2017-01-16, 16:17
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Samma när en invandrare blir mördad. Man kan inte ta in att det inte finns något på offret. Det går emot deras världsbild där alla invandrare som blir mördade är grovt kriminella. Så man börjar ifrågasätta offret, familjen och vännerna. Samma mönster där.

Tycker snarare att det är att visa nån bas-respekt för GM att söka ett rationellt motiv till mordet än att bara avfärda det med vanlig blatte-lättkränkthet och kusingiften att mörda helt random.

Du tror alltså på svag impulskontroll och inavel hos GM, som inte behöver något motiv?
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-01-16 kl. 16:20.
Citera
2017-01-16, 16:17
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Polisen hävdar att två bilder florerar bland ungdomarna, någon nämnde igår att en bild visar hela kroppen. Tror vi på det? Ingen aning.

Folk här i tråden har ju delat minst 2 olika bilder, från olika vinklar. Det finns helt säkert ännu fler bland barnen i Malmö.

(Jag kan ju tycka att det är bra perverst att folk går fram och fotar en sådan här sak och sen delar det på sociala medier. Hur sjukt beteende är inte det? Detsamma gäller ju han snubben som skrev en så jävla vidrig kommentar om den döde på killen minnessida, tillsammans med bilden på när han han ligger med skotthål i huvudet. Fy fan!)
Citera
2017-01-16, 16:18
Medlem
Föärutsatt att posten om hans betyg är sann. Är man skötsam om man har lägsta betyget i vartannat skolämne? Då är man antingen svagbegåvad eller inget vidare som individ.
Citera
2017-01-16, 16:19
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Hur vet du att han hade vapen och knark på sig? Det var en omvittnat skötsam kille som ville något med sitt liv.

Hur vet du det? Det verkar finnas många versioner om den mördade
Citera
2017-01-16, 16:20
Medlem
Citat:
När han steg av bussen hände det, bland folkmassan på busshållplatsen hände det ...
Källa
Vem var där? I media talar man om att Ahmed var ensam? Var han verkligen det?
Citera
2017-01-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Hur vet du att han hade vapen och knark på sig? Det var en omvittnat skötsam kille som ville något med sitt liv.

Det vet jag inte, men det är mycket troligt. Men jag vet att araber anser det vara rätt att ljuga om allt och alla om det gynnar dom själva.Ut med packet!
Citera
2017-01-16, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Föärutsatt att posten om hans betyg är sann. Är man skötsam om man har lägsta betyget i vartannat skolämne? Då är man antingen svagbegåvad eller inget vidare som individ.

Tror du betygen kan vara shoppade?
Citera
2017-01-16, 16:26
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Det var jag som först nämnde henne och frågade vem hon var. Om du läser mina tidigare inlägg kan du se ett flertal personer som kan vara inblandade.
Helt riktigt, Meraki, det var ju du som meddelade mig! Tack igen!

Jag ville bara ta upp ämnet/motivet igen, om nån annan kanske stött på något.
Citera
2017-01-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Folk här i tråden har ju delat minst 2 olika bilder, från olika vinklar. Det finns helt säkert ännu fler bland barnen i Malmö.
(Jag kan ju tycka att det är bra perverst att folk går fram och fotar en sådan här sak och sen delar det på sociala medier. Hur sjukt beteende är inte det? Detsamma gäller ju han snubben som skrev en så jävla vidrig kommentar om den döde på killen minnessida, tillsammans med bilden på när han han ligger med skotthål i huvudet. Fy fan!)
Nej, Flashback har bara sett en bild, någon har zoomat in och påstått att det är två bilder, vilket det ej var.

Jag håller fullkomligt med dig, det absurda är det faktum att Ahmeds nära och vänner med gott samvete spred bilden på Snapchat strax efter mordet. Varför? Påtryckningar från något håll? Ville man markera något?
Citera
2017-01-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
I Sverige pratar vi svenska och inget annat!!
De som kommer hit och inte lär sig språket ska inte få några bidrag och skickas hem så fort som möjligt!
Det är dags att ställa hårdare krav innan Malmö förvandlas till ett islamiskt kalifat.

Var Ahmed sunni eller shia?
Var han väldigt engagerad i sin moské?
IS är ju kända för att filma och fotografera sina offer för att sätta skräck i andra.
Sverige är ett sjukt land, vi tar emot en massa flyktingar som "flyr" krig men i själva verket tar med det hit. Majoriteten av dem struntar fullständigt i svenskar och det svenska samhället men så fort det går överstyr så ska dom starta en manifestation där de kräver att VI ska reda ut det.
Borde inte Morgan Johansson istället åka dit och kräva att de själva reder ut problemen som de har skapat?
Så korkat att jag inte ens vet var jag ska börja. På vilket sätt tror du att Sverige håller på att förvandlas till ett islamiskt kalifat? Nämn ett enda tecken på det!

F.ö. alla er här som tycks stå upp för svenska kulturen och avsky den "muslimska". Tycker ni att ni framstår som goda kulturmän när ni försöker smutskasta en mördad 16-årig pojke!? Jag är för all del stolt över att vara svensk men vissa här får mig att skämmas.
Senast redigerad av Malmosounds 2017-01-16 kl. 16:33.
Citera
2017-01-16, 16:29
Medlem
Citat:
Nej, Flashback har bara sett en bild, någon har zoomat in och påstått att det är två bilder, vilket det ej var.

Jag håller fullkomligt med dig, det absurda är det faktum att Ahmeds nära och vänner med gott samvete spred bilden på Snapchat strax efter mordet. Varför? Påtryckningar från något håll? Ville man markera något?

Lite i stil med vad IS gör, dokumenterar och sprider vidare detta vansinne?
Citera
2017-01-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud

Precis som flera andra redan sagt är slutbetygen från nian ganska irrelevanta. Minns inte ens vilket år jag själv gick ut, runt 80-81 borde det vara, och mina betyg från nian var verkligen inget att hänga i julgran. Och jag är smart. Verkligt smart. Det säger liksom ingenting om grabben och vem han hade kunnat bli om han fått chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in