2017-01-16, 12:58
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Tala om att skapa halmgubbar! Nej, ha din tro, så har jag min. Du är som en vanlig vänstervurmare - totalt indoktrinerad...

Du får tro bäst du vill, men det här är inte en fråga om tro. Läs vad som skrevs inför omröstningen ang. migration.

Nej, jag är ingen vänstervurmare, rätt långt ifrån faktiskt. Du är dock oförmögen att förstå problemet och då antar jag att det är enklare att bara skylla på svarta invandrare. Du förstår inte vad jag skriver heller för den delen, vilket är anledningen till att du tillskriver mig en massa åsikter som jag aldrig framhävt. Det är tröttsamt, men det hör till Flashback. Om man inte påstår att roten till allt ont är MENA-invandring så är man för obegränsad invandring och tycker att våldtäkter är bra. Låg nivå.

Du har för övrigt fortfarande inte förklarat vilka åtgärder UK kan ta till efter utträdet för att stoppa asylinvandring. Jag väntar på svar.

Avslutningsvis så var det inte en halmgubbe. Ditt påstående var att det är MENA-migration som ses som det primära problemet på grund av att det är några enstaka (i relation till befolkningen) som demonstrerar mot det. Det är en absurd argumentation.
Senast redigerad av OldFashioned 2017-01-16 kl. 13:44.
Citera
2017-01-16, 13:11
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Helt rätt av Trump, säg sanningen. Må store Allah vare med oss att Trump även hänger ut Sverige
Citera
2017-01-16, 13:27
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Helt rätt av Trump, säg sanningen. Må store Allah vare med oss att Trump även hänger ut Sverige

Han kommer inte att vilja ha med Sverige i Nato förrän vi lägger 2% av BNP på eget försvar.
Han vet varför vi inte har råd men det och det kommer han att vara tydlig med.
Citera
2017-01-16, 13:39
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defaitist
US president-elect tells German newspaper Bild that chancellor was wrong ‘letting all these illegals into the country’

Donald Trump has called*Angela Merkel’s open door policy to refugees*a “catastrophic mistake”, which he said Germany would pay for.

https://www.theguardian.com/world/2017/jan/15/angela-merkel-refugees-policy-donald-trump

“So I am of the opinion that she made a catastrophic mistake, a very serious mistake.”

Har Trump likartade funderingar om den humanitära stormakten Sverige?

Är det hög tid för Sverige att anpassa sig efter Trumps åsikter. Eller kommer Sverige fortsätta i samma hjulspår. Rakt in kaklet..

Noterbart, som Trump flaggar för. Vissa EU länder kommer få reserestriktioner till USA.

Trump aviserar samtidigt en skatt på 35% på BMWs tillverkade i Mexiko.

Tänk om han gjorde likadant med lastbilar byggda i Sverige.

Värt att begrunda.
Han menar inte att han personligen ska straffa Tyskland. Trump menar givetvis att det är ett misstag som kommer att straffa sig själv, vilket det onekligen redan har gjort.
Citera
2017-01-16, 13:40
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Ditt påstående var att det är MENA-migration som är problemet på grund av att det är några enstaka (i relation till befolkningen) som demonstrerar mot det. Det är en absurd argumentationl
Tror du på fullt allvar att vi hade haft samma problem i samhället som nu om alla hundratusentals MENA-orcher hade varit schweizare i stället?
Citera
2017-01-16, 13:43
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Tror du på fullt allvar att vi hade haft samma problem i samhället som nu om alla hundratusentals MENA-orcher hade varit schweizare i stället?

1: vi pratar om Storbritannien
2: nej
Citera
2017-01-16, 13:43
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Äntligen en president som lägger diplomatin åt sidan och berättar sanningen!

Personligen hoppas jag att han lägger enorma strafftullar mot EU, och speciellt höga mot Sverige!
Så ska vi se hur PK-eliten och svetsarn klarar av det exporttappet!

Ju fortare kollapsen i EU och Sverige kommer, desto bättre

Så.
Det är viktigare för dig att det går åt helvete för Sverige än att det går bra? För att du vill ha "rätt"?
Kalla dig inte Sverigevän bara.
Citera
2017-01-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Nyheten är först på dw.com (Tysklands utlandskanal) och först på ard.de.

http://www.dw.com/en/donald-trump-slams-angela-merkels-refugee-policy/a-37141791

(USA: s president-elect Trump har förklarat sina idéer till USA: s utrikespolitik och ekonomisk politik. I en intervju med "image" och "Times" han kallade Nato föråldrad, den föreslagna folkomröstningen om Storbritannien medlemskap i Europeiska unionen , berömde han och tyska biltillverkare hotar att strafftullar. översatt via google)
http://www.ard.de/home/ard/ARD_Startseite/21920/index.html

Underbart Trump, tack för det.

Hör kanske inte till den här tråden, men i samma intervju säger han alltså att Nato är obsolet. Vad menar han med det egentligen? Att inga plutt-länder i Europa har behov av att vara med i försvarsalliansen Nato? Om det är det han menar tror jag att exempelvis Estland inte håller med. Eller menar han att Nato blivit obsolet för USA? Dvs att USA inte behöver (vara med i) Nato. Det sistnämnda kan säkert stämma, men är det det han menar?
Citera
2017-01-16, 13:57
Medlem
Minielden123s avatar
Har Trump likartade funderingar om den humanitära stormakten Sverige?

Trump har en föråldrad bild av Sverige, som många andra i Amerika. Kommer ni inte ihåg när han uttalade sig om terroristerna och sade "de kommer inte från Sverige"?
Om han bara visste hur illa det är...

Man önskar ju lite att han uppdaterar bilden.
Citera
2017-01-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Hör kanske inte till den här tråden, men i samma intervju säger han alltså att Nato är obsolet. Vad menar han med det egentligen? Att inga plutt-länder i Europa har behov av att vara med i försvarsalliansen Nato? Om det är det han menar tror jag att exempelvis Estland inte håller med. Eller menar han att Nato blivit obsolet för USA? Dvs att USA inte behöver (vara med i) Nato. Det sistnämnda kan säkert stämma, men är det det han menar?
Nato bildades i relation till Sovjetunionen - finns den unionen kvar?

Han tror att USA och Ryssland kan samarbeta och bli vänner.

Är Japan, Sydkorea etc med i Nato?

Exempelvis: Stora hotet för USA anses nog av många vara terrorismen, migration och delvis Kinas expansion i Asien. Vad gör Nato för att hantera dessa hot?

Edit: "The Women Who Helped Donald Trump to Victory

They are concerned about immigration and the threat of terrorism"
https://www.nytimes.com/2016/11/11/us/politics/the-women-who-helped-donald-trump-to-victory.html?_r=0

"Conventional wisdom that his behavior and remarks would disqualify him in the eyes of many women proved wrong. Interviews with more than a dozen women around the country showed a range of reasons for their support: worries about the economy, anger about the Affordable Care Act and the price of health care, protection of Second Amendment rights, fears about immigration and terrorism, and opposition to abortion."
https://www.nytimes.com/2017/01/14/us/women-voters-trump.html
(min fetning)
Senast redigerad av alipo 2017-01-16 kl. 14:18.
Citera
2017-01-16, 14:05
Medlem
Kobolds avatar
Trump är förvisso en fet idiot hela han, men det betyder ju inte att han automatiskt har fel i allt han säger. Däremot är det bara hans korkade åsikter som han vädrar. Det finns ingen anledning att ta honom på allvar. Vill du ha en rimlig, realistisk och korrekt vy av Merkels invandrarpolitik, så vänd dig till någon som faktiskt vet något.
Citera
2017-01-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Hoppas han säger något liknande om Sverige. Fy fan vad roligt det hade varit

Jävlar vad patriotiskt av dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto