2017-01-12, 05:46
Medlem
Sa ifrån mig min plats i Huddinge då jag har lite mycket å göra med nytt husköp samt att jag redan har en tillsvidareanställning som tågmästare. Hoppas någon fick min plats

Blir nog att söka igen om 1/ 1.5 år!
Citera
2017-01-12, 11:24
Medlem
Fick svar nu från ProTrain att jag tagit mig vidare till steg #3. Någon som vet vad som väntar? Verkar inte vara samma upplägg som TCC med testerna hos Psykolog där enligt den bifogade infon jag fick. "Ett datoriserat test samt intervju med Psykolog". Men de kanske menar att det är flera olika i det datoriserade?

Någon som klarat testerna hos PT och vet mer?
Citera
2017-01-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeJacob
Ok!
Då håller jag tummarna att du kommer in.
Det är som sagt bara 28 namn på min lista.

Citat:
Ursprungligen postat av glaaaaar
Jag har också hört att det skulle vara totalt 30 som kom in. Vart lite förvånad när jag såg 28 namn.
Håller tummarna jag med att du kommer in.

Sådär, då fick jag också bekräftat att jag kom in i Göteborg, nu fattas bara läkarundersökningen!
Citera
2017-01-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinmoller
Sådär, då fick jag också bekräftat att jag kom in i Göteborg, nu fattas bara läkarundersökningen!

Grymt... då är det bara gratulera!
Citera
2017-01-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raws89
Sa ifrån mig min plats i Huddinge då jag har lite mycket å göra med nytt husköp samt att jag redan har en tillsvidareanställning som tågmästare. Hoppas någon fick min plats

Blir nog att söka igen om 1/ 1.5 år!

Kommer den reservplatsen att gå till första reserven i Huddinge då eller är det möjligt för reserver från andra ställen att få den? Jag tänkte att om jag tex har Huddinge som mitt andra val men kanske fått bättre resultat på testerna än den som är reserv 1 i Huddinge eller har reserv 1 i Huddinge första tjing på den så att säga? Till vilken nytta har man annars dom övriga valen till?

Har övrigt en kompis som lustigt nog hade exakt samma problem som dig för ett par år sedan men han är numera lokförare så det kommer nog att gå alldeles utmärkt för dig med
Citera
2017-01-13, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maltezer
Kommer den reservplatsen att gå till första reserven i Huddinge då eller är det möjligt för reserver från andra ställen att få den? Jag tänkte att om jag tex har Huddinge som mitt andra val men kanske fått bättre resultat på testerna än den som är reserv 1 i Huddinge eller har reserv 1 i Huddinge första tjing på den så att säga? Till vilken nytta har man annars dom övriga valen till?

Har övrigt en kompis som lustigt nog hade exakt samma problem som dig för ett par år sedan men han är numera lokförare så det kommer nog att gå alldeles utmärkt för dig med

Har inte den blekaste om hur det fungerar, kan ju höra av dig till tcc och fråga.

Haha ja man får ju se vart de leder Har säkerhetsfunktion F59 vilket har växling och signalgivning samt ett par delar som liknar lokförarens så får tillgodoräkna meritpoäng. Har säkert plats bara jag klarar psykologtester till hösten/våren!
Citera
2017-01-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raws89
Har inte den blekaste om hur det fungerar, kan ju höra av dig till tcc och fråga.

Haha ja man får ju se vart de leder Har säkerhetsfunktion F59 vilket har växling och signalgivning samt ett par delar som liknar lokförarens så får tillgodoräkna meritpoäng. Har säkert plats bara jag klarar psykologtester till hösten/våren!

Jag får ta och göra det.

Ja men då så, då har ju du ditt på det torra redan mer eller mindre sen när det väl blir dags för dig
Citera
2017-01-14, 11:20
Medlem
namnskylts avatar
Ska cv:t innehålla ett personligt brev?
Vad är det för intyg som ska bifogas (rör det bara betygsintyg)?
Citera
2017-01-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinmoller

Grattis!

Då ses vi i Götet!
Citera
2017-01-15, 11:32
Medlem
Är det någon mer än jag som fått problem att ansöka om studielån hos CSN?

Jag hittar skolan, YGRO Molinsgatan, men inte utbildningen till lokförare.
Citera
2017-01-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namnskylt
Ska cv:t innehålla ett personligt brev?
Vad är det för intyg som ska bifogas (rör det bara betygsintyg)?

Jag skickade med personligt brev, referenser och betyg.
Citera
2017-01-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeJacob
Är det någon mer än jag som fått problem att ansöka om studielån hos CSN?

Jag hittar skolan, YGRO Molinsgatan, men inte utbildningen till lokförare.

Du hittar den informationen i antagningsbekräftelsen som du fick när du tackade ja.
Kommer inte åt mitt mail just nu men vet att det var något att man skulle välja en skola i mellansverige, Hallsberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in