att göra, då detta skedde innan (2007?) de flyttat till rosengård(?).

Har följt tråden sen start, och att BO var kriminell har jag inte sett några som helst tydliga indikationer på, mest löst struntprat och rena spekulationer av mobben här på fb. I andra mordfall så brukar det ganska fort komma uppgifter om sådana saker, som flera kan bekräfta, men här har det mest vart teorier på teorier om detta som nått sjukt verklighetsfrånvridna proportioner i typ 1500 inlägg..
Sorry men hur skulle det förklara något? Låter som du skapat ditt konto för ren desinformation/propaganda.
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2017-01-16, 23:17
Moderator
Inlägg som inte hör till ämnet raderade. Här diskuterar vi det aktuella brottet och detaljer kring det. Gör ni inte det får ni en varning och blir ganska snart avstängda. // Mod

OBS! Aktuell länk till ofta efterfrågad omtalad bild på brottsoffret: (FB) 16-årige Ahmed Obaid ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2017-01-16 kl. 23:21.
2017-01-16, 23:20
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Verkar vara mycket som skrivs OT i denna långa tråden. Det som intresserar i alla fall mig och jag hoppas de flesta av er andra som läser här är väl att på något sätt hjälpa vår polis att sätta fast en mördare. Här är några frågor som jag inte har hittat några bra svar på och det är svårt att leta i en sådan här rörig tråd där de mest ovidkommande saker kan diskuteras i det oändliga:
Vet polisen vem som tog fotot på den döde Ahmed?
Har polisens Ahmeds mobil i förvar?

Lyckas inte polisen lösa detta inom kort så kommer dessa simpla mördarsvin att fortsätta med fler och fler av dessa meningslösa våldsdåd här i Malmö. Tror att många av dem som vet eller anar vem som ligger bakom detta lever i skräck just nu.
  1. Vet polisen vem som tog fotot på den döde Ahmed? JA, tidningarna också
  2. Går det att spåra en bild till den mobiltelefon vars kamera tagit den? Säkert under vissa omständigheter.
  3. Har polisens Ahmeds mobil i förvar? Ja, samma kille som fotade Ahmed efter att han skjutits, tog även hans mobiltelefon. Polisen har den nu i sitt förvar.
Citera
2017-01-16, 23:22
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Sorry men hur skulle det förklara något? Låter som du skapat ditt konto för ren desinformation/propaganda.
Det handlade om en incident en annan rosengårdsfamilj trodde sig ha råkat ut för 2009
De trodde det var en bomb.
Ahmed's familj flyttade dit senare än 2011.
Citera
2017-01-16, 23:24
Medlem
Snigelfans avatar
Citat:

Man kan alltid se när och var bildfilen skapades på enheten och finns det inte några spår på att den kommit "utifrån" t.ex via mail, kan man ganska säkert dra slutsatsen att den skapats i telefonen -> genom kamera...
Citera
2017-01-16, 23:26
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe

Du som tog upp detta som exempel får ju såklart leta upp inläggen där det skrevs om, och länkades till tidningsartiklar. Säkert 150 sidor bakåt tror jag.

Varför menar du att jag skriver desinformation/propaganda? Har jag skrivit någonting som inte stämmer med vad som har framkommit här? Säg gärna till vad det gäller då så att jag får en chans att ta ställning till det.
Citera
2017-01-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Det där behöver nog polisen kolla upp!
Även jag tycker som du. Något är fel ang fotografen. Hans handlande kontra åldern stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in