2017-01-16, 14:15
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Trump är förvisso en fet idiot hela han, men det betyder ju inte att han automatiskt har fel i allt han säger. Däremot är det bara hans korkade åsikter som han vädrar. Det finns ingen anledning att ta honom på allvar. Vill du ha en rimlig, realistisk och korrekt vy av Merkels invandrarpolitik, så vänd dig till någon som faktiskt vet något.
Typ Löfven, eftersom han står på "rätt" sida?

Tycker du själv att den stora massinvandringen varit positiv för Tyskland?
Citera
2017-01-16, 14:18
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minielden123
Har Trump likartade funderingar om den humanitära stormakten Sverige?

Trump har en föråldrad bild av Sverige, som många andra i Amerika. Kommer ni inte ihåg när han uttalade sig om terroristerna och sade "de kommer inte från Sverige"?
Om han bara visste hur illa det är...

Man önskar ju lite att han uppdaterar bilden.

Nej inte alls, han har flertal gånger under sin president kampanj uttalat sig om Sverige och använt det som ett skräckexempel.
Citera
2017-01-16, 14:18
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Typ Löfven, eftersom han står på "rätt" sida?

Tycker du själv att den stora massinvandringen varit positiv för Tyskland?

Jag tycker inte att någon ska fråga en förståndshandikappad svetsare.

Jag vet inte så mycket alls om Tyskland. Det var trettio år sedan jag besökte Västtyskland senast. Därför tycker jag att vi ska fråga någon som kanske vet något.
Citera
2017-01-16, 14:22
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Många har varit frågande om varför vi som svenskar ska bry oss om Donald Trump och varför vissa av oss tycker att han - en America First-nationalist - är bra för oss i Europa och Sverige. Han har ju endast USA i fokus. Men här kommer första svaret på den funderingen; Han tvekar inte att läxa upp korrupta och galna politiker även här och idéerna kommer sprida sig, var så säker.

Vi som varit emot massinvandringen har nu helt plötsligt fått världens största supermakt som stödjer våra idéer, och det är något att hylla alldeles oavsett om det leder till kortsiktiga problem vad gäller relationer länderna emellan eller straffskatter som drabbar oss negativt. Vi har mycket större problem och Trump kommer bli en stor tillgång.

PK är verkligen på reträtt nu. Dags att ladda hellfire-kanonerna
Citera
2017-01-16, 14:28
Medlem
"Rovdjurskossan" - ↑
Mycket läsvärd post "en America First-nationalist" kanske kan leda till Sverige först för oss.
Senast redigerad av alipo 2017-01-16 kl. 14:36.
Citera
2017-01-16, 14:28
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jag tycker inte att någon ska fråga en förståndshandikappad svetsare.

Jag vet inte så mycket alls om Tyskland. Det var trettio år sedan jag besökte Västtyskland senast. Därför tycker jag att vi ska fråga någon som kanske vet något.
Vem är det som vet då?

Hur vore det om man ser till den fakta och de bevis som finns?
Ökade rån, gäng som drar runt och misshandlar folk i större utsträckning, senaste två exemplen som uppmärksammats är ju kvinnan som blev nedsparkad i trappen och uteliggaren som det tändes eld på.

Sexualattacker.. Inte minst Köln, m.m. Det finns hur mycket som helst som visar på hur käpprätt åt helvete det har gått för Tyskland.
Är det inte ett bevis nog när tyska polisen går ut och uppmanar kvinnor till att inte bära högklackat längre så att de kan springa ifrån våldtäktsmän?
Citera
2017-01-16, 14:50
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Äntligen en president som lägger diplomatin åt sidan och berättar sanningen!

Personligen hoppas jag att han lägger enorma strafftullar mot EU, och speciellt höga mot Sverige!
Så ska vi se hur PK-eliten och svetsarn klarar av det exporttappet!

Ju fortare kollapsen i EU och Sverige kommer, desto bättre

Tyvärr är detta sanningen. EU måste sjunka till botten innan något kommer att göras. Ju snabbare, desto bättre.
Citera
2017-01-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Nato bildades i relation till Sovjetunionen - finns den unionen kvar?

Han tror att USA och Ryssland kan samarbeta och bli vänner.

Är Japan, Sydkorea etc med i Nato?

Exempelvis: Stora hotet för USA anses nog av många vara terrorismen, migration och delvis Kinas expansion i Asien. Vad gör Nato för att hantera dessa hot?

Edit: "The Women Who Helped Donald Trump to Victory

They are concerned about immigration and the threat of terrorism"
https://www.nytimes.com/2016/11/11/us/politics/the-women-who-helped-donald-trump-to-victory.html?_r=0

"Conventional wisdom that his behavior and remarks would disqualify him in the eyes of many women proved wrong. Interviews with more than a dozen women around the country showed a range of reasons for their support: worries about the economy, anger about the Affordable Care Act and the price of health care, protection of Second Amendment rights, fears about immigration and terrorism, and opposition to abortion."
https://www.nytimes.com/2017/01/14/us/women-voters-trump.html
(min fetning)

Jag nämnde Estland som exempel eftersom det är ett litet land med liten befolkning, liten bnp, och en historia i närtid (80-90-tal) som gjort att de känner behov av att vara med i någon form av formaliserat överstatligt försvars-samarbete. Inget fel med det kan jag tycka. Visst, det finns andra plutt-länder runt om i världen som valt att inte ha något formaliserat överstatligt försvarssamarbete, och det är ju förstås deras val. Vad gäller just Japan har ju Trump uppmanat dem att skaffa egna kärnvapen. Och har man såna kanske man inte känner behov av att vara med i nån allians. Men de Europeiska plutt-länder som valt att gå med i Nato för att de inte litar på stora grannen Ryssland (t.ex. Estland. När de gick med i Nato fanns inget Sovjetunionen) vill nog gärna ha kvar någon form av överstatligt försvarssamarbete med någon. Även om Ryssland och USA plötsligt skulle börja komma bra överens.
Senast redigerad av ealdorman3 2017-01-16 kl. 15:02.
Citera
2017-01-16, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Fast det är inte MENA-invandring som britterna tröttnat på utan invandring från östeuropa. Flyktinginvandringen till UK var redan obefintlig innan folkomröstningen. Det var 380000 på ett ungefär som sökte asyl i UK 2015, inklusive anhöriginvandrare. Räknat per capita är det 0,0006 asylsökande. Jämfört med Sveriges 0,0172. 3% av befolkningen har afrikanskt ursprung.

Men fakta och sådant är nog inte fullt så intressant för din del, misstänker jag.
Har du ens varit i storbrittanien? London är inte längre en brittisk stad. Många städer domineras helt av muslimer, araber och pakistanier. Utlänningarna beter sig om möjligt ännu värre i Storbrittanien än i sverige med alla sina pedofil ligor. Hört talas om Rotherham? Och räkneliga liknande skandaler.
Nej, det är INTE östeuropeisk invandring som engelsmännen tröttnat på. Det är bara ett PK sätt att uttrycka missnöjet med utomeuropeerna, meeh rasism.
Citera
2017-01-16, 15:09
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Har du ens varit i storbrittanien? London är inte längre en brittisk stad. Många städer domineras helt av muslimer, araber och pakistanier. Utlänningarna beter sig om möjligt ännu värre i Storbrittanien än i sverige med alla sina pedofil ligor. Hört talas om Rotherham? Och räkneliga liknande skandaler.
Nej, det är INTE östeuropeisk invandring som engelsmännen tröttnat på. Det är bara ett PK sätt att uttrycka missnöjet med utomeuropeerna, meeh rasism.

Jotack, flera gånger på Irland och i Skottland också. Jag har inte märkt av någon muslim-dominering i London. I vilka stadsdelar är muslimer i majoritet? Senast jag var i London drack jag öl på puben varje kväll, åt korv till frukost och gick runt med min obeslöjade flickvän, helt utan problem. Det var 2015, kanske har London hunnit bli ett kalifat sen dess, vad vet jag.

Jo, det är europeisk invandring man vänder sig emot, eller är du en till sån där idiot som tror att UK får fler möjligheter att stänga gränsen mot asylsökande bara för att de inte längre tillhör EU?
Citera
2017-01-16, 15:15
Bannlyst
Har ju en poäng i de hela vsr ju ingen kontroll alls i början av strömmen. Sen är ju bättre o hjälpa till i närområdet
Citera
2017-01-16, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Jotack, flera gånger på Irland och i Skottland också. Jag har inte märkt av någon muslim-dominering i London. I vilka stadsdelar är muslimer i majoritet? Senast jag var i London drack jag öl på puben varje kväll, åt korv till frukost och gick runt med min obeslöjade flickvän, helt utan problem. Det var 2015, kanske har London hunnit bli ett kalifat sen dess, vad vet jag.

Jo, det är europeisk invandring man vänder sig emot, eller är du en till sån där idiot som tror att UK får fler möjligheter att stänga gränsen mot asylsökande bara för att de inte längre tillhör EU?
Har det undgått dig att London numera har en mussla som Borgmästare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in