2017-01-15, 09:43
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syrsa666
Lite halvt OT men hur enkelt är det egentligen att införskaffa vapen i Malmö?

Det krävs väl ändå en del kontakter? Om man inte bor i ett "utanförskapsområde" och inte känner någon kriminell menar jag.

Jag, som inte umgås med kriminella och inte bor i ett utanförskapsområde, vet inte på rak arm vem jag skulle kontakta för att köpa vapen. Tro det eller ej, men på de flesta sätt är livet i Malmö som livet i de andra större svenska städerna.
Citera
2017-01-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jackan kan ju vara stöldgods med. Att han köpt en stulen jacka, dvs.

I så fall så får sig bilden av honom som guds bästa barn en törn, men det säger antagligen inte så mycket om själva mordet. Tror att spärren för att köpa en stulen jacka inte behöver vara så särskilt hög.
Mycke vanligt med stulna märkesplagg bland boende på Rosengård, mest yngre då. Och kombinationen pojke, 16 år, Rosengård, ger dåliga vibbar. Utöver det hade han tydligen motto "lev hellre en dag som ett lejon än hundra år som ett får" eller liknande. Nej, killen var inte guds bästa barn. De finns helt enkelt inte på Rosengård.
Citera
2017-01-15, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ahmed är ju ett vanligt namn i Malmö, tack nu vet vi vem som tog bilden.

Vet vi !!!! Många trollare här, vi vet väl inte med 100% säkerhet att bilden verkligen tillhör offret, finns många sätt att förvränga/föreställa en bild idag med all datateknik, är bilden verkligen realistisk tycker det ser ut som en skada på andra ögonbrynet ( skottskada ) hål.
Citera
2017-01-15, 09:53
Medlem
Prognos:

Kaozbröderna skjuter ihjäl varann.
Mammor o systrar blir fria.
Lugnet återvänder.
Citera
2017-01-15, 09:55
Medlem
Pungsnoppens avatar
Om killen som blev avrättad inte var kriminell eller att det handlar om uppgörelse så handlar det om hedersmord.

Om det är hedersmord så behöver det inte enbart handla om ex tjejens familj som velat avrätta killen men det kan handla om nya pojkvännen som känner sig kränkt av att Ahmed knullat med hans flickvän.

Så hedermord är nog sannolikt oavsett om gm är nya pojkvännen eller om det är flickvännens föräldrar i maskopi med nya pojkvännen.
Citera
2017-01-15, 09:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Om killen som blev avrättad inte var kriminell eller att det handlar om uppgörelse så handlar det om hedersmord.

Om det är hedersmord så behöver det inte enbart handla om ex tjejens familj som velat avrätta killen men det kan handla om nya pojkvännen som känner sig kränkt av att Ahmed knullat med hans flickvän.

Så hedermord är nog sannolikt oavsett om gm är nya pojkvännen eller om det är flickvännens föräldrar i maskopi med nya pojkvännen.
Jag tror också att det är så enkelt, detta är människor utan medel och med alldeles för mycket fritid. Det enda mördaren hade, "ägde", var tjejen och henne blev han bestulen på. Då vill han i sin kränkthet straffa killen, men framförallt tjejen. Det är sannolikt en kille som har all tid i världen att ägna åt vapenfix och att odla sitt hat. Små avstickare till gymmet bara, annars all tid i världen...
Citera
2017-01-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Jag, som inte umgås med kriminella och inte bor i ett utanförskapsområde, vet inte på rak arm vem jag skulle kontakta för att köpa vapen. Tro det eller ej, men på de flesta sätt är livet i Malmö som livet i de andra större svenska städerna.

Gå dit droghandeln pågår och vips inom max 1tim har du ett fungerade skjutvapen. I malmö är det inte direkt okänt var narkotikahandeln sker
Citera
2017-01-15, 10:03
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Gå dit droghandeln pågår och vips inom max 1tim har du ett fungerade skjutvapen. I malmö är det inte direkt okänt var narkotikahandeln sker

Självklart kan vem som helst ordna vad som helst, men så är det i alla större städer i världen, att den som kan staden vet vilket område man skulle åka till för att få tag på vad det nu kan vara. MEN, jag har ingen i min bekantskapskrets som jag med säkerhet skulle kunna använda som länk till att nå en vapenhandlare.
Citera
2017-01-15, 10:14
Medlem
Word on the street i Malmö är att det var flickvännens familj.
Citera
2017-01-15, 10:20
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulinapass
Exflickvännen menar du då? ...hon som senare "hittade" en somalier?
Citera
2017-01-15, 10:21
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Kan du utveckla
Citera
2017-01-15, 10:22
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Stämmer det att han ska ha spridit rykten om henne efter att dom gjort slut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in