2017-01-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Fast man hjälper faktiskt folk på plats, däremot är deras levnadsstandard extremt dåliga. Den hjälp man får är boenden i tält. Det orkar väl ingen bo i hur länge som helst?

Hur märks det att sjukvården inte fungerar? Åldringsvården är bättre nu än den har varit på många år. Hur kan du möjligtvis veta att det aldrig kommer att löna sig? Har du testat innan?

Nej men det finns knappt något lyckat exempel i historien på ett mångkulturellt land som har fungerat bra. Det är också därför som de flesta människor och länder är starkt emot det.
Inte ens de rika arabstaterna tar emot arabiska muslimska flyktingar. Japan tar inte emot några. Många Europeiska länder vägrar och USA är nära att stoppa flyktinginvandring. I Sverige håller projektet på att misslyckas och andra länder ser Sverige som ett avskräckande exempel.

Att det inte fungerar är ganska lätt att inse. Men för det första så bygger ett demokratiskt samhälle på ett så kallat samhällskontrakt. Det innebär att det finns en sorts överenskommelse mellan folket och makthavarna. Folket röstar och betalar skatt och politikerna bestämmer vad man skall göra med skattepengarna. Detta sätts ur spel när politikerna skänker bort en massa pengar till folk som inte har betalat skatt och inte har röstat. Varför skall svenska skattebetalare betala till människor från främmande länder som kommer hit för att leva på bidrag? Folk har betalat till sin pension och trygghet. Man förväntar sig inte att folk som inte har bidragit för fem öre skall vara med och dela på kakan.
Citera
2017-01-16, 23:58
Medlem
Jag är själv invandrare ( bor i England nu).
Men tycker faktiskt att Sverige bör ställa mycket höga krav på dem som vill stanna i Sverige.
Citera
2017-01-17, 00:01
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet.

Så du menar alltså att att för var 10-20 syrier som kommer hit finns ett rötägg? Inte omöjligt.

Du menar också att alla syrier som kommer hit annars skulle dött? Låter helt osannolikt!
Syrien har 23 miljoner invånare, ca 150.000 har dött i krig. dvs 1/153.
Av ca 100.000 syrier som kommit till Sverige, skulle då ca 650 dött och 99350 ändå klarat sig.

Kostnaden för varje räddat liv blir enorm!
Låt säga att kostnaden för var flykting som kommer hit slutar på 1 miljon kronor, då blir totalkostnaden 100 miljarder, och således blir priset för varje räddat människoliv 153 miljoner kronor.

Absolut ingen sjukvårdsinrättning i världen skulle lägga 153 mille för att rädda en människa, det är helt säkert!
Kan nämna att vägverket som är den myndighet som får spendera mest pengar för att rädda människoliv (genom att bygga om vägar) har en gräns på 20 miljoner per räddat liv.
Citera
2017-01-17, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
-Vi hjälper väldigt få till en extremt hög kostnad genom att släppa in dem här.

-Ca 80% av de som kommer är unga män. De rikaste och starkaste (utav de svaga om du fattar)

-En väldigt hög andel av de ovan nämnda har enbart kommit för att höja sin egen standard. De har egentligen inte "flytt" ifrån nånting.

-De allra flesta av de s k ensamkommande afghanerna levde i fred i Iran innan de kom hit.

-De beter sig som svin och föraktar oss!

Jag vet mycket väl att alla unga män från MENA inte är brottslingar och potentiella våldtäktsmän. Men de är alldeles för många!

Det är inte värt att rädda så pass få till kostnaden av att vi förgör vår egen väl fungerande nation. Pengarna och samhällsförfallet det kostar här i Sverige skulle göra 100 ggr mer nytta på plats och hjälpa många fler, av dem som verkligen behöver vår hjälp. Kvinnor, barn, sjuka etc.

Hade majoriteten av dem som kommit varit familjer så hade jag inte varit i närheten av de åsikter jag har idag!

Men det är där du har fel. Det kommer jättemycket familjer och det är verkligen ingen majoritet som kommer för att höja sin standard. Men jag och du är överrens om att det definitivt är ett problem som måste handskas med. Och som jag har förstått det som så tycker du att det är viktigare att bli av med de såkallade ''rötäggen'' än att rädda liv. Och jag respekterar din åsikt för det finns verkligen inte ett rätt svar på frågan, man måste hela tiden väga upp vad som är mest värt. Och jag måste bara rätta dig på en sak. Du nämnde att de hatar och föraktar oss. Du ska bara veta vilken extrem tacksamhet som finns i väldigt många flyktingar som har fått sina liv räddade. Och jag jobbade med ett par flyktinga runt 18 års åldern som började gråta av lycka enbart för att de hade fått interagera lite med svenskfödda barn. Enbart för att de inte skulle vara utstötta. Bemöt folk med respekt så kommer de göra detsamma. Tro mig de är människor precis som mig och dig. Du ska veta att flyktingar inte alls är så olika oss som man tror. Ett simpelt ''Hej'' kan göra en människas dag. Tänk på det!
Citera
2017-01-17, 00:04
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Jag är själv invandrare ( bor i England nu).
Men tycker faktiskt att Sverige bör ställa mycket höga krav på dem som vill stanna i Sverige.

Väl talat. Så gör man i Canada och Australien t ex och där fungerar det betydligt bättre.
Citera
2017-01-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej men det finns knappt något lyckat exempel i historien på ett mångkulturellt land som har fungerat bra. Det är också därför som de flesta människor och länder är starkt emot det.
Inte ens de rika arabstaterna tar emot arabiska muslimska flyktingar. Japan tar inte emot några. Många Europeiska länder vägrar och USA är nära att stoppa flyktinginvandring. I Sverige håller projektet på att misslyckas och andra länder ser Sverige som ett avskräckande exempel.

Att det inte fungerar är ganska lätt att inse. Men för det första så bygger ett demokratiskt samhälle på ett så kallat samhällskontrakt. Det innebär att det finns en sorts överenskommelse mellan folket och makthavarna. Folket röstar och betalar skatt och politikerna bestämmer vad man skall göra med skattepengarna. Detta sätts ur spel när politikerna skänker bort en massa pengar till folk som inte har betalat skatt och inte har röstat. Varför skall svenska skattebetalare betala till människor från främmande länder som kommer hit för att leva på bidrag? Folk har betalat till sin pension och trygghet. Man förväntar sig inte att folk som inte har bidragit för fem öre skall vara med och dela på kakan.

Fast integrationen sker inte på en dag. Låt det gå ett par år så kommer naturen ha sin gång. Ställ högre krav på arbetsförmedlingen istället för att ge folket ett chans. Rätta mig om du tycker att det inte är en bättre lösning än att låta människor dö.
Citera
2017-01-17, 00:08
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Fast integrationen sker inte på en dag. Låt det gå ett par år så kommer naturen ha sin gång. Ställ högre krav på arbetsförmedlingen istället för att ge folket ett chans. Rätta mig om du tycker att det inte är en bättre lösning än att låta människor dö.

Det har du rätt i då en stor del av de som kom under 90-talet inte har intergrerats ännu. Tid tar det, hur länge ska man vänta?
Citera
2017-01-17, 00:10
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Men det är där du har fel. Det kommer jättemycket familjer och det är verkligen ingen majoritet som kommer för att höja sin standard. Men jag och du är överrens om att det definitivt är ett problem som måste handskas med. Och som jag har förstått det som så tycker du att det är viktigare att bli av med de såkallade ''rötäggen'' än att rädda liv. Och jag respekterar din åsikt för det finns verkligen inte ett rätt svar på frågan, man måste hela tiden väga upp vad som är mest värt. Och jag måste bara rätta dig på en sak. Du nämnde att de hatar och föraktar oss. Du ska bara veta vilken extrem tacksamhet som finns i väldigt många flyktingar som har fått sina liv räddade. Och jag jobbade med ett par flyktinga runt 18 års åldern som började gråta av lycka enbart för att de hade fått interagera lite med svenskfödda barn. Enbart för att de inte skulle vara utstötta. Bemöt folk med respekt så kommer de göra detsamma. Tro mig de är människor precis som mig och dig. Du ska veta att flyktingar inte alls är så olika oss som man tror. Ett simpelt ''Hej'' kan göra en människas dag. Tänk på det!

Vad är de unga svenska flickors liv värda som förstördes 2016?

Många många lider av tafsandet, visslandet och de ständiga pikarna som haglar emot dem dagligen. För att inte tala om de våldtäkter som skedde.

Vad är liven värda på de som skjuts på gatorna i Malmö dagligen?
(Nu är förvisso alla blattar där, men jag förmodar att du bryr dig om dem!?)

Blir vi av med ett rötägg så är det värt att mota ut 1000 om du frågar mig!

Jag vet som sagt att det finns bra människor också som kommer. Känner en hel del med invandrarbakgrund sen länge. Men det räcker nu!
Citera
2017-01-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Så du menar alltså att att för var 10-20 syrier som kommer hit finns ett rötägg? Inte omöjligt.

Du menar också att alla syrier som kommer hit annars skulle dött? Låter helt osannolikt!
Syrien har 23 miljoner invånare, ca 150.000 har dött i krig. dvs 1/153.
Av ca 100.000 syrier som kommit till Sverige, skulle då ca 650 dött och 99350 ändå klarat sig.

Kostnaden för varje räddat liv blir enorm!
Låt säga att kostnaden för var flykting som kommer hit slutar på 1 miljon kronor, då blir totalkostnaden 100 miljarder, och således blir priset för varje räddat människoliv 153 miljoner kronor.

Absolut ingen sjukvårdsinrättning i världen skulle lägga 153 mille för att rädda en människa, det är helt säkert!
Kan nämna att vägverket som är den myndighet som får spendera mest pengar för att rädda människoliv (genom att bygga om vägar) har en gräns på 20 miljoner per räddat liv.

150.000 dog år 2013. För 4 år sedan. Uppdatera dina siffror lite.

Dina siffror över lag ser ganska galna ut faktiskt. Hur kan ett räddat människoliv kosta 153 miljoner kronor? och hur kan en flykting kosta drygt en trettondel av hela sveriges statsskuld?

Källa: http://www.statsskuld.com/
Citera
2017-01-17, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Du vågar inte svara på frågan angående din ålder eftersom jag har rätt! Du ÄR för ung, dum och barnslig för att argumentera med överhuvudtaget! Du har fel och de flesta normala svenskar håller inte med dig. Förhoppningsvis kanske du kan mogna till dig.

Om du är så vis som du påstås vara så är du inte särskilt mogen för din ålder!
Citera
2017-01-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Det har du rätt i då en stor del av de som kom under 90-talet inte har intergrerats ännu. Tid tar det, hur länge ska man vänta?

Det är bland annat på grund av miljonprogrammet. Där har inte invandrarna i sig misskött sig utan det är rättare sagt staten. Jag har en ganska intressant rapport som du kan läsa om du har tid för att se hur illa det egentligen bor i ett utanförskapsområde. Där bör staten göra större satsningar så att inte folk faller in i utanförskap.

Rapporten är ganska lång men väldigt intressant.
http://socialhallbarhet.se/wp-content/uploads/2015/01/Skillnader-i-livsvillkor-och-hälsa-2014-Huvudrapport1.pdf
Citera
2017-01-17, 00:15
Medlem
Citat:

Ja människor kommer att dö i vilket fall som helst. Sverige kan aldrig påverka detta i någon större utsträckning och varför skall vi själva ta på oss rollen att rädda hela världen när ingen annan hjälper till. Hade alla länder gjort lika mycket så hade det varit en annan sak. Men nu är udden riktad just mot oss och i viss mån Tyskland.

Detta med integration och naturen har sin gång är en av de största felräkningarna som många gör. Man inbillar sig kanske att detta är ungefär som när Européerna kom till Amerika, men det kan du glömma.

Människor från en helt annan kultur med en stark kulturell identitet som de flesta muslimer och romer har, är praktiskt taget omöjliga att integrera. De kommer att leva avskilda från resten av samhället för all framtid och det är också precis vad svenska myndigheter vill.

Själva målet är mångkultur så därför ger staten stöd till deras religionsutövning och hemspråksundervisning. Nu har man även börjat med TV-sändningar på arabiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in