2017-01-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Det är en sak som jag inte förstår. Varför är alltid Nysvenskarna som blir poppade Guds bästa barn och har aldrig gjort en fluga eller gris förnär?

Så är det alltid.

I de fallen de inte är guds bästa barn så hade de precis (dagar, timmar innan) bestämt sig för att bli det och berättat det för någon som sprider ut det med bongo trummor. "han hade fått ordning på sitt liv" osv.

Vi vet inte speciellt mycket om BO och familjen i detta fallet.
Citera
2017-01-15, 18:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Han har verkligen bara Ralph Lauren på överdelarna också. Är inte så hemma i stöldgodssvängen eller replikavärlden, men tycker det borde vara ansträngande att få ihop en hel garderob med bara stöldgods eller kopior man köpt och särskilt som tonåring när man växer som Ogräs, men det kanske blir som en hobby.
Jag kan tänka mig att man lånar klädesplagg av varandra som så många andra i den åldern?
Eller säljer och köper begagnat privat och i facebookgrupper.
Citera
2017-01-15, 18:49
Medlem
Cleetus187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Han har verkligen bara Ralph Lauren på överdelarna också. Är inte så hemma i stöldgodssvängen eller replikavärlden, men tycker det borde vara ansträngande att få ihop en hel garderob med bara stöldgods eller kopior man köpt och särskilt som tonåring när man växer som Ogräs, men det kanske blir som en hobby.

Man kan köpa beganat, låna av en polare eller köpa billigt av en polare finns ju hur många sätt som helst att få ta i en märkesjacka/kläder. Bara för att man har en jacka värd 9tusen betyder inte att man köpt den för 9tusen
Citera
2017-01-15, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Gå på en loppis i Malmö och du kan köpa vadsomhelst anonymt. Malmö största loppis kallas för "tjuvarnas marknad." Helt vidöppet säljs tex stulna verktyg och maskiner från byggen år ut och år in på marknadsbörsen i på Möllan.

Okej så här.

Vid terroristbrott anstränger sig polis och andra, uppenbarligen går det spåra precis vad som helst. allt handlar om vilja dock.

Polisen i Sverige vill inget
Citera
2017-01-15, 18:55
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Polisen i Sverige vill inget

Åjo, polisen vill säkert!
Det är politikerna och lagstiftarna som varken kan, begriper, eller vill!
Citera
2017-01-15, 18:55
Medlem
Det sägs att BO blev skjuten i två omgångar.
Kan GM först gett han ett skott så han föll för att sedan slita upp jackan och ta något han visste BO hade på sig, tex. knark eller vapen, och sedan gett han ett par skott till?
Citera
2017-01-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag kan tänka mig att man lånar klädesplagg av varandra som så många andra i den åldern?
Eller säljer och köper begagnat privat och i facebookgrupper.

Lånar? Kanske något enstaka plagg men knappast i den utsträckningen att man har en hel ny garderob varje kvartal tack vare det. Isåfall är det ett nytt fenomen. Känns ju heller inte så troligt att man lånat ihop sina kläder om man vill skylta med att man har cash och är cool.

Om jag får gissa så har han antagligen köpt det stulet eller piratkopierat. Knappast fått tag på det på ärlig väg. Vi snackar om en blatte från MALMÖ här.
Citera
2017-01-15, 18:57
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Det tåls att tänkas över att folk som enligt egen utsago "flyr" krig och elände och kommer till Sverige som är Europas mest extremaste mångetniska kittel. Här samlas lyxflyktingar, desertörer, terrorister och kriminella vilka utifrån sin självsegrerade tillvaro fortsätter med sitt sätt att leva, sina konflikter, sina traditioner som om ingenting hänt. Kaosmänniskor kommer kaosa precis som solen går upp så någonstans får man som samhälle ta sig en funderare på vilken slags politik som skall gälla. En sak är säker: att fortsätta blunda för verkligheten (och verkligheten är rasistisk) kommer utkräva fler Ahmeds.

Om du visste vilka skithål dessa människor kommer ifrån så hade du inte funderat över saker som om dom känner någon skam. Detta är hopplösa kaosmänniskor med kaos inkodat i DNA't. Det här är människor som kräver brutala diktatorer som Saddam eller Qadaffi, en polis och militär med befogenhet att misshandla eller skjuta slöddret på plats, fängelser i sten och järnbritsar med tortyrkammare, för att ett någorlunda samhälleligt avancemang kan utskönjas. Tag bort allt detta och du har Syrien, Afghanistan och Irak idag. Kaos, våld, krig och terroristgrupper som ploppar upp stup i kvarten och tävlar om vilka som är brutalast.

Han förtjänade inte det här inte en chans det finns många människor på våra gator som man borde visa ut på direkten men den här killen verkade vara en god medborgare, jag hoppas att polisen får tag på den skyldige.

Det man kan säga om mördaren i alla fall är att någon har skickat honom att utföra det här mordet, att han sätter fler kulor i huvudet på offret pekar på att han har gjort det här förut tyvärr,
han har antagligen varit med och utfört andra mord med.

Vi får inte glömma att där springer runt ensam kommande som gör vad som helst för pengar samt droger också. Men ändå känns det som att vittnen samt andra vet vem det här är och att han är en väl känd kriminell för att alla väljer och tiga.

Mördaren har gjort det här förr i alla fall det är jag nästan hundra på!
Citera
2017-01-15, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Åjo, polisen vill säkert!
Det är politikerna och lagstiftarna som varken kan, begriper, eller vill!

SKITPRAT

Slå på random Veckans brott och låt GW peppra dig full med sanning.

Polisen i Sverige borde avskaffas, tvångsarbete, de har ignorerat brott tillräckligt länge
Inkompetenta latmaskar som inte klarar av att knyta sina skor

bojkott
Citera
2017-01-15, 19:05
Medlem
ZNUTENs avatar
Det är helt osannolikt hur vissa här försöker sprida desinformation.
Än en gång - Glöm allt snack om en ny laserman.
Han sätter en kula på rätt ställe från långt håll, precis som militära krypskyttar/sniper.
Att på närhåll behöva tömma ett magasin i två omgångar för att nå sitt mål är att nedvärdera hans kapacitet!

Om det är en "krigare" från kalifatet som nu återvänt hem till sitt moderland och utfört detta dåd så är de kapabla till mycket mera än att bara fota ett sönderskjutet plyte!

Jag räknar med att dessa snart drar på sig bombvästarrna och tar med sig några dussin otrogna i sin martyrdöd!

Men först kommer Ygeman till en av våra värsta skräpstäder för att gjuta lite olja på vågorna.
Citera
2017-01-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandyRandy
Orkar du inte sök efter bilderna i tråden förtjänar du fan inte få se dom!!
Finns väl bara en bild i tråden?
Citera
2017-01-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DracoDargo
Finns väl bara en bild i tråden?

Ja på brottsoffer ja, jag snurra till det och tänkte på bilden med den maskerade åskådaren också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in