2017-01-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Ja så va det ja . Där satte dom ihop en "röd tråd som dom fogade samman
Även på Lisa H fallet ( även starka DNA) så för att få ihop tidsramen för mordet (som var tight) fick dom fram en röd tråd så allt passade in till slut.
Men tycker ändå när man läser FUP här så känns MG solklar allt pekar på denna kille 😕
Min egen teori om vad som kan ha hänt!
Klockan är sent och alla gästerna har droppat av .En är kvar och det är Magnus "vän T .M vill gå och lägga sig och ber T gå, han ringer till D flera ggr om skjuts men inget svar.Då provar M att ringa och inte heller något svar.M kanske sager till T att han vill gå och lägga sig och låsa om sitt Hus !! Och det är då bråket börjar ...T är full och förbannad .M klär av sig och hoppar i sängen laddar mobilen och tror T har gått ... men han är kvar och det blir slagsmål , Antligen klev M upp eller så drog T honom ur sängen och får tag i sänglampa och slår M i huvudet... av samtalet av döma verkar ju M någolunda klar i huvudet men inser att han blöder mycket från huvudet och genom bandaget.Det hade ju tom runnit ut blod i liksäcken och andra vätskor så han måste haft rejäla sår i skallen. Det jag inte fattar? Vem har lindat hans huvud ? Inte kan väl T tagit sig tid till det mitt under misshandeln? Varför väntar han med att utdela resten av slagen ? Isåfall måste han ha velat se M plågas till döds.... för det gjorde han garanterat av blodförlust och blödning i hjärnan 😕😕
Citera
2017-01-15, 23:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Tror att det behövs starkare bevis eller nya för att Hovrätten tar upp fallet igen! så gott som alla våldsbrott överklagas men endast ett fåtal går vidare. Men är faktiskt lite osäker ska söka vad det står om det . Jag kan tänka helt fel nu 😕

Citat:
Nä som jag trodde ... alla har rätt till en överklagan till HR men det går inte automatiskt till en ny prövning eller rättegång! I dom flesta fall krävs ett prövningstillstånd för att rätten skall göra en ny fullständig prövning av ett mål som ska tas om. Så åklagaren borde med andra ord sitta på ett bra kort som HR godkänt till en ny rättegång.
Du har nog förväxlat det med HD ..

Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
Måste hovrätten först komma med ett tillstånd om prövning innan mordet på Bogg Magnus Andersson i Idre kommer upp i ny rättegång?

Nej, eftersom dråp/mord/misshandel har mer än sex månader i straffskalan så krävs inte prövningstillstånd i brottmål...

I vilka fall krävs prövningstillstånd?
I alla tvistemål och ärenden samt i vissa brottmål krävs prövningstillstånd. Av tingsrättens överklagandehänvisning framgår om det krävs prövningstillstånd för att hovrätten ska kunna ta upp ett överklagande.

Brottmål
För att hovrätten ska kunna ta upp ett överklagande av en dom i brottmål till prövning krävs i vissa fall att hovrätten meddelar prövningstillstånd. I brottmålsdelen krävs prövningstillstånd om den tilltalade

1. som enda påföljd dömts till böter, eller

2. frikänts från ansvar för brott för vilket det inte är föreskrivet svårare straff än fängelse i sex månader.

http://www.gotahovratt.se/Om-Gota-hovratt/Provningstillstand-i-hovratten-/
Citera
2017-01-15, 23:57
Medlem
Citat:
Min egen teori om vad som kan ha hänt!
Klockan är sent och alla gästerna har droppat av .En är kvar och det är Magnus "vän T .M vill gå och lägga sig och ber T gå, han ringer till D flera ggr om skjuts men inget svar.Då provar M att ringa och inte heller något svar.M kanske sager till T att han vill gå och lägga sig och låsa om sitt Hus !! Och det är då bråket börjar ...T är full och förbannad .M klär av sig och hoppar i sängen laddar mobilen och tror T har gått ... men han är kvar och det blir slagsmål , Antligen klev M upp eller så drog T honom ur sängen och får tag i sänglampa och slår M i huvudet... av samtalet av döma verkar ju M någolunda klar i huvudet men inser att han blöder mycket från huvudet och genom bandaget.Det hade ju tom runnit ut blod i liksäcken och andra vätskor så han måste haft rejäla sår i skallen. Det jag inte fattar? Vem har lindat hans huvud ? Inte kan väl T tagit sig tid till det mitt under misshandeln? Varför väntar han med att utdela resten av slagen ? Isåfall måste han ha velat se M plågas till döds.... för det gjorde han garanterat av blodförlust och blödning i hjärnan 😕😕

Troligen är det M själv som lindat huvudet och han trodde nog att det var över där. Tycker matsqq i inlägg #270 sammanfattar det bra vad som troligen hände efter första omgången. Det blev en diskussion kring polisanmälan av den första misshandeln som fick T att flippa totalt.
Citera
2017-01-16, 13:04
Medlem
Citat:
Jag förstår det😕 En undran TK kör han på som vanligt nu eller? Tänkte mest på hans leverne .Han verkar vara en person som festar och syns och hörs.Tänkte även på hans föräldrar... Vad är det för slags människor? Sådana som skulle kunna tex "skydda TK om något sådant här händer? Det är ju en sak för oss här FB att bilda oss en uppfattning om människor 😕 Men när jag tittar på bilder tagna så känns denna familj .... kanske lite udda och speciella? Förstår om du inte kan eller vill svara 😕 Men skulle vara intressant och höra lite om familjen .

Citat:
Ja så va det ja . Där satte dom ihop en "röd tråd som dom fogade samman
Även på Lisa H fallet ( även starka DNA) så för att få ihop tidsramen för mordet (som var tight) fick dom fram en röd tråd så allt passade in till slut.
Men tycker ändå när man läser FUP här så känns MG solklar allt pekar på denna kille 😕

Hörde av folk i byn att han rör sig ute när mörkret infallit, aldrig ensam dock. Vid ett tillfälle gick han in på en pizzeria och när andra gäster såg T gick alla därifrån. På juldagen gick han till M's restaurang, blev avvisad omgående varpå T polisanmälde M's kompanjon. En av T's systrar har brutit helt med T och föräldrarna. Det bubblar och pyr i byn sägs det, tror att när tillfälle ges utan vittnen så får T problem. T's mor rör sig som vanligt i byn med skillnad att ingen vill tala med henne längre, folket undviker henne, svarar kort om någon ens svarar. Hoppas att nya bevis har hittats så detta sjuka får ett avslut och M's familj och vänner får sinnesfrid!
Citera
2017-01-16, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruffen111
Hörde av folk i byn att han rör sig ute när mörkret infallit, aldrig ensam dock. Vid ett tillfälle gick han in på en pizzeria och när andra gäster såg T gick alla därifrån. På juldagen gick han till M's restaurang, blev avvisad omgående varpå T polisanmälde M's kompanjon. En av T's systrar har brutit helt med T och föräldrarna. Det bubblar och pyr i byn sägs det, tror att när tillfälle ges utan vittnen så får T problem. T's mor rör sig som vanligt i byn med skillnad att ingen vill tala med henne längre, folket undviker henne, svarar kort om någon ens svarar. Hoppas att nya bevis har hittats så detta sjuka får ett avslut och M's familj och vänner får sinnesfrid!

Kan man ju förstå 😕 Att han drar sig undan och att systrarna brutit m övriga familjemedlemmar visar ju nästan helt säkert på att de tror att T och föräldrarna är inblandad ? annars skulle dom ju helt klart stå bakom familjen och skydda de till näbbar och klor. Att T sedan besökt M restaurang och blivit utkastat därifrån visar ju hur respektlös han är och att han polisanmälde M kompanjon kan ju bara betyda att han tror själv att han kommer slippa krypa in i buren ! Han visar klart och tydligt att han är en stor idiot och markerar att det är han som bestämmer. Tror ochså att killen kommer att bli plockat en dag .... garanterat om han frias i nästa rättegång.Människor vill nog se honom skaka galler i 16 år men om inte
Det sker så är jag övertygad om att han kommer få sitt straff ! Tror faktiskt killen skulle känna sig säkrare i en cell än i sitt hus😕 Jag fattar verkligen inte hur T föräldrar tänker ? Dom fattar ju att folk snackar och pappan verkar ju jobba ? arbetskollegor tex. Det man funderar på är ju när killen ska snedtände nästa gång och vad som händer då? Tankar går till M släkt fruktansvärt att veta att M mördare går fri och lever som inget hänt 😕
Citera
2017-01-16, 14:04
Medlem
Citat:
Kan man ju förstå 😕 Att han drar sig undan och att systrarna brutit m övriga familjemedlemmar visar ju nästan helt säkert på att de tror att T och föräldrarna är inblandad ? annars skulle dom ju helt klart stå bakom familjen och skydda de till näbbar och klor. Att T sedan besökt M restaurang och blivit utkastat därifrån visar ju hur respektlös han är och att han polisanmälde M kompanjon kan ju bara betyda att han tror själv att han kommer slippa krypa in i buren ! Han visar klart och tydligt att han är en stor idiot och markerar att det är han som bestämmer. Tror ochså att killen kommer att bli plockat en dag .... garanterat om han frias i nästa rättegång.Människor vill nog se honom skaka galler i 16 år men om inte
Det sker så är jag övertygad om att han kommer få sitt straff ! Tror faktiskt killen skulle känna sig säkrare i en cell än i sitt hus😕 Jag fattar verkligen inte hur T föräldrar tänker ? Dom fattar ju att folk snackar och pappan verkar ju jobba ? arbetskollegor tex. Det man funderar på är ju när killen ska snedtände nästa gång och vad som händer då? Tankar går till M släkt fruktansvärt att veta att M mördare går fri och lever som inget hänt 😕

Såg nu att en syster brutit kontakten 😕Och det gör man väl bara om man anser saker och ting inte riktigt är som det ska !
Citera
2017-01-16, 16:14
Medlem
Klart att polis och "folket" i byn vet vem som är gärningsmannen -även systrarna. Frågan är om hovrättens enormt höga beviskrav ändå låter honom gå fri, trots alla bevis som pekar åt ett håll. Tycker åklagaren borde yrkat på dråp, tror inte som nämnts i tråden att hans avsikt var att döda M när han kom till festen, utan det spårade ur och han hamnade i ett läge som beskrivs i inlägg här på FB och som förklarar allt som sägs i inspelningen gällande kniven, musiken och huvudvärken. Avskriften av samtalet i förundersökningen stämmer inte med verkligheten. Hur kan man missa det?
Det har nämnts att vissa inte tror att föräldrarna är inblandade. Hur förklarar de samtalen, kläderna som försvann, och föräldrarnas tidiga bilfärd mot stugan? T anmälan mot M kompanjon gör mig illamående. Hur lågt kan man sjunka? Förstår bybefolkningens agerande tillfullo. Situationen är overklig och detta får inte sluta i det perfekta brottet...och dessutom skattefinansierade skadestånd. Vad jag förstår var inte föräldrarna med på rättegången i tingsrätten. De hade väl ingen lust att SE och HÖRA om den långdragna, brutala misshandel till döds som M utsattes för.
Citera
2017-01-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruffen111

Skall semestra om någon vecka. Vad heter restaurangen han var delägare i ?
Citera
2017-01-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pennskaftet
Klart att polis och "folket" i byn vet vem som är gärningsmannen -även systrarna. Frågan är om hovrättens enormt höga beviskrav ändå låter honom gå fri, trots alla bevis som pekar åt ett håll. Tycker åklagaren borde yrkat på dråp, tror inte som nämnts i tråden att hans avsikt var att döda M när han kom till festen, utan det spårade ur och han hamnade i ett läge som beskrivs i inlägg här på FB och som förklarar allt som sägs i inspelningen gällande kniven, musiken och huvudvärken. Avskriften av samtalet i förundersökningen stämmer inte med verkligheten. Hur kan man missa det?
Det har nämnts att vissa inte tror att föräldrarna är inblandade. Hur förklarar de samtalen, kläderna som försvann, och föräldrarnas tidiga bilfärd mot stugan? T anmälan mot M kompanjon gör mig illamående. Hur lågt kan man sjunka? Förstår bybefolkningens agerande tillfullo. Situationen är overklig och detta får inte sluta i det perfekta brottet...och dessutom skattefinansierade skadestånd. Vad jag förstår var inte föräldrarna med på rättegången i tingsrätten. De hade väl ingen lust att SE och HÖRA om den långdragna, brutala misshandel till döds som M utsattes för.

Läste nu i en tidning att polisen tror att föräldrar gömt bevisen i ett område Norr om Idre? Vart hamnar man då ? Där sommarstugan åklagaren tror att det började m en misshandel som M hotade anmäla och T var rädd för att förlora sina vapen ? Denna T verkar riktigt sjuk och skadad😕 Och konstigt att han inte kom ihåg had han pratat om med sin mor tidigt på morgonen och bara sisådär 5 samtal 😕
Citera
2017-01-16, 16:30
Medlem
Citat:
Läste nu i en tidning att polisen tror att föräldrar gömt bevisen i ett område Norr om Idre? Vart hamnar man då ? Där sommarstugan åklagaren tror att det började m en misshandel som M hotade anmäla och T var rädd för att förlora sina vapen ? Denna T verkar riktigt sjuk och skadad😕 Och konstigt att han inte kom ihåg had han pratat om med sin mor tidigt på morgonen och bara sisådär 5 samtal 😕

Ber om ursäkt för mitt urusla skrivande 😕 Ska skärpa mig 😕
Citera
2017-01-16, 17:08
Medlem
Citat:

En fråga till dig Pennskaftet
Vad menade du med samtalet inte överstämmer med vad som kanske hände egentligen
sas ? Uppfattar jag ungefär det som du skrev rätt? Bor du i byn eller är du duktig att reflektera saker bra skrivet iallafall 👍
Citera
2017-01-16, 17:35
Medlem
Citat:
En fråga till dig Pennskaftet
Vad menade du med samtalet inte överstämmer med vad som kanske hände egentligen
sas ? Uppfattar jag ungefär det som du skrev rätt? Bor du i byn eller är du duktig att reflektera saker bra skrivet iallafall 👍

Och som nämns ... väldigt konstigt om T föräldrar inte närvarade vid rättegången eller så förstog som att folk i rättssalen vänner och bekanta till Magnus riktigt skulle visa sin avsky gentemot dem. Och eftersom de inte behöver vittna under ed då behövde de ej vara där.Kan ju även vara en order av T att de inte fick närvara.Föräldrar som kan göra något så vedervärdigt som att skydda en person och dölja bevis då tror jag att T har stor makt över dessa och bestämmer vart skåpet ska stå. Konstiga är att förhören m föräldrarna är det sekretess på ... Något som vet varför ? Är väldigt glad att jag inte bor i byn skulle absolut inte vilja ha T strykandes .... Den killen kommer att göra om det. Visar ju bara att han anmälde M kompanjon för att han vart nekad att komma in på restaurangen Men själv går han omkring som ett offer som har blivit misstänk och feldömd som en mördare 😡😡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in