Citat:
Ursprungligen postat av
eireann
Inte Sverige, Malmö.
Killen själv var ju väldigt religiös verkar det som. Han skulle inte tillåta sin syster att dejta, när han gifter sig så måste han fru bära slöja. Hans åsikter som muslim är vad jag avskyr, vem faan var han att bestämma det?
Islamismen ökar i Sverige och i invandrartäta områden så ser man redan förtryck överallt.
Länkar till hans islamistiska åsikter finns här i tråden om du undrar.
Som kvinna med två döttrar har jag all anledning att vara emot islamism.
Det är tragiskt att han blev mördad och jag mår dåligt när jag tänker på vilken dödsångest han måste haft efter att ha blivit skjuten i benen och sett mördaren komma mot honom, att du förmodar något annat får stå för dig.
Men så länge politikerna inte vågar vara ärliga så kommer inget att förändras i Malmö och det kommer att se allt värre ut.
Arbetslösa familjer med barn som börjar strula borde man tvångsflytta till mindre samhällen så att de får en chans att försöka bli en fungerande del av samhället.
Kvinnor måste tvingas gå på sfi så att de kan bli involverade i barnens skolgång.
Ahmed hade med all säkerhet levt idag om inte våra politiker tillåtit dessa utanförskapsområden att växa sig allt större.
Frågor på det?
Ok... Malmö, det är för all del något annan än Sverige. Har inget till övers för islamism och ogillar den kvinnosyn som tycks dominera i dessa mellanöstern-kulturer (även om kvinnorna är långt ifrån så hunsade som man kan tro). Men nej, inte heller Malmö håller på att "förvandlas till ett Kalifat", trots en mycket stor grupp muslimer. Den politiska och ekonomiska makten sitter trygg och säker hos det etablerade samhällets representanter och vanliga svenssons behöver sällan vara oroliga, de har jobb, rymliga hem, utbildning och trygghet. Rosengård och andra liknande områden är, just som du säger, utanförskaps-områden, och jag håller med om att detta är problematiskt. Men dessa utanförskapsområden håller inte på att ta över Malmö, Malmö i stort håller inte på att bli som Rosengård utan Rosengård och dess innevånare är snarare i en alltför hög grad isolerade från mainstream-samhället Malmö.
Och utanförskap skapar kriminalitet, nu som alltid. Ursäktar det inte individuellt men förklarar det kollektivt. Håller med och att mer klarspråk och större ärlighet från politiker skulle vara fint. Men de har lärt sig att sånt inte belönas, media är blodhundar och folk är en idiotisk jävla fårskock kollektivt.