2017-01-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ja, bara framför vad som nämnts här.
Var någon som fick ett PM som hade inside info, står lite längre bak i tråden.

Jaja ja menar inte att säga att du har fel! Bara sa vad jag trodde. Men efter att ha läst lite mer kan det mycket väl vara så att de är hennes nya kille som mördat honom pga något som hänt under hennes tidigare förhållande med BO. Kan även vara hennes familj som ligger bakom om de nu inte finns någon ny kille.
Citera
2017-01-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Tro mig lekman, med dessa resurser kommer mördaren givetvis sättas åt. Allt annat vore dessutom oacceptabelt. Finns övervakningskameror och dna, spår från vapen m.m så vittnen är inte alltid så jävla viktiga som dom själva vill tro. I alla fall inte i "särskilda händelser".

Hur många fega RYGGRADSLÖSA blattar tror du inte höll käften vid biskopsgården, och hur gick det för dessa gärningsmän? Just det!

Vi vet väl även att vittnesmål är relativt opålitliga? Ett vittne har stora problem att komma med korrekt information, det gäller alla. Vetenskapligt bevisat och även testat i Veckans Brott förra säsongen.
Enda vittnesmålet jag kan tänka mig hade varit av tyngd här är att någon sett GM, vetat vem det var och att GM efteråt skjuter. Men ett sånt vittnesmål lär aldrig dyka upp.
Citera
2017-01-15, 11:54
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dEwvj/bild-togs-pa-ahmed-efter-skjutningen-polisen-ar-katastrofalt

Citat:
Strax efter mordet på Ahmed Obaid, 16, togs en bild på honom.

Nu cirkulerar den bland ungdomarna i Malmö.

– Det är förfärligt katastrofalt. Riktigt illa vill jag påstå, säger spaningsledare J-B Cederholm.

Samtidigt får bilden viktiga vittnen att hålla tyst.

Citat:
– Så ser verkligheten ut. När man ser en sådan allvarlig bild så vill man inte prata med oss, säger han och lägger till att han själv sett bilderna.

– Men det är ingenting vi kan göra någonting åt.

Jaså?

1. Malmöpolisen röjer sina källor. De som lämnar uppgifter anonymt pissar man på. Förbrukningsvara som kasseras. Vad tror han att det skickar för signaler? Vem vill tipsa anonymt när de vet att polisen efterforskar och sen säljer ut en källa.

http://www.sydsvenskan.se/2015-06-05/polisen-rojde-misstankt-kalla-i-bombutredningen--smygkontrollerade-polismans-te

Citat:
Malmös polischef Stefan Sintéus känner inte till händelsen. Men säger att en polisman aldrig kan lova en uppgiftslämnare anonymitet. Det tillåter inte lagen.
Åklagare Neela Frisell vill inte berätta vilka överväganden som gjordes när man beslutade att efterforska källan.
– Att följa upp varifrån informationen kommer och kunna höra den personen bedömde vi som viktigt, det är inget konstigt alls, eftersom det är i en offentlig handling i och med att det kommer in till polisens ledningscentral.
Samtalet från polismannen ja. Källan hamnar i en farlig situation, hur ser du på det?
– Man [polisen] kunde kanske ha hanterat situationen initialt annorlunda, men det är ju inget som vi nu kan ändra på. Det är vår skyldighet att gå till botten med de uppgifterna. Vi kan inte lämna saker outredda i det läget.
Då spelar det ingen roll att polismannen lovat källan anonymitet?
– Det är inget som jag kan svara på. Det ska du fråga den personen om.
Men du efterforskar ju källan, det är ju inte polismannen.
– Jag förstår inte vart du vill komma.
Du som förundersökningsledare ser inget ansvar för att en poliskälla inte röjs?
– Jag har svarat på frågan - vi följer upp de saker som kommer till min kännedom som hamnar i en offentlig handling, det är vår skyldighet att följa de spåren till botten, ur objektivitetssyn.

2. Ställa upp offentligt som vittne. Det snackas om civilkurage mm. Att medborgarna måste göra sin plikt och vittna. Ska en medborgare ställa upp för samhället så måste samhället sen ställa upp för medborgaren. Polisen kommer att ge vittnesskydd fram till rättegången. Sen är är det ointressant. Vittnet kastas på soptippen. Har vittnet tur... Så blir det flytt till någon norrländsk byhåla och satt i en sunkig 1:a med socialbidrag som försörjning. Jättekul framtid som så många ser fram emot!

Hade jag varit i samma situation som vittnen i detta fallet.... Så hade jag nog också hållit truten stängd.

PS. Fyndiga kommentarer om "medborgare" behövs inte...
Citera
2017-01-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dEwvj/bild-togs-pa-ahmed-efter-skjutningen-polisen-ar-katastrofalt

Jaså?

1. Malmöpolisen röjer sina källor. De som lämnar uppgifter anonymt pissar man på. Förbrukningsvara som kasseras. Vad tror han att det skickar för signaler? Vem vill tipsa anonymt när de vet att polisen efterforskar och sen säljer ut en källa.

http://www.sydsvenskan.se/2015-06-05/polisen-rojde-misstankt-kalla-i-bombutredningen--smygkontrollerade-polismans-te

2. Ställa upp offentligt som vittne. Det snackas om civilkurage mm. Att medborgarna måste göra sin plikt och vittna. Ska en medborgare ställa upp för samhället så måste samhället sen ställa upp för medborgaren. Polisen kommer att ge vittnesskydd fram till rättegången. Sen är är det ointressant. Vittnet kastas på soptippen. Har vittnet tur... Så blir det flytt till någon norrländsk byhåla och satt i en sunkig 1:a med socialbidrag som försörjning. Jättekul framtid som så många ser fram emot!

Hade jag varit i samma situation som vittnen i detta fallet.... Så hade jag nog också hållit truten stängd.

PS. Fyndiga kommentarer om "medborgare" behövs inte...

Nä, men det är ju bildens fel att folk inte vittnar.
Antingen är media helt tröga (jo, det vet vi iofs) eller så måste polismyndigheten rannsaka sig själv och hur de skyddar vittnen. Självklart att folk inte vittnar när det ser ut som det gör i Malmö.
Citera
2017-01-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Detta var ingen ISIS-bild (dvs. sunni-islam), utan shia-propaganda. Mannen i mitten har iranska arméns hjälm. Om det är ett kärleksdrama kan religionen mycket väl spelat in. Fanatiska sunnimuslimer (och de är många i Malmö), skulle aldrig acceptera att en shiapåg pirrar en sunnifjälla.

Låter som ett intressant spår.

Bilden på facebook har som sagt inget med IS att göra, utan visar att BO är shiamuslim:
https://mobile.facebook.com/photo.php?fbid=1737927413191125&id=100009216482409 &set=a.1375507342766469.1073741828.100009216482409 &source=56

Han lägger upp bilden 10/1, dvs 2 dagar innan han skjuts ihjäl.

Al Noor i Malmö är såvitt jag förstår en shiamuslimsk förening. Här finns fler shiamuslimska fäder som fått sina barn mördade:

Citat:
Vid lunchtid sitter Najm Obaid ( BO:s far ) åter på en blå stol i Al Noors källarlokal med blicken mot det blanka marmorgolvet. Det blev bara ett par timmars sömn i natt. Och det är många kvar som vill visa sitt stöd.
Bland dem finns pappan till den unge man som hittades svårt skottskadad på Munkhättegatan klockan två på morgonen den 8 december. Sonen var nyutexaminerad tandläkare och hade just fått jobb på en klinik Malmö. Han blev 24 år.
http://www.hd.se/2017-01-15/kan-du-vacka-ahmed-han-har-ju-prov-idag
Citera
2017-01-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Off-site
Acceptera att loppet är kört.
Visserligen rensade Guiliano upp i New York, men problemet försvann inte, det bara trycktes ner ett tag. Strukturerna finns kvar, tankesättet likaså. Så fort de får chansen återgår de till sitt ursprungliga beteende.

Om man ville ha ordning på klanerna i orterna skulle man behöva behålla kontrollen i flera generationer och eliminera uppstickarna så fort de försöker återgå till sitt tidigare beteende. Det finns få exempel i världen på att samhället lyckats över längre tidsperiod.
Sverige som ni minns det från pilsnerfilmer och från er barndom finns inte längre. Det kommer aldrig tillbaka. Det nya Sverige går nog samma väg som Libanon, Libyen, Irak och Syrien.

Skulle nog vara bra att införa närpoliser som verkligen patrullerar dagar och nätter i de här områdena, fast det kanske redan förekommer, men det verkar ju inte så. Det jag tänker är att varenda barn på glid ska köras hem till föräldrarna som får en diskussion kring hur man uppfostrar barn enligt svenskt synsätt.
Citera
2017-01-15, 12:03
Bannlyst
Ahmed har nog spräckt hinnan på fel blatte kvinna och dragit skam
Över den släkten, kurderna brukar ju vara värst, mest troligt har ryktet spridit sig till hembyn, resten är modus operandi, nån av hennes bröder har helt enkelt taking Care ofta business.

Less är alltid lite, lösningarna är alltid enkla.

Borde vara uppklarat innan löning. Men straff ett kommer väl bli två
År på ungdomshem.

Edit: uppfuckad T9 inställning på denna jävla kinesiska skit Huawei.
Citera
2017-01-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Bra där. Citera ett annat inlägg som källa för att BO skulle varit fundamentalist. Dessutom enbart en bild på en massa blattar, sådär ser 99% av bilderna ut nuförtiden på brorsorna.
Terrornivån höjdes precis.
1 2 3
Citera
2017-01-15, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nä, men det är ju bildens fel att folk inte vittnar.
Antingen är media helt tröga (jo, det vet vi iofs) eller så måste polismyndigheten rannsaka sig själv och hur de skyddar vittnen. Självklart att folk inte vittnar när det ser ut som det gör i Malmö.

Precis! Vem fan vill vittna när de sen kommer att bo granne med mördarens polare. En mördare som även snart är ute på gatan igen. Är det en ung förövare blir det kanske 3 års ungdomsvård.

Det är redan kört för Malmö... och värre kommer det att bli!
Citera
2017-01-15, 12:07
Medlem
Lagen måste ändras så folk kan vittna anonymt i utredningar och rättegångar, så jävla svårt vore det inte. Sätt vittnen i annat rum /hus med mikrofon vid rättegångar och garantera 100 procent anonymitet.
Citera
2017-01-15, 12:08
Medlem
Arkiaters avatar
Har Ygeman ännu svarat på begäran från Ahmeds kusin Housam Abbas om att avlägga en visit hos familjen och träffas Ahmeds mamma? Vad skulle syftet med ett sådant besök vara?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p8W26
Citera
2017-01-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Har Ygeman ännu svarat på begäran från Ahmed kusin Housam Abbas om att avlägga en visit hos familjen och träffas Ahmeds mamma? Vad skulle syftet med ett sådant besök vara?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p8W26

Syftet lär ju vara att få politiker att vakna såklart. De lever i en bubbla om att allt är frid och fröjd trots att mord snart är vardag i Malmö.
Ygeman om någon borde ta sig dit, in i skiten och se hur det egentligen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in