2017-01-16, 17:34
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Ja, det gör vi, kort efter mordet publicerar någon bilden på Snapchat. Bilden delas sedan bland de unga i Malmö, varav nära och vänner till Ahmed tar screenshots och fortsätter dela bilden. Det förekommer bl.a. diskussioner på Facebook om vem eller vilka som har sett och delat bilden, även hot förekommer på Facebook.

"Jag kommer fylla er mun med en automatkarbin"

För övrigt en obehaglig person som hedrar den avlidne..

Vet vi förresten om familj/vänner/malmöiter har börjat bidra med information till polisen?
Såg att det hade framställts en lista med krav till Justitieministern..
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ytterligare-manifestation-till-ahmeds-minne

Tycker nog att de som ställer kraven till polis och politiker, också skall ställa krav på sig själva/människor i området/staden de bor i. Annars kan det lätt uppfattas som fräckt.
Citera
2017-01-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullkream
Nej menade att folk här jiddrar om hans jacka va fejk eller orginal,

Funderar mer på tid och plats, menar vill man inte torska så väljer man bättre tillfälle så jag menade

Antingen e det nåt helt galet han gjort mot någon

Eller så hade han nåt på sig som nån ville ha, folk har mördat för en röding va lite mer så jag tänkte

Men jag brukar oftast ha fel oxo 😂

Du tror inte att tid och plats har att göra med att polisen helt öppet gått ut i media och sagt att dom inte hinner utreda morden i Malmö? Att resurserna inte finns? när man till och med ger alla langarna grönt ljus att sälja knark helt öppet för man är tvungna att sätta knarkspan på att utreda mord då har det gått långt
Citera
2017-01-16, 17:38
Medlem
Fylla mun med automatkarbin😂😂shit vilken störd människa ,, han har garanterat fullt på bilen i grejor o har letat i fyra fem dagar ... utan huvuden du vet ..
Ahmed verkar ha fina människor som vänner , riktiga hedersmedborgare
Citera
2017-01-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullkream
Nej menade att folk här jiddrar om hans jacka va fejk eller orginal,

Funderar mer på tid och plats, menar vill man inte torska så väljer man bättre tillfälle så jag menade

Antingen e det nåt helt galet han gjort mot någon

Eller så hade han nåt på sig som nån ville ha, folk har mördat för en röding va lite mer så jag tänkte

Men jag brukar oftast ha fel oxo 😂

Gissar att det är en kombination av båda dessa svartade som är orsak till mordet.
Först skott i benen, muddring, sedan avrättning.
Narkotika och/eller vapen han hade på sig? Kan han ha snott det av någon på gymmet?
Citera
2017-01-16, 17:42
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Vad hjälper det att flytta dom till mindre samhällen? Det ligger i deras kultur, det finns svenskar som lever i exakt samma misär, landsbygder med exakt samma arbetslöshet. Hur många skjutningar inträffar där? Vi tar hit människor som levt i krig i flera hundra år och vi förväntar oss att deras beteende ska upphöra för dom får ett svenskt pass!! Man är gravt utvecklingsstörd om man inte förstår att massinvandringen är en omöjlig sak att lyckas med!
Har inte påstått att massinvandring fungerar.
Personligen anser jag att vi borde göra som Australien men det hjälper ju inte andra eller tredje generationens invandrare som fortfarande inte förstår hur Sverige fungerar och lär heller aldrig göra det om de enda svenskar de träffar på är polisen och soctanter.
Citera
2017-01-16, 17:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
All denna info ni lägger ut,granskar om en liten kille det tyder på låg intelligens och brist på sysselsättning. Avundsjukan över att hans betyg var bättre än dina är stor. Jävla svennebananer borde skämmas. Precis som Malmö har en lite grp kriminella är ni ett bevis på en liten grp WT

Det kanske inte är så konstigt om ett barnamord engagerar fler, och mer, än din vendetta med din granne? Dessutom så är det väl ingen som bett om ditt engagemang i tråden, om du nu har viktigare saker för dig.
Citera
2017-01-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Inte Sverige, Malmö.
Killen själv var ju väldigt religiös verkar det som. Han skulle inte tillåta sin syster att dejta, när han gifter sig så måste han fru bära slöja. Hans åsikter som muslim är vad jag avskyr, vem faan var han att bestämma det?
Islamismen ökar i Sverige och i invandrartäta områden så ser man redan förtryck överallt.
Länkar till hans islamistiska åsikter finns här i tråden om du undrar.
Som kvinna med två döttrar har jag all anledning att vara emot islamism.
Det är tragiskt att han blev mördad och jag mår dåligt när jag tänker på vilken dödsångest han måste haft efter att ha blivit skjuten i benen och sett mördaren komma mot honom, att du förmodar något annat får stå för dig.
Men så länge politikerna inte vågar vara ärliga så kommer inget att förändras i Malmö och det kommer att se allt värre ut.
Arbetslösa familjer med barn som börjar strula borde man tvångsflytta till mindre samhällen så att de får en chans att försöka bli en fungerande del av samhället.
Kvinnor måste tvingas gå på sfi så att de kan bli involverade i barnens skolgång.
Ahmed hade med all säkerhet levt idag om inte våra politiker tillåtit dessa utanförskapsområden att växa sig allt större.
Frågor på det?
Ok... Malmö, det är för all del något annan än Sverige. Har inget till övers för islamism och ogillar den kvinnosyn som tycks dominera i dessa mellanöstern-kulturer (även om kvinnorna är långt ifrån så hunsade som man kan tro). Men nej, inte heller Malmö håller på att "förvandlas till ett Kalifat", trots en mycket stor grupp muslimer. Den politiska och ekonomiska makten sitter trygg och säker hos det etablerade samhällets representanter och vanliga svenssons behöver sällan vara oroliga, de har jobb, rymliga hem, utbildning och trygghet. Rosengård och andra liknande områden är, just som du säger, utanförskaps-områden, och jag håller med om att detta är problematiskt. Men dessa utanförskapsområden håller inte på att ta över Malmö, Malmö i stort håller inte på att bli som Rosengård utan Rosengård och dess innevånare är snarare i en alltför hög grad isolerade från mainstream-samhället Malmö.

Och utanförskap skapar kriminalitet, nu som alltid. Ursäktar det inte individuellt men förklarar det kollektivt. Håller med och att mer klarspråk och större ärlighet från politiker skulle vara fint. Men de har lärt sig att sånt inte belönas, media är blodhundar och folk är en idiotisk jävla fårskock kollektivt.
Citera
2017-01-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Ja, det gör vi, kort efter mordet publicerar någon bilden på Snapchat. Bilden delas sedan bland de unga i Malmö, varav nära och vänner till Ahmed tar screenshots och fortsätter dela bilden. Det förekommer bl.a. diskussioner på Facebook om vem eller vilka som har sett och delat bilden, även hot förekommer på Facebook.

"Jag kommer fylla er mun med en automatkarbin"

Är inte det där olaga hot?
Citera
2017-01-16, 17:54
Medlem
bullkreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Du tror inte att tid och plats har att göra med att polisen helt öppet gått ut i media och sagt att dom inte hinner utreda morden i Malmö? Att resurserna inte finns? när man till och med ger alla langarna grönt ljus att sälja knark helt öppet för man är tvungna att sätta knarkspan på att utreda mord då har det gått långt
Vad än polisen säger så sitter det nog i bakhuvudet på dom flesta att vill man komma undan med saker så vill man ha minimalt med vittnen, så vad polisen har sagt tror jag inte är orsaken på tid och plats
Citera
2017-01-16, 17:56
Medlem
bullkreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Gissar att det är en kombination av båda dessa svartade som är orsak till mordet.
Först skott i benen, muddring, sedan avrättning.
Narkotika och/eller vapen han hade på sig? Kan han ha snott det av någon på gymmet?
Kan värkligen ha betydelse vad som hände på gymmet, frustation och snabba korkade beslut av gm
Citera
2017-01-16, 17:57
Medlem
Alla som har eller bor i Malmö/Rosengård vet att man blir inte mulad som oskyldig. Alla tecken med massa skott avtryckta samt i ansiktet tyder på extremt hat emot personen, annars blir man alltid mulad på andra vis.

Att alla målar han som en ängel är väl klart, man vill inte snacka skit om någon i närheten. Pappan vet garanterat mer en han talar och målar upp bilden som.

Kolla på hans umgängeskrets så ser man även vad dom sysslar med efter lite forskning, alla som väljer att gå rätt väg i livet blir oftast utstötta ur dom områdena och har inga "bröder" kvar samt familjen brukar få flytta där ifrån. så slutade det för alla jag känner där ifrån som valde att göra något av livet Iallafalll.

Man råkar heller inte skjuta fel kille med en sån här skjutning det känns rätt uppenbart enligt mig. Hela orten vet garanterat vem det är men alla väljer att hålla käften för sin egen och familjens frid. Alla som bott där eller bor vet hur det fungerar där... även polisen.
Citera
2017-01-16, 17:58
Medlem
halvblinds avatar
Enligt uppgift utfördes mordet i ett område i Malmö med en stor mängd somalier. Har kollat runt på bilder vid Mållgans besök och finner att en handfull kan härledas från det området. Ett par damer och några barn - inga unga somaliska män!!
Varför vågade de sig inte dit?
Senast redigerad av halvblind 2017-01-16 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in