2017-01-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ok. Samma uppfattning som i Lotta-tråden alltså.
Media målar upp en felaktig bild av offret, därför ska vi slakta honom/henne en gång till och visa dom jävlarna vad som är "sant" och inte.
Ja, det är ett barn.
Skyll på föräldrarna, samhället, politikerna m. fl. istället.
Jag har aldrig "slaktat" någon, jag ville komma till rätta med detta. Ja, det är tråkigt att ett barn mördas men jag tror inte att han var det underbarn alla påstår att han var.

Citat:
Det är väl ett annat mord hon refererar till?
En manifestation till minne av 16-årige Ahmed Obaid, som sköts till döds i torsdags kväll, hölls idag utanför stadshuset i Malmö.
– Efter mordet på tandläkaren blev min son, som är elva år, rädd. Det hände nära där vi bor och nu vill han inte gå till skolan, berättade mamman.
– Han vill också bli läkare, men nu tänker han att kunde det hände honom kan det hända mig. Efter mordet förra veckan har tankarna kommit tillbaka igen.

Du får rätta mig om jag har fel men mordet på Ahmed var det enda som inträffade förra veckan?
Citera
2017-01-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimmler
https://imgur.com/a/eRutb
Håll era barn hemma från skolan imorgon för att hedra Ahmed.

Den uppmaningen till att ungarna skall stanna hemma, gäller för idag och inte för imorgon.
Citera
2017-01-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Den uppmaningen till att ungarna skall stanna hemma, gäller för idag och inte för imorgon.

Vad var det för snack att det ska finnas flera bilder tagna på han när han är mördad
Citera
2017-01-16, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Jag har aldrig "slaktat" någon, jag ville komma till rätta med detta. Ja, det är tråkigt att ett barn mördas men jag tror inte att han var det underbarn alla påstår att han var.

En manifestation till minne av 16-årige Ahmed Obaid, som sköts till döds i torsdags kväll, hölls idag utanför stadshuset i Malmö.
– Efter mordet på tandläkaren blev min son, som är elva år, rädd. Det hände nära där vi bor och nu vill han inte gå till skolan, berättade mamman.
– Han vill också bli läkare, men nu tänker han att kunde det hände honom kan det hända mig. Efter mordet förra veckan har tankarna kommit tillbaka igen.

Du får rätta mig om jag har fel men mordet på Ahmed var det enda som inträffade förra veckan?

Det är det inte många tänkande människor som gör. Självklart talar anhöriga gott om honom, inga konstigheter.

Skulle 16-åriga Ahmed vara utbildad och färdig tandläkare?
Citera
2017-01-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knuda82
Vad var det för snack att det ska finnas flera bilder tagna på han när han är mördad
Har bara sätt en bild, om det nu är flera vet ja dock inte.
Citera
2017-01-16, 15:45
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Kan någon förklara varför den här tråden är så extremt populär? Har jag missat något?

En skjutning i Rosengård är väl inte SÅ ovanligt.

Ganska ovanligt med så unga offer. Men visst, andra trådar om fall med unga offer har blivit mycket mindre populära. Som Robin i Stockholm. En aspekt tror jag är att man i andra fall med unga offer snabbt kunnat hitta kriminell koppling. Robin i Stockholms bror var belastad t.ex. Då blir det case closed direkt. Här finns inget konkret som styrker att killen var kriminellt belastad, det toppat med att anhöriga gått ut i pressen och hävdat killens oskuld. Läs några sidor så inser du snart att minst 25% av inläggen är ifrågasättande av killens påstådda laglydiga liv och inte om brottet i fråga.

Sen att bilden på offret hamnade på nätet är givetvis en stor anledning till att det är ett så hett ämne.
Citera
2017-01-16, 15:45
Medlem
Citat:
Det är det inte många tänkande människor som gör. Självklart talar anhöriga gott om honom, inga konstigheter.

Skulle 16-åriga Ahmed vara utbildad och färdig tandläkare?

Han var ett underbarn enligt många, men finns inga uppgifter om att han hade tandläkarexamen.
Citera
2017-01-16, 15:47
Medlem
Sorcars avatar
För att återgå till trådens ämne:

Har någon hört något om "kärleks-svartsjuke-kränknings"-motivet.

Mer om förhållandena till B*r** och S*r* och ev. deras bröder, fäder etc. eller/och nya pojkvänner?

Det finns litet tidigare i tråden (ja, jag har faktiskt läst/följt tråden från starten) men det avstannade efter et tag.
Senast redigerad av Sorcar 2017-01-16 kl. 15:50.
Citera
2017-01-16, 15:48
Medlem
fmllols avatar
Ser ut som det här mordet inte blir löst.
Min grannes vän blev vittne blir skjutningen men hen har sagt att den inte lär träda fram som vittne.
Den där dumma bilden har verkligen satt skräck i folk samtidigt har jag full förståelse, orka vittna om du bor i samma område som dessa brottslingar
Citera
2017-01-16, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han var ett underbarn enligt många, men finns inga uppgifter om att han hade tandläkarexamen.

Tja, hade han haft tandläkarexamen, vi 16-årsålder, så hade han ju varit ett underbarn. Men det är föga troligt.

Trevligt att de ryter ifrån och ställer krav. Men det borde finnas motkrav också. Framförallt på föräldrar idag, att ta ansvar för sina egna barn.
Citera
2017-01-16, 15:52
Medlem
Citat:
Tja, hade han haft tandläkarexamen, vi 16-årsålder, så hade han ju varit ett underbarn. Men det är föga troligt.

Trevligt att de ryter ifrån och ställer krav. Men det borde finnas motkrav också. Framförallt på föräldrar idag, att ta ansvar för sina egna barn.

Hur ver ni att det ligger flera bilder ute på offret?
Citera
2017-01-16, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knuda82
Hur ver ni att det ligger flera bilder ute på offret?

Du citerar fel person, jag skulle inte kolla på de bilderna, även om du satte dem under näsan på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in