2017-01-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Jag tror polisen har haft span på dessa individer kort tid efter och inte valt att avslöja sig själva för tidigt.

Är väl inte så troligt att polisen har span på vittnen som försökt rädda livet på BO?
Citera
2017-01-15, 20:07
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Man kan ju tänka sig att dessa personer lämnade platsen före polisen anlände. Det har hänt förr.
Det kan jag förstå att det händer och att man är i chock. Men när man lugnat ner sig och faktiskt förstått vad som hänt borde man inte självmant hört av sig till polisen?
Citera
2017-01-15, 20:08
Medlem
Skitenkelt brott att lösa. Plocka fram alla telefonnummer i BO:s mobil och avlyssna samtliga.
Citera
2017-01-15, 20:09
Medlem
Multifruktdrycks avatar
haha nån skrev att det kostar en halv miljon att få nån mördad? inte i malmö iaf, kostar runt 7 tusen
Citera
2017-01-15, 20:14
Medlem
Kan det vara för att han är shia muslim och Sunni muslimer hatar Shia. Killen verkade kritisera ISIS på sin Facebook sida.
Kanske någon Sunni som ville döda en shia men inte kunde åka till Irak eller Syrien,finns ju massor av shiamusliner i Malmö.
Citera
2017-01-15, 20:16
Medlem
Att använda skjutvapen och explosiva material/ämnen på offentlig plats borde klassas som terrorism och ge livstids fängelse. Sedan kan de ju omringa hela Malmö och göra husrannsakan på hela skiten, börja med alla som har ett utländsk klingande namn. Liksom ska vi lösa problemen eller inte? Sedan borde IS-sympatisörer/krigare som återvänt till Sverige klassas som utländska soldater/terrorister på svenskt territorium och SOG ska bekämpa dessa. Terrorister har för övrigt inga rättigheter, som t.ex rätten till advokat. Skicka dom till Guantanamo.

Vad fan är problemet?
Citera
2017-01-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Fast detta visar också tydligt mentaliteten hos invånarna i Malmö. En svensk hade aldrig bara gått därifrån vid en liknande händelse utan hade förstått att vara kvar på platsen och lämna vittnesmål.

Jag håller inte riktigt med dig, för det första är det enormt hedervärt att ens försöka rädda en annan människas liv i en liknande situation, det är inget man ska ta för givet att människor gör oavsett nationalitet.

För det andra har jag varit i en situation där en svensk lämnade platsen panikslagen och blodig i hela ansiktet och munnen efter att försökt ge HLR, detta innan polisen kom.

Jag tror att det är svårt att sätta sig in i en sådan situation om man inte varit med om det.
Citera
2017-01-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multifruktdryck
haha nån skrev att det kostar en halv miljon att få nån mördad? inte i malmö iaf, kostar runt 7 tusen

Ja precis, 1 miljon är en överdrift. var det inte någon som erbjöd han Wasim endast 50.000 för att mörda Kim Andersson och Alex Ghara? Så nog går det att locka en och en annan malmögangster, med ett så lågt erbjudande.
Citera
2017-01-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
15 snutar jobbar med detta ärende. Meningslöst bortslösade resurser från andra brott, som blir olösta. Hur många olagliga vapen finns det i Malmö?? 6 vapen beslagtagna, ett piss i Nilen.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fyra-gripna-for-vapenbrott-efter-mordet

Polisen beslagtar 400 vapen per år i Malmö.
Citera
2017-01-15, 20:23
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokofjong
Japp.
http://www.sydsvenskan.se/2014-02-19/var-tionde-malmobil-ags-av-en-bilmalvakt

Hur verkar det om man skulle krocka med en målvaktsbil,vem står för försäkring på en sån bil?
Citera
2017-01-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Det kan jag förstå att det händer och att man är i chock. Men när man lugnat ner sig och faktiskt förstått vad som hänt borde man inte självmant hört av sig till polisen?

Jo det borde man såklart, speciellt om man är vittne till själva händelsen men jag tror inte att det är bara i Rosengård som folk drar sig för att ställa upp och vittna ens när det gäller mindre grova brott eller olyckor.
Citera
2017-01-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Hur verkar det om man skulle krocka med en målvaktsbil,vem står för försäkring på en sån bil?

Finns ingen försäkring

Finns en anledning till att det är väldigt många smitningar från olyckor i Malmö, händer varje vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in